Formuła 1 » Aktualności F1 » Silnik Mercedesa w F1 - prezentacja i opis działania

Silnik Mercedesa w F1 - prezentacja i opis działania
2016-02-17 - G. Filiks Tagi: V6 turbo, Silniki, Mercedes, Formuła 1, Andy Cowell
Producenci hybrydowych silników V6 turbo w Formule 1 niechętnie je pokazują, aby nie ujawnić tajnych rozwiązań technicznych konkurencji. Przewodzący stawce Mercedes jednak postanowił zaprezentować swoją jednostkę napędową i objaśnić fanom podstawowe zasady, w oparciu o które działa. Na filmiku wystąpił sam szef działu silnikowego mistrzowskiego zespołu Andy Cowell. To silnik Mercedesa z sezonu 2015. Dokładnie na tej jednostce napędowej Lewis Hamilton zdobył mistrzostwo świata podczas GP USA.
Jednostka napędowa składa się z dwóch podstawowych elementów: silnika spalinowego i ERS.
Silnik spalinowy do swojej pracy potrzebuje dwa kluczowe składniki: paliwo oraz powietrze.
Powietrze dostaje się do silnika poprzez kompresor, który zwiększa jego ciśnienie. Wzrasta też temperatura, dlatego powietrze jest kierowane do chłodnicy umieszczonej w bocznej części bolidu, aby ją obniżyć. Następnie trafia do układu dolotowego.
Za pomocą wysokociśnieniowej pompy paliwo trafia ze zbiornika do silnika. Tam tworzy mieszankę z powietrzem i przy pomocy isky zapłonowej następuje wybuch mieszanki poruszającej tłoki w cylidrach. Tłok łączy się korbowodem z wałem korbowym i przenosi moc na tył silnika, przez koło zamachowe, do skrzyni biegów.
System ERS składa się z dwóch silników elektrycznych. Pierwszy to MGU-H, połączony z kompresorem i zamontowany pomiędzy nim, a turbiną. Spaliny napędzają turbinę, a my odzyskujemy z nich energię.
Energia ta najpierw napędza kompresor, aby wprowadzić powietrze do silnika, następnie jej nadmiar jest wykorzystywany przez silnik elektryczny, przechodzi przez kable i może być gromadzony w baterii. Albo przekazywany do drugiego silnika elektrycznego - MGU-K.
MGU-K ma moc 120 kW, 160 KM. Pracuje z wałem korbowym, który następnie dostarcza moc na tył silnika.
Silnik spalinowy do swojej pracy potrzebuje dwa kluczowe składniki: paliwo oraz powietrze.
Powietrze dostaje się do silnika poprzez kompresor, który zwiększa jego ciśnienie. Wzrasta też temperatura, dlatego powietrze jest kierowane do chłodnicy umieszczonej w bocznej części bolidu, aby ją obniżyć. Następnie trafia do układu dolotowego.
Za pomocą wysokociśnieniowej pompy paliwo trafia ze zbiornika do silnika. Tam tworzy mieszankę z powietrzem i przy pomocy isky zapłonowej następuje wybuch mieszanki poruszającej tłoki w cylidrach. Tłok łączy się korbowodem z wałem korbowym i przenosi moc na tył silnika, przez koło zamachowe, do skrzyni biegów.
Energia ta najpierw napędza kompresor, aby wprowadzić powietrze do silnika, następnie jej nadmiar jest wykorzystywany przez silnik elektryczny, przechodzi przez kable i może być gromadzony w baterii. Albo przekazywany do drugiego silnika elektrycznego - MGU-K.
MGU-K ma moc 120 kW, 160 KM. Pracuje z wałem korbowym, który następnie dostarcza moc na tył silnika.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Silnik Mercedesa w F1 - prezentacja i opis działania
Podobne: Silnik Mercedesa w F1 - prezentacja i opis działania

Podobne galerie: Silnik Mercedesa w F1 - prezentacja i opis działania
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit