Formuła 1 » Aktualności F1 » Mercedes: Hybrydowe silniki turbo w F1 przejdą do przemysłu samochodowego

Mercedes: Hybrydowe silniki turbo w F1 przejdą do przemysłu samochodowego
2015-05-20 - G. Filiks Tagi: Bernie Ecclestone, Formuła 1, Silniki, Mercedes, V6 turbo, Andy Cowell
Mercedes przeciwstawił się twierdzeniom szefa Formuły 1 - Berniego Ecclestone'a, że obecne silniki V6 turbo z Systemami Odzyskiwania Energii (ERS) w najważniejszej serii wyścigowej świata są bezużyteczne dla przemysłu samochodowego.
Ecclestone od dawna oponujący aktualnym jednostkom napędowym w F1 powiedział ostatnio, iż rozwiązania techniczne w nich rozwijane nigdy nie trafią do silników w samochodach drogowych, powołując się na werdykt "pewnego przyjaciela", który "pracuje dla wielkiego producenta". O nieprzydatności dzisiejszych motorów wykorzystywanych w królowej sportów motorowych przekonywał także konsultant Red Bulla - Helmut Marko.
Nie trzeba było długo czekać na zaprzeczenie Mercedesa.
Według Andy'ego Cowella - głównego odpowiadającego za silnik niemieckiej marki w F1 - auta drogowe w przyszłości będą napędzane silnikami opartymi "dokładnie na tej samej" technologii.
„Dąży się do poprawy wydajności silników samochodów drogowych, aby obniżyć ich spalanie do poziomu wymaganego przez przepisy dla Unii Europejskiej i świata". - tłumaczył. „Sposobem na to jest zmniejszenie motoru - ograniczenie pojemności, liczby cylindrów, momentu obrotowego. Ale wtedy nie będziesz miał zbyt dużo mocy. Więc trzeba zastosować turbosprężarkę (...).
„Wraz z rozwojem technologii, skończy się na bardzo małych silnikach wyposażonych w bardzo duże turbiny. I trzeba będzie zrobić coś z dużą turbodziurą.
„Jak ją ograniczyć? Albo dołożyć odrębny silnik elektryczny pomagający przy ruszaniu spod świateł, zanim turbina zacznie się kręcić, albo dołożyć silnik elektryczny w turbosprężarce, który pomaga jej. Właśnie tutaj silniki F1 są przydatne dla przemysłu samochodowego.
„(...) Wszyscy będziemy jeździć po drogach samochodami, które będą hamować za nas elektrycznym silnikiem - tarcze hamulcowe zostaną tylko na wszelki wypadek.
„Cała energia z hamowania będzie magazynowana w bateriach.
„Z kolei podczas jazdy autostradą, będzie magazynowana energia z turbiny.
„Dokładnie tak samo dzieje się teraz w Formule 1". - wyjaśnił.
Ecclestone od dawna oponujący aktualnym jednostkom napędowym w F1 powiedział ostatnio, iż rozwiązania techniczne w nich rozwijane nigdy nie trafią do silników w samochodach drogowych, powołując się na werdykt "pewnego przyjaciela", który "pracuje dla wielkiego producenta". O nieprzydatności dzisiejszych motorów wykorzystywanych w królowej sportów motorowych przekonywał także konsultant Red Bulla - Helmut Marko.
Nie trzeba było długo czekać na zaprzeczenie Mercedesa.
Według Andy'ego Cowella - głównego odpowiadającego za silnik niemieckiej marki w F1 - auta drogowe w przyszłości będą napędzane silnikami opartymi "dokładnie na tej samej" technologii.
„Dąży się do poprawy wydajności silników samochodów drogowych, aby obniżyć ich spalanie do poziomu wymaganego przez przepisy dla Unii Europejskiej i świata". - tłumaczył. „Sposobem na to jest zmniejszenie motoru - ograniczenie pojemności, liczby cylindrów, momentu obrotowego. Ale wtedy nie będziesz miał zbyt dużo mocy. Więc trzeba zastosować turbosprężarkę (...).
„Wraz z rozwojem technologii, skończy się na bardzo małych silnikach wyposażonych w bardzo duże turbiny. I trzeba będzie zrobić coś z dużą turbodziurą.
„(...) Wszyscy będziemy jeździć po drogach samochodami, które będą hamować za nas elektrycznym silnikiem - tarcze hamulcowe zostaną tylko na wszelki wypadek.
„Cała energia z hamowania będzie magazynowana w bateriach.
„Z kolei podczas jazdy autostradą, będzie magazynowana energia z turbiny.
„Dokładnie tak samo dzieje się teraz w Formule 1". - wyjaśnił.
źródło: BBC Sport
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mercedes: Hybrydowe silniki turbo w F1 przejdą do przemysłu samochodowego
Podobne: Mercedes: Hybrydowe silniki turbo w F1 przejdą do przemysłu samochodowego


Podobne galerie: Mercedes: Hybrydowe silniki turbo w F1 przejdą do przemysłu samochodowego
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter