Formuła 1 » Aktualności F1 » FIA ograniczy możliwości mapowania silnika
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) planuje jeszcze bardziej zawęzić dopuszczalne zakresy mapowania silnika, ponieważ jak się okazało nadal istnieje możliwość produkcji spalin bez wciskania pedału gazu.
W zeszłym roku zespoły stosowały specjalne ustawienia jednostki napędowej, zorientowane na wytwarzanie gazów wydechowych nawet wtedy, gdy kierowca hamuje bądź po prostu nie przyśpiesza. Wydech nakierowany na dyfuzor poprawiał docisk bolidu, dlatego ważne było, by spaliny uchodziły z niego nie tylko na prostych, ale przede wszystkim w zakrętach. Chociaż przed sezonem 2012 podjęto działania mające na celu wyeliminowanie tzw. dmuchanych dyfuzorów poprzez zakazanie nakierowania wydechu na dyfuzor oraz wprowadzenie ograniczeń mapowania silnika, anonimowy producent jednostek napędowych właśnie poinformował FIA, że nadal istnieje pewien sposób na produkcję spalin przy zamkniętej przepustnicy. Nie wiadomo, czy ktoś już wykorzystywał wspomnianą lukę w przepisach, ale przed marcowym GP Australii Federacja zamierza wydać teamom nową wersję swojego oprogramowania kontrolującego mapy silników, by wyeliminować problem.
Niewykluczone, że na wszystkim ucierpi Red Bull, który jak ujawniło Renault znalazł sposób, by mimo nowych regulacji nadal poprawiać docisk za pomocą spalin. O sprawie pisaliśmy tutaj.
W zeszłym roku zespoły stosowały specjalne ustawienia jednostki napędowej, zorientowane na wytwarzanie gazów wydechowych nawet wtedy, gdy kierowca hamuje bądź po prostu nie przyśpiesza. Wydech nakierowany na dyfuzor poprawiał docisk bolidu, dlatego ważne było, by spaliny uchodziły z niego nie tylko na prostych, ale przede wszystkim w zakrętach. Chociaż przed sezonem 2012 podjęto działania mające na celu wyeliminowanie tzw. dmuchanych dyfuzorów poprzez zakazanie nakierowania wydechu na dyfuzor oraz wprowadzenie ograniczeń mapowania silnika, anonimowy producent jednostek napędowych właśnie poinformował FIA, że nadal istnieje pewien sposób na produkcję spalin przy zamkniętej przepustnicy. Nie wiadomo, czy ktoś już wykorzystywał wspomnianą lukę w przepisach, ale przed marcowym GP Australii Federacja zamierza wydać teamom nową wersję swojego oprogramowania kontrolującego mapy silników, by wyeliminować problem.
Niewykluczone, że na wszystkim ucierpi Red Bull, który jak ujawniło Renault znalazł sposób, by mimo nowych regulacji nadal poprawiać docisk za pomocą spalin. O sprawie pisaliśmy tutaj.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
FIA ograniczy możliwości mapowania silnika
FIA ograniczy możliwości mapowania silnika
slakoz 2012-02-24 10:08
Niech od razu zlecą Neweyowi konstrukcję bolidu, który kupi każdy team i będzie po sprawie. Ja jestem ciekaw, ile jest miejsc, gdzie zespoły mogą cokolwiek działać, żeby mieć szybszy bolid.
FIA ograniczy możliwości mapowania silnika
no1damian 2012-02-24 10:09
Anonimowy producent czytaj Renault....
Podobne: FIA ograniczy możliwości mapowania silnika
Limit spalania oleju w F1 jeszcze ostrzejszy na sezon 2020 »
FIA dalej walczy z możliwymi sztuczkami w silnikach F1 »
Red Bull chce pozbawienia Mercedesa specjalnego trybu pracy silnika w F1 »
Prywatne zespoły F1 w końcu będą mieć równie mocne silniki co fabryczne? »
Podobne galerie: FIA ograniczy możliwości mapowania silnika
GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
GP Australii 2019 - wyścig »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć