Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Grupa Strategiczna F1 zaczyna obrady nad klienckimi bolidami. "Może być nielegalna"
Grupa Strategiczna F1 zaczyna obrady nad klienckimi bolidami

Grupa Strategiczna F1 zaczyna obrady nad klienckimi bolidami. "Może być nielegalna"

2013-10-21 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, Bob Fernley, Bolid F1
Dziś po raz pierwszy spotka się Grupa Strategiczna, czyli nowe ciało Formuły 1 powołane do opracowywania przepisów. Głównym tematem zebrania ma być pomysł przywrócenia tzw. klienckich bolidów, jednak pojawiają się głosy, że powołana instytucja jest niezgodna z prawem.

18-osobową Grupę Strategiczną, która zastąpiła sportowe i techniczne grupy robocze, tworzą przedstawiciele FIA, FOM (właściciela Formuły 1) oraz sześciu największych zespołów - Ferrari, Red Bulla, McLarena, Mercedesa, Williamsa, Lotusa.
Grupa Strategiczna F1 zaczyna obrady nad klienckimi bolidamiGrupa Strategiczna F1 zaczyna obrady nad klienckimi bolidami
Mniejsze stajnie są oburzone, że nie będą mieć głosu przy decydowaniu o kształcie "Jedynki". Wiceszef Force India - Bob Fernley określił nowe porządki jako „nieetyczne i niedemokratyczne".

„Wszystkie ekipy płacą praktycznie tyle samo za ściganie się w F1, (...) a tylko wybrane mogą decydować, jak wyglądają mistrzostwa".
- wskazywał. „Taka sytuacja bez wątpienia może zostać uznana za nadużycie pozycji dominującej". Zdaniem Fernleya, nawet zespoły wchodzące w skład Grupy Strategicznej miały zastrzeżenia do organizacji.

„Istnieje rzeczywista obawa wśród niektórych teamów Grupy Strategicznej, zwłaszcza tych reprezentujących publiczne firmy. To nie jest etyczne ciało zarządzające".
- powiedział.
Jeśli wierzyć spekulacjom, są wątpliwości, czy Grupa Strategiczna nie łamie europejskiego prawa ochrony konkurencji.

Małe stajnie obawiają się, że nowe ciało przeforsuje propozycję pozwolenia czterem największym teamom na sprzedawanie bolidów do zespołów zainteresowanych startami w F1, ale nie posiadających fabryk, by samemu skonstruować samochód, jak np. amerykański Andretti Autosport. Takie ekipy miałyby wyprzeć z królowej sportów motorowych obecne zespoły środka i końca stawki.„Mogę wam powiedzieć, że pomysł klienckich teamów nie zadziała. Formuła 1 zupełnie zmieniłaby swoje DNA". - ostrzegł Fernley.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

Grupa Strategiczna F1 zaczyna obrady nad klienckimi bolidami. "Może być nielegalna"

Grupa Strategiczna F1 zaczyna obrady nad klienckimi bolidami. "Może być nielegalna"
meamea 2013-10-21 11:36
Jak dla mnie klienckie bolidu to dobry pomysł, jeżeli taka marussia ze swoim 40 mln budrzetem od 4 lat nie jest w stanie zawalczyc o miejsce powyzej 10 to moze jak kupi bolid to wyjdzie to bardzie ekonomicznie i lepsze dla rywalizacji. pozatem dobrze ze w f1 6 zespołów o pewnej przyszłosci decyduje jaki kształt ma miec f1, jak by wszystkie zespoły imaly decydować to te zespoły z konca stawki po pierwsze mogły by dostawac "prezenty" by wspomagac pewne decyzje wiec ich głos byłby tak naprawde nic nie warty, a po drugie zespól który nie wiadomo czy zostanie na przyszły rok nie powinien decydowac o tym jak f1 bedzie wygladać
Grupa Strategiczna F1 zaczyna obrady nad klienckimi bolidami. "Może być nielegalna"
Dymik 2013-10-21 17:47
sami brudzić rączki, a nie. Co się teraz dzieje to porażka w tej F1.
Grupa Strategiczna F1 zaczyna obrady nad klienckimi bolidami. "Może być nielegalna"
Borat 2013-10-21 18:08
@ meamea Jeżeli Marrusia z 40 mln budżetem nie jest w stanie nawet zbliżyć się do zespołów środka stawki to powinna zwinąć manatki i startować w GP2.
Podobne: Grupa Strategiczna F1 zaczyna obrady nad klienckimi bolidami. "Może być nielegalna"
Podobne galerie: Grupa Strategiczna F1 zaczyna obrady nad klienckimi bolidami. "Może być nielegalna"
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit