Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Silnik Mercedesa w F1 - prezentacja i opis działania
Silnik Mercedesa w F1 - prezentacja i opis działania

Silnik Mercedesa w F1 - prezentacja i opis działania

2016-02-17 - G. Filiks     Tagi: V6 turbo, Silniki, Mercedes, Formuła 1, Andy Cowell
Producenci hybrydowych silników V6 turbo w Formule 1 niechętnie je pokazują, aby nie ujawnić tajnych rozwiązań technicznych konkurencji. Przewodzący stawce Mercedes jednak postanowił zaprezentować swoją jednostkę napędową i objaśnić fanom podstawowe zasady, w oparciu o które działa. Na filmiku wystąpił sam szef działu silnikowego mistrzowskiego zespołu Andy Cowell.
 
To silnik Mercedesa z sezonu 2015. Dokładnie na tej jednostce napędowej Lewis Hamilton zdobył mistrzostwo świata podczas GP USA. Jednostka napędowa składa się z dwóch podstawowych elementów: silnika spalinowego i ERS.

Silnik spalinowy do swojej pracy potrzebuje dwa kluczowe składniki: paliwo oraz powietrze.

Powietrze dostaje się do silnika poprzez kompresor, który zwiększa jego ciśnienie. Wzrasta też temperatura, dlatego powietrze jest kierowane do chłodnicy umieszczonej w bocznej części bolidu, aby ją obniżyć. Następnie trafia do układu dolotowego.

Za pomocą wysokociśnieniowej pompy paliwo trafia ze zbiornika do silnika. Tam tworzy mieszankę z powietrzem i przy pomocy isky zapłonowej następuje wybuch mieszanki poruszającej tłoki w cylidrach. Tłok łączy się korbowodem z wałem korbowym i przenosi moc na tył silnika, przez koło zamachowe, do skrzyni biegów.
System ERS składa się z dwóch silników elektrycznych. Pierwszy to MGU-H, połączony z kompresorem i zamontowany pomiędzy nim, a turbiną. Spaliny napędzają turbinę, a my odzyskujemy z nich energię.

Energia ta najpierw napędza kompresor, aby wprowadzić powietrze do silnika, następnie jej nadmiar jest wykorzystywany przez silnik elektryczny, przechodzi przez kable i może być gromadzony w baterii. Albo przekazywany do drugiego silnika elektrycznego - MGU-K.

MGU-K ma moc 120 kW, 160 KM. Pracuje z wałem korbowym, który następnie dostarcza moc na tył silnika.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Silnik Mercedesa w F1 - prezentacja i opis działania