Formuła 1  »  Aktualności F1  »  FOTA przedyskutuje sprawę atrakcyjności F1
Bernie Ecclestone

FOTA przedyskutuje sprawę atrakcyjności F1

2010-03-16 - J. Rutkowski     Tagi: Bernie Ecclestone, FOTA, Gerhard Berger, Villeneuve, Frank Williams, Mike Gascoyne, Chandhok
Według doniesień szwajcarskiej prasy, FOTA, organizacja zrzeszająca zespoły F1, przedyskutuje na dzisiejszym spotkaniu, kwestię atrakcyjności wyścigów.Po zaskakująco nudnych, otwierających sezon zawodach na torze Sakhir w Bahrajnie, wiele osób obwinia zakaz tankowania jako główną przyczynę braku akcji na torze. Wzywają oni do natychmiastowej reakcji. Szef F1, Bernie Ecclestone chce poczekać jeszcze trzy GP, przed podejmowaniem jakichkolwiek decyzji o zmianach."Bez paniki, w F1 nie ma kryzysu," powiedział Brytyjczyk. Poinformował również, że odbył już spotkanie z zespołami F1. "Problem jest to, że to nie zespoły powinny ustalać zasady F1. One muszą się tylko do nich stosować."Zaproponował on, by w przyszłości regulaminy pisali i ogłaszali niezależni inżynierowie, ale mistrz świata z 1997 roku, Jaques Villeneuve przestrzega przed zbyt pochopnym podejmowaniem decyzji.
"Zasady do dobre," powiedział Kanadyjczyk. "Jeden wyścig jeszcze nic nie znaczy. Najgorszą rzeczą jaką można teraz zrobić, to zmieniać w pośpiechu regulaminy, w momencie, w którym tak naprawdę, nikt nie jest pewien w jaki sposób to powinno wyglądać."Szef powracającego do F1 Lotusa, Mike Gascoyne, oraz były zwycięzca GP, Gerhard Berger, zgadzają się ze stwierdzeniem kanadyjskiego kierowcy."To czego teraz nie potrzebujemy to gwałtowna reakcja. Cokolwiek się stanie, musimy byc pewni, że kolejne zmiany poprawią widowisko na torze," powiedział Gascoyne.Berger dodał: "Bahrajn był nudny, ale to przecież dopiero pierwszy wyścig i nie można na jego podstawie wysuwać zbyt daleko idących wniosków wniosków. Wszystko jeszcze może się poprawić."

Sir Frank Williams zauważył w wywiadzie dla francuskiego Auto Hebdo, że nie jedynie zasady i samochody ponoszą winę za nudę na torze.

"Nie ma tej magicznej F1, ale zmiana która mogłaby pomóc w zwiększeniu atrakcyjności wyścigów to dłuższe proste, szersze tory i więcej wyasfaltowanych miejsc wokół trasa, niż pułapek żwirowych."

Karun Chandhok  z debiutanckiego zespołu HRT zażartował: "A może niech spróbują mojego programu na weekend i niech jadą od razu w kwalifikacjach?"



źródło: motorsport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
5

Komentarze do:

FOTA przedyskutuje sprawę atrakcyjności F1

FOTA przedyskutuje sprawę atrakcyjności F1
polo 2010-03-16 18:57
Tak stary pierdu Eclestone chciałbyś jakby najlepiej wszystko było pod twoje dyktando a Formuła wyglądała tak jak ty to widzisz a nie zawodnicy. Własnie oglądamy efekty twojej promocji F1 , co z tego ze liczba gp wzrosła do 19 jak nowe tory nadają się do procesji religijnych a nie wyprzedzania. Idz pan juz w piach bo dosyć tego. Czytac sie tego nie da.
FOTA przedyskutuje sprawę atrakcyjności F1
djj 2010-03-16 20:34
Stop zamrażania rozwoju poszczególnych podzespołów bolidów. Stop monopolistom produkcji podzespołów. Stop ograniczeniom typu maksymalne obroty. Stop ograniczeniu ilości zespołów. Niech w kwalifikacjach biorą udział wszyscy, co zmontują bolidy spełniające minimalne parametry. Niech do wyścigu stają tylko najlepsi (a nie wszyscy, tak jak teraz).... Wtedy będzie to prawdziwa rywalizacja, pełna emocji i wzruszeń!!!
FOTA przedyskutuje sprawę atrakcyjności F1
macier13 2010-03-16 22:28
a sezon 2008 nie był emocjonujący ?? szczególnie walka Hamiltona z Massą no i jeszcze bolidy były ładniejsze
FOTA przedyskutuje sprawę atrakcyjności F1
agentwrogiegoukladu 2010-03-16 23:59
teraz to już musztarda po obiedzie.. jak zaczną zmieniać przepisy co miesiąc to dopiero się zrobi bajzel.. nikt już tego nie będzie chciał oglądać...
FOTA przedyskutuje sprawę atrakcyjności F1
RobsoN17 2010-03-17 21:21
Niech wrócą do zasad z sezonów 2006-2007. Jedynie co mogą zostawić to wyłączona kontrola trakcji. Wtedy dużo zależy od umiejętności kierowcy = Kubica ma większe szanse. Ten wygląd bolidów z 2009 jest żenujący... Najładniejsze bolidy były w 2008 co się wiąże z większą atrakcyjnością F1.