
Wirtualny samochód bezpieczeństwa w F1
2015-01-09 - G. Filiks Tagi: Safety Car, Samochód bezpieczeństwa, Wirtualny safety car
Wirtualny samochód bezpieczeństwa (VSC) to system zastępujący prawdziwego safety cara w Formule 1 w sytuacjach, gdy zagrożenie na torze nie jest aż tak duże, by musiał wyjeżdżać.
W trakcie trwania VSC kierowcom nie wolno bić czasów generowanych automatycznie dla każdego odcinka trasy między panelami świetlnymi FIA. Jeżeli zawodnik złamie tę zasadę, może otrzymać karę.
Gdy wirtualny samochód bezpieczeństwa jest aktywowany, na torze zapalają się tablice o tym informujące z napisem 'VSC'. Kierowcy mają 10 sekund, aby zwolnić.
W trakcie obowiązywania VSC można zjeżdżać do alei serwisowej jedynie na zmianę opon i nie wolno wyprzedzać (chyba, że kierowca z przodu zwolni przez problemy techniczne albo uda się do pitlane).
Kiedy system jest wyłączany, zawodnicy są o tym powiadamiani z 10-15 sekundowym wyprzedzeniem.
Wirtualny safety car obowiązuje od sezonu 2015. Powstał w reakcji na dramatyczny wypadek Julesa Bianchiego podczas GP Japonii rok wcześniej, kiedy to Francuz wypadł z mokrego toru Suzuka przy podwójnej żółtej fladze i uderzając w dźwig zabierający z pobocza inny bolid, doznał poważnego urazu mózgu. Dziewięć miesięcy później zmarł.
W trakcie trwania VSC kierowcom nie wolno bić czasów generowanych automatycznie dla każdego odcinka trasy między panelami świetlnymi FIA. Jeżeli zawodnik złamie tę zasadę, może otrzymać karę.
Gdy wirtualny samochód bezpieczeństwa jest aktywowany, na torze zapalają się tablice o tym informujące z napisem 'VSC'. Kierowcy mają 10 sekund, aby zwolnić.
W trakcie obowiązywania VSC można zjeżdżać do alei serwisowej jedynie na zmianę opon i nie wolno wyprzedzać (chyba, że kierowca z przodu zwolni przez problemy techniczne albo uda się do pitlane).
Kiedy system jest wyłączany, zawodnicy są o tym powiadamiani z 10-15 sekundowym wyprzedzeniem.
Wirtualny safety car obowiązuje od sezonu 2015. Powstał w reakcji na dramatyczny wypadek Julesa Bianchiego podczas GP Japonii rok wcześniej, kiedy to Francuz wypadł z mokrego toru Suzuka przy podwójnej żółtej fladze i uderzając w dźwig zabierający z pobocza inny bolid, doznał poważnego urazu mózgu. Dziewięć miesięcy później zmarł.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Wirtualny samochód bezpieczeństwa w F1
Podobne: Wirtualny samochód bezpieczeństwa w F1




Podobne galerie: Wirtualny samochód bezpieczeństwa w F1



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter