Formuła 1 » Aktualności F1 » Andretti Autosport w F1? Pod warunkiem przywrócenia klienckich bolidów
Andretti Autosport w F1? Pod warunkiem przywrócenia klienckich bolidów
2013-09-16 - G. Filiks Tagi: Formuła 1, Andretti Autosport, Bolid F1
Powrót Formuły 1 do ery klienckich bolidów zaowocowałby zasileniem stawki zespołów przez uznaną amerykańską stajnię Andretti Autosport.
Team Michaela Andrettiego jest czołową ekipą rozgrywanej za Oceanem serii IndyCar, występuje jeszcze w Indy Lights, czy Star Mazda Championship. Zgłosił się również do elektrycznej Formuły E, która ruszy za rok. Zespół jest zainteresowany spróbowaniem sił także w F1, lecz ma warunek - omawiane od kilku lat przywrócenie możliwości handlu między stajniami wyścigówkami. Ekipa nie posiada bowiem fabryki do budowy własnego samochodu. W mistrzostwach, w których już bierze udział, teamy otrzymują od organizatora jednakowe auta. „Już rozmawiałem o tej sprawie z Bernie Ecclestone'em (szefem F1 - przyp. red.)". - wyznał Mario Andretti, mistrz świata królowej sportów motorowych z 1978 roku, a zarazem ojciec właściciela Andretti Autosport. „Klienckie bolidy to sposób na przyciągnięcie do F1 nowych teamów, nawet jeśli te nie posiadają własnej fabryki.
„Mój syn byłby pierwszym chętnym, gdyby mógł kupić bolid od któregoś z topowych konstruktorów".
Andretti nie zgadza się, że klienckie bolidy niosą za sobą ryzyko obniżenia prestiżu F1. Wręcz przeciwnie.
„Widok niebieckiego Ferrari wyprzedzającego czerwone byłby bardzo ciekawy. Formuła Jeden zyskałaby zupełnie nowy urok". - przekonywał.Ecclestone forsuje przywrócenie klienckich bolidów, aczkolwiek ostatnio temat ucichł. Pomysł popiera Ferrari i małe teamy, sprzeciwiają mu się m. in. Mercedes, Red Bull, czy McLaren.
Michael Andretti zanim zajął się prowadzeniem zespołu, był kierowcą wyścigowym. W 1993 roku zaliczył 13 startów w F1 bolidem McLarena, u boku samego Ayrtona Senny. Wywalczył przez ten czas jedno podium.
Team Michaela Andrettiego jest czołową ekipą rozgrywanej za Oceanem serii IndyCar, występuje jeszcze w Indy Lights, czy Star Mazda Championship. Zgłosił się również do elektrycznej Formuły E, która ruszy za rok. Zespół jest zainteresowany spróbowaniem sił także w F1, lecz ma warunek - omawiane od kilku lat przywrócenie możliwości handlu między stajniami wyścigówkami. Ekipa nie posiada bowiem fabryki do budowy własnego samochodu. W mistrzostwach, w których już bierze udział, teamy otrzymują od organizatora jednakowe auta. „Już rozmawiałem o tej sprawie z Bernie Ecclestone'em (szefem F1 - przyp. red.)". - wyznał Mario Andretti, mistrz świata królowej sportów motorowych z 1978 roku, a zarazem ojciec właściciela Andretti Autosport. „Klienckie bolidy to sposób na przyciągnięcie do F1 nowych teamów, nawet jeśli te nie posiadają własnej fabryki.
Andretti nie zgadza się, że klienckie bolidy niosą za sobą ryzyko obniżenia prestiżu F1. Wręcz przeciwnie.
„Widok niebieckiego Ferrari wyprzedzającego czerwone byłby bardzo ciekawy. Formuła Jeden zyskałaby zupełnie nowy urok". - przekonywał.Ecclestone forsuje przywrócenie klienckich bolidów, aczkolwiek ostatnio temat ucichł. Pomysł popiera Ferrari i małe teamy, sprzeciwiają mu się m. in. Mercedes, Red Bull, czy McLaren.
Michael Andretti zanim zajął się prowadzeniem zespołu, był kierowcą wyścigowym. W 1993 roku zaliczył 13 startów w F1 bolidem McLarena, u boku samego Ayrtona Senny. Wywalczył przez ten czas jedno podium.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Andretti Autosport w F1? Pod warunkiem przywrócenia klienckich bolidów
Andretti Autosport w F1? Pod warunkiem przywrócenia klienckich bolidów
Yamaha 2013-09-16 21:05
I co? Byłaby taka sama sytuacja jak w Moto GP? Andretti zostań lepiej tam gdzie jesteś, bo tych bzdur nie da się czytać. Mam nadzieje, że pan Ecclestone też niedługo wyparuje. Te jego szalone pomysły, rodem z filmów science fiction jak: medale zamiast punktacji, zraszacze na torze, oświetlenie w Australii i chore opłaty za wyścig. Dziadyga jeden!!
Podobne: Andretti Autosport w F1? Pod warunkiem przywrócenia klienckich bolidów
Kierownica wśród elementów bolidu F1, które mają zostać ujednolicone »
Wielka aukcja bolidów F1 uświetni finał sezonu 2019 w Abu Zabi »
Liga Typerów - GP Bahrajnu 2019 »
Bolidy F1 na sezon 2021 - najnowsze ilustracje »
Podobne galerie: Andretti Autosport w F1? Pod warunkiem przywrócenia klienckich bolidów
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć