Formuła 1 » Aktualności F1 » Renault wyjaśnia co dla mechników zmienia zakaz tankowania

Renault wyjaśnia co dla mechników zmienia zakaz tankowania
2010-03-10 - J. Rutkowski Tagi: Renault, Przepisy F1, Renault R30
Artykuł 29 regulaminu na GP Bahrajnu mówi, iż zabronione jest dodawanie paliwa do samochodu po tym jak opuści on pit lane tuż przed wyścigiem. To oznacza, że będzie to pierwszy wyścig od czasu GP Australii w 1993 roku, w którym bolidy będą musiały mieć na starcie ilość paliwa wystarczającą do przejechania całego dystansu wyścigowego.
Jaki czas postoju jest akceptowalny? Istnieje magiczna liczba trzech sekund, w właściwie to trzy i pół sekundy: "3.5 sekundy to dobry czas, jest to dwukrotnie krócej, niż w zeszłym roku."
Nowe zasady mają różnoraki wpływ na techniczne aspekty F1, ale jeden jest najbardziej widoczny, wyjaśnia dyrektor sportowy Renaul F1 Team, Steve Nielson: "Celem pit stopów było zawsze by być jak najszybszy, nacisk kładziono na podłączenie i odłączenie maszyny tankującej od samochodu. Zabranie tego elementu powoduje przesunięcie nacisku na szybkość zmiany opon. Teraz to będzie główny czynnik decydujący o długości postoju."
By przygotować się do nowej formuły pit stopów w 2010 roku, mechanicy Renault ciężko pracowali w ostatnich tygodniach nad procedurą zmiany kół. Po więcej niż 5 godzinach treningu dziennie Nielsen myśli, że zespół jest gotowy na GP Bahrajnu: "Kluczem do sukcesu będzie sprawienie by to było coś naturalnego dla załogi, im więcej ćwiczysz, tym lepszy się w tym stajesz."
Zespół dał radę zejść poniżej 3 sekund, o czym pisaliśmy jakiś czas temu więcej>>. Jednak nawet powtarzanie tego setki razy, nie pomoże poradzić sobie z presją jaka będzie ciążyła na mechanikach podczas GP. "Presja w tym roku będzie zupełnie inna," wyjaśnia szef mechaników Renault, Gavin Hudson. "Wszystko dzieje się zdecydowanie szybciej, zamiast skupiania się nad maszyną tankującą, muszę zobaczyć cztery ręce w górze, po jednej dla każdego koła. Wszystko to musi być zrobione w jak najszybszym czasie."
By przyspieszyć choć trochę zmianę kół, zespół przygotował kilka mechanicznych usprawnień. Przeprojektowano również nakrętki kół. Dobrą wiadomością dla mechaników wszystkich zespołów jest fakt, iż kołpaki poprawiające przepływ powierza wokół bolidu, zostały zakazane. Często sprawiały one problemy w czasie pit stopu.Czy w związku z zakazem tankowania wrócą do F1 czasy kiedy mechanicy byli ubrani w koszulki z krótkim rękawkiem? Steve Nielsen odpowiada: "Nie! Aleja serwisowa to bardzo niebezpieczne miejsce, mechanicy nadal będą nosić swoje ognioodporne kombinezony. Różnica będzie taka, że będą one miały dwie warstwy zamiast trzech, więc chłopakom będzie trochę chłodniej, niż rok temu. Kaski pozostają takie jak były, chronią one przed urazami głowy podczas jakichkolwiek incydentów w alei serwisowej."
źródło: confidential-renault.fr
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
4
Komentarze do:
Renault wyjaśnia co dla mechników zmienia zakaz tankowania
Renault wyjaśnia co dla mechników zmienia zakaz tankowania
slakoz 2010-03-10 12:02
Ciekawe czy ci od węża w każdej ekipie nie stracili pracy :-P
Renault wyjaśnia co dla mechników zmienia zakaz tankowania
DataPlus 2010-03-10 16:22
Red Bull zszedl do 1.8 sekundy, wiec ponizej 3 to moze byc zdecydowanie za malo w porownaniu z konkurencja.
Renault wyjaśnia co dla mechników zmienia zakaz tankowania
migus 2010-03-10 16:53
Majac ponad 7 sekund - nie dokrecili Alonso kola... hehhe
Podobne: Renault wyjaśnia co dla mechników zmienia zakaz tankowania



Podobne galerie: Renault wyjaśnia co dla mechników zmienia zakaz tankowania
.jpg)


Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Renault
Newsletter
Galerie zdjęć