
Wyścig Formuły 1 może zostać zatrzymany z powodu poważnego wypadku lub wyjątkowo złych warunków atmosferycznych - zostaje wtedy wywieszona czerwona flaga, która oznacza przerwanie zawodów. Wszyscy kierowcy powinni wówczas powoli zjechać do alei serwisowej i ustawić się w niej jeden za drugim w kolejności, w jakiej dotychczas jechali.
Zespołom wolno wtedy pracować przy bolidach (ale nie dotankowywać ich).
Teamy są uprzedzane o wznowieniu wyścigu z minimum 10-minutowym wyprzedzeniem. Trzy minuty przed wznowieniem zawodów wszystkie samochody muszą mieć założone koła. Minutę później zdublowani kierowcy mogą przejechać jedno okrążenie i wrócić do pitlane, by ustawić się na końcu stawki. Następnie samochód bezpieczeństwa prowadzi wszystkich na okrążenie rozgrzewkowe, na którym oczywiście nie można wyprzedzać. W specyficznych okolicznościach "rozgrzewka" może potrwać dłużej niż jedno kółko.
Jeżeli wyścig nie może zostać wznowiony, za oficjalne wyniki uznaje się kolejność kierowców z przedostatniego okrążenia zanim przerwano rywalizację.
Czasem przepis ten wprowadza spore zamieszanie - taka sytuacja miała miejsce na przykład podczas Grand Prix Brazylii w 2003 roku, gdy po potężnym wypadku Fernando Alonso zatrzymano wyścig - linię mety jako pierwszy minął Kimi Raikkonen, jednak po chwili okazało się, że zwycięzcą zgodnie z przepisami jest Giancarlo Fisichella w Jordanie, który minął linię mety jako lider… dwa okrążenia wcześniej.
Czas upływający w trakcie przerwy w wyścigu nie jest do niego liczony,
ale zawody nie mogą zostać zakończone później niż czery godziny po
starcie.
Zespołom wolno wtedy pracować przy bolidach (ale nie dotankowywać ich).
Teamy są uprzedzane o wznowieniu wyścigu z minimum 10-minutowym wyprzedzeniem. Trzy minuty przed wznowieniem zawodów wszystkie samochody muszą mieć założone koła. Minutę później zdublowani kierowcy mogą przejechać jedno okrążenie i wrócić do pitlane, by ustawić się na końcu stawki. Następnie samochód bezpieczeństwa prowadzi wszystkich na okrążenie rozgrzewkowe, na którym oczywiście nie można wyprzedzać. W specyficznych okolicznościach "rozgrzewka" może potrwać dłużej niż jedno kółko.
Wznowienie GP Kanady 2011
Jeżeli wyścig nie może zostać wznowiony, za oficjalne wyniki uznaje się kolejność kierowców z przedostatniego okrążenia zanim przerwano rywalizację.
Czasem przepis ten wprowadza spore zamieszanie - taka sytuacja miała miejsce na przykład podczas Grand Prix Brazylii w 2003 roku, gdy po potężnym wypadku Fernando Alonso zatrzymano wyścig - linię mety jako pierwszy minął Kimi Raikkonen, jednak po chwili okazało się, że zwycięzcą zgodnie z przepisami jest Giancarlo Fisichella w Jordanie, który minął linię mety jako lider… dwa okrążenia wcześniej.

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Zatrzymanie i wznowienie wyścigu F1
Podobne: Zatrzymanie i wznowienie wyścigu F1



Podobne galerie: Zatrzymanie i wznowienie wyścigu F1
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć