Formuła 1 » Aktualności F1 » Kierownica wśród elementów bolidu F1, które mają zostać ujednolicone

Kierownica wśród elementów bolidu F1, które mają zostać ujednolicone
2019-03-30 - G. Filiks Tagi: Formuła 1, Kierownica F1, Bolid F1
Formuła 1 zamierza zwiększyć w 2021 roku liczbę ujednoliconych części w bolidach. Niemiecki Auto Motor und Sport podał listę elementów, które ma objąć standaryzacja. Jest na niej nawet kierownica.
Królowa sportów motorowych chce w ten sposób nieco odciążyć finansowo zespoły. Po co ekipy mają wydawać duże kwoty na konstruowanie jakiejś części, skoro jej wpływ na konkurencyjność samochodu jest marginalny? Przykład to skrzynia biegów, o standaryzacji której dowiedzieliśmy się w zeszłym miesiącu. Podzespół ten oczywiście jest bardzo ważny dla osiągów pojazdu, ale już dzisiaj przekładania każdej stajni funkcjonuje tak samo. Wszystkie mają osiem biegów do przodu i technologię "quickshift". Innym kryterium, które spełniają elementy przeznaczone do ujednolicenia, jest to, że są mało widoczne. Albo wcale.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) rozesłała teamom spis części, które planuje ustandaryzować. Nie spodziewaliśmy się, że będzie ich tak wiele. Oprócz skrzyni biegów i kierownicy bolidy mają mieć jeszcze jednakowe:
- zaciski hamulcowe
- tarcze hamulcowe
- klocki hamulcowe
- kolumnę kierownicy
- felgi
- osłonę na kokpit (aureolę)
- struktury zderzeniowe boczne i tylne
- osie
- nakrętki do kół
- wał napędowy
- pedały gazu i hamulca
- mechanizm systemu DRS
- wewnętrzne elementy zbiornika paliwa, takie jak pompa
- wyposażenie w pit-stopie: m. in. klucze pneumatyczne i podnośniki
Niektóre z tych części zespoły otrzymają od dostawców, inne będą mogły wytwarzać samodzielnie, ale w oparciu o standardową specyfikację.
Królowa sportów motorowych chce w ten sposób nieco odciążyć finansowo zespoły. Po co ekipy mają wydawać duże kwoty na konstruowanie jakiejś części, skoro jej wpływ na konkurencyjność samochodu jest marginalny? Przykład to skrzynia biegów, o standaryzacji której dowiedzieliśmy się w zeszłym miesiącu. Podzespół ten oczywiście jest bardzo ważny dla osiągów pojazdu, ale już dzisiaj przekładania każdej stajni funkcjonuje tak samo. Wszystkie mają osiem biegów do przodu i technologię "quickshift". Innym kryterium, które spełniają elementy przeznaczone do ujednolicenia, jest to, że są mało widoczne. Albo wcale.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) rozesłała teamom spis części, które planuje ustandaryzować. Nie spodziewaliśmy się, że będzie ich tak wiele. Oprócz skrzyni biegów i kierownicy bolidy mają mieć jeszcze jednakowe:
- zaciski hamulcowe
- tarcze hamulcowe
- klocki hamulcowe
- kolumnę kierownicy
- felgi
- osłonę na kokpit (aureolę)
- struktury zderzeniowe boczne i tylne
- osie
- nakrętki do kół
- wał napędowy
- pedały gazu i hamulca
- wewnętrzne elementy zbiornika paliwa, takie jak pompa
- wyposażenie w pit-stopie: m. in. klucze pneumatyczne i podnośniki
Niektóre z tych części zespoły otrzymają od dostawców, inne będą mogły wytwarzać samodzielnie, ale w oparciu o standardową specyfikację.
źródło: auto-motor-und-sport.de
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Kierownica wśród elementów bolidu F1, które mają zostać ujednolicone
Podobne: Kierownica wśród elementów bolidu F1, które mają zostać ujednolicone




Podobne galerie: Kierownica wśród elementów bolidu F1, które mają zostać ujednolicone
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter