Formuła 1 » Aktualności F1 » Prywatne zespoły F1 w końcu będą mieć równie mocne silniki co fabryczne?
Prywatne zespoły F1 w końcu będą mieć równie mocne silniki co fabryczne?
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) wydała kolejną dyrektywę służącą zmuszeniu producentów samochodów startujących w Formule 1 do dostarczania prywatnym zespołom identycznych silników jak te, którymi cieszą się ich fabryczne teamy.
W F1 od dawna panuje pogląd, że teoretycznie ta sama jednostka napędowa w bolidach prywatnej stajni nierzadko jest słabsza niż w samochodach fabrycznej ekipy. O dostarczanie klientom celowo gorszych motorów podejrzewa się najczęściej Mercedesa. FIA wcześniej wprowadziła zasadę, według której wszystkie silniki jednego producenta muszą być identycznie fizycznie, jednak uważa się, że stajnie takie jak Force India czy Williams mogą wciąż być pokrzywdzone, nie mając słynnego ustawienia chwilowo zwiększającego moc - tzw. trybu kwalifikacyjnego.
Dlatego Federacja teraz wcieliła w życie zapis zobowiązujący każdego producenta, aby wszystkie jego silniki posiadały również identyczne oprogramowanie i mogły być używane "precyzyjnie" w ten sam sposób. FIA poza tym wymaga używania identycznej specyfikacji oleju oraz paliwa.
W rozesłanej zespołom dyrektywie technicznej Federacja jasno wyraziła swoje wątpliwości co do jednakowości poszczególnych egzemplarzy jednostki napędowej tej samej marki.
W F1 od dawna panuje pogląd, że teoretycznie ta sama jednostka napędowa w bolidach prywatnej stajni nierzadko jest słabsza niż w samochodach fabrycznej ekipy. O dostarczanie klientom celowo gorszych motorów podejrzewa się najczęściej Mercedesa. FIA wcześniej wprowadziła zasadę, według której wszystkie silniki jednego producenta muszą być identycznie fizycznie, jednak uważa się, że stajnie takie jak Force India czy Williams mogą wciąż być pokrzywdzone, nie mając słynnego ustawienia chwilowo zwiększającego moc - tzw. trybu kwalifikacyjnego.
Dlatego Federacja teraz wcieliła w życie zapis zobowiązujący każdego producenta, aby wszystkie jego silniki posiadały również identyczne oprogramowanie i mogły być używane "precyzyjnie" w ten sam sposób. FIA poza tym wymaga używania identycznej specyfikacji oleju oraz paliwa.
W rozesłanej zespołom dyrektywie technicznej Federacja jasno wyraziła swoje wątpliwości co do jednakowości poszczególnych egzemplarzy jednostki napędowej tej samej marki.
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Prywatne zespoły F1 w końcu będą mieć równie mocne silniki co fabryczne?
Prywatne zespoły F1 w końcu będą mieć równie mocne silniki co fabryczne?
Skorupiak 2018-02-24 14:29
""precyzyjnie" w ten sam sposób" - ???????????????? Jeżeli chodziło o słowo "precisely", to /dokładnie/ jest tu właściwym tłumaczeniem. Nie dziękuj, i tak coś znowu spierdolisz i będę musiał Cię poprawiać a Ty nawet się nie odezwiesz tylko usuniesz mój komentarz.
Podobne: Prywatne zespoły F1 w końcu będą mieć równie mocne silniki co fabryczne?
Limit spalania oleju w F1 jeszcze ostrzejszy na sezon 2020 »
FIA dalej walczy z możliwymi sztuczkami w silnikach F1 »
Red Bull chce pozbawienia Mercedesa specjalnego trybu pracy silnika w F1 »
FIA chce jednej formuły silnikowej dla F1 i LMP1 »
Podobne galerie: Prywatne zespoły F1 w końcu będą mieć równie mocne silniki co fabryczne?
GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
GP Australii 2019 - wyścig »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć