Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Mercedes: Hybrydowe silniki turbo w F1 przejdą do przemysłu samochodowego
Mercedes: Hybrydowe silniki turbo w F1 przejdą do przemysłu samochodowego

Mercedes: Hybrydowe silniki turbo w F1 przejdą do przemysłu samochodowego

2015-05-20 - G. Filiks     Tagi: Bernie Ecclestone, Formuła 1, Silniki, Mercedes, V6 turbo, Andy Cowell
Mercedes przeciwstawił się twierdzeniom szefa Formuły 1 - Berniego Ecclestone'a, że obecne silniki V6 turbo z Systemami Odzyskiwania Energii (ERS) w najważniejszej serii wyścigowej świata są bezużyteczne dla przemysłu samochodowego.

Ecclestone od dawna oponujący aktualnym jednostkom napędowym w F1 powiedział ostatnio, iż rozwiązania techniczne w nich rozwijane nigdy nie trafią do silników w samochodach drogowych, powołując się na werdykt "pewnego przyjaciela", który "pracuje dla wielkiego producenta". O nieprzydatności dzisiejszych motorów wykorzystywanych w królowej sportów motorowych przekonywał także konsultant Red Bulla - Helmut Marko.

Nie trzeba było długo czekać na zaprzeczenie Mercedesa.

Według Andy'ego Cowella - głównego odpowiadającego za silnik niemieckiej marki w F1 - auta drogowe w przyszłości będą napędzane silnikami opartymi "dokładnie na tej samej" technologii.

„Dąży się do poprawy wydajności silników samochodów drogowych, aby obniżyć ich spalanie do poziomu wymaganego przez przepisy dla Unii Europejskiej i świata".
- tłumaczył. „Sposobem na to jest zmniejszenie motoru - ograniczenie pojemności, liczby cylindrów, momentu obrotowego. Ale wtedy nie będziesz miał zbyt dużo mocy. Więc trzeba zastosować turbosprężarkę (...).

„Wraz z rozwojem technologii, skończy się na bardzo małych silnikach wyposażonych w bardzo duże turbiny. I trzeba będzie zrobić coś z dużą turbodziurą.
„Jak ją ograniczyć? Albo dołożyć odrębny silnik elektryczny pomagający przy ruszaniu spod świateł, zanim turbina zacznie się kręcić, albo dołożyć silnik elektryczny w turbosprężarce, który pomaga jej. Właśnie tutaj silniki F1 są przydatne dla przemysłu samochodowego.

„(...) Wszyscy będziemy jeździć po drogach samochodami, które będą hamować za nas elektrycznym silnikiem - tarcze hamulcowe zostaną tylko na wszelki wypadek.

„Cała energia z hamowania będzie magazynowana w bateriach.

„Z kolei podczas jazdy autostradą, będzie magazynowana energia z turbiny.

„Dokładnie tak samo dzieje się teraz w Formule 1".
- wyjaśnił.



źródło: BBC Sport

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
7

Komentarze do:

Mercedes: Hybrydowe silniki turbo w F1 przejdą do przemysłu samochodowego

Diesel Power
Mercedes: Hybrydowe silniki turbo w F1 przejdą do przemysłu samochodowego
Diesel Power 2015-05-20 15:14
Dziękuję, ale nie skorzystam! Zawsze gdy mam jakieś nowocześniejsze auto, to jestem zmuszony oddać je do serwisu, gdzie spędza pół swojego żywota, bo coś się psuje, przez co najczęściej silnik nie działa tak jak trzeba. Bardzo często okazuje się to jakaś elektroniczna pierdoła lub "nowoczesny" osprzęt, który kosztuje w chu.... pieniędzy, a ledwo go widać, w dodatku jeszcze trudniej to znaleźć. I wtedy wsiadam do swojego starego, zapyziałego auta zapasowego, które odpala, jeździ, pali tyle samo i się ze mnie śmieje, że chcę jeździć czymś nowszym. :-)
Mercedes: Hybrydowe silniki turbo w F1 przejdą do przemysłu samochodowego
xsawierr 2015-05-20 21:15
Rozwoju technologi i przesiadki w nowoczesne auta nie unikniemy bo stare w końcu trafią na szrot.A druga sprawa to różne przepisy wymuszają powstawanie takich (nowoczesnych,ekologicznych i pseudo EKONOMICZNYCH) skomplikowanych konstrukcji.Moim zdaniem auta napędzane tylko elektrycznie nie sprawdzają się w każdym klimacie,między innymi w naszym.Problemem chociaż by jest energia do ogrzewania auta,która musiała by być pochodzić z baterii,a te na mrozie szybko się rozładowują.Więc to zło konieczne.
Mercedes: Hybrydowe silniki turbo w F1 przejdą do przemysłu samochodowego
FAN F1 2015-05-21 01:50
Xsawierr znowu imponujesz wiedza, myslisz ze w takich autach bedzie stosowana elektryczna farelka? Widac ze u ciebie w okolicy nie slyszano o ogniwach solarnych. Mozna je z powodzeniem uzyc w roznych warunkach a nawet zrobic z nich dach pojazdu. Co do nowych technologi takich jak hybryda to z powodzeniem juz od kilkunastu lat mamy takie auto na rynku, nie wiem czy spotkales sie juz z Toyota Prius?
Mercedes: Hybrydowe silniki turbo w F1 przejdą do przemysłu samochodowego
FAN F1 2015-05-21 01:55
A jezeli interasuja cie wylacznie elektryczne auta to zapoznaj sie z produktami firmy TESLA
Mercedes: Hybrydowe silniki turbo w F1 przejdą do przemysłu samochodowego
xsawierr 2015-05-21 09:17
Toyotę Prius widziałem,a solary miałem okazję instalować i dobierać ich wydajność do danego budynku,więc wiem coś o sprawności tych wymienników.Ale muszę uzupełnić Twoją mierną wiedzę i wytłumaczyć Ci,że solar zimą jest sprawny może w 15%-tach,a taki o powierzchni dachu auta niewiele może zdziałać.Po drugie Primo to w zimę bardzo mało dni słonecznych co daje mało energii do ogrzewania aut w sposób który przedstawiłeś.Po trzecie zimą rano nie ma słońca (jak ludzie jadą z pracy) i jak ją kończą też już ciemno jest(a co z jazdą wieczorem i nocą) do czego wtedy ten solar? Jedynie po to by podnieść środek ciężkości auta.FAN F1 fizyka jedna jest i wszędzie ta sama.
Mercedes: Hybrydowe silniki turbo w F1 przejdą do przemysłu samochodowego
Przecież 2015-05-21 10:00
hybrydy trafiły do aut drogowych dużo wcześniej zanim zainteresowała się nimi f1. O ile w latach 80 czy 90 tych f1 była wylęgarnią wynalazków trafiających do aut drogowych. To teraz wynalazki z aut drogowych trafiają do f1. Audi już w 92 roku opracowało hybrydę audi 80 tdi z silnikiem elektrycznym na tylnej osi. Zanim hybryda zawitała do f1 to na rynku były już hybrydy z silnikami benzynowymi z turbo i bez oraz z dieslami. To, że mercedes tego nie robił nie znaczy, że tego nie było. Hybryda sprawdzi się w mieście gdzie mamy dużo hamowań na autostrady to jest bez sensu. Członkowie każdego zespołu będą mówić to co im się marketingowo opłaca. Turbo dziurę i lepszą moc na niskich obrotach łatwo poprawić systemem biturbo. Który w sumie jest prostszy i tańszy od hybrydy. Same turbosprężarki są prostsze nawet niż ta z vtg stosowana jako jedna. Oczywiście są ekstremalne auta jak np. ferrari la ferrari i podobne. Ale czy to jest wyznacznik technologii dla zwykłego kierowcy. @FAN F1 daj już spokój z tymi ogniwami. Bajek się naczytałeś i głupoty pleciesz. Z solara wielkości dachu auta miejskiego. To najwyżej radio w nim zasilisz o ile głośniki nie będą zbyt duże. No i gdy słoneczko zaświeci. A jak wyżej ktoś napisał zimą w Polsce świeci rzadko. Zachwycasz się teslą. To może zainteresuj się ile kosztuje i czy jest ekologiczne wytworzenie baterii takiego auta i ich utylizacja. To samo tyczy się energii elektrycznej. To wszystko obłuda dla fantastów, którym marketingowcy i pr owcy podsuwają to właśnie co ty piszesz.
Mercedes: Hybrydowe silniki turbo w F1 przejdą do przemysłu samochodowego
FAN F1 2015-05-21 12:23
Widac ktos tu jest troche w tyle i nie wie co to postep, skad wiecie co bedzie za 10 lat, swiat i produkty wytwarzane przez ludzi sie nie zmienia? Jeszcze dwie dekady temu nikt nie wiedzial co to jest telefon komorkowy a dzisiaj kto go nie ma? Te wasze solary na dachach tez sie zmienia i to bardzo.