Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Wypadek w F1 bez konsekwencji przy najwyższej prędkości (wideo)
			
			
			
			 
									
					
					Wypadek w F1 bez konsekwencji przy najwyższej prędkości (wideo)
							2015-09-11 - G. Filiks     Tagi: Wurz, Wypadki F1
						
						
						Alexander Wurz stojący dzisiaj na czele Stowarzyszenia Kierowców Grand Prix (GPDA), czyli związku zawodowego kierowców Formuły 1, jak twierdzi jest człowiekiem, który rozbił się bolidem F1 przy największej prędkości w historii spośród wypadków, z jakich zawodnicy wyszli bez szwanku.
Austriak w 2005 roku uderzył McLarenem MP4-20 w barierę podczas testów na torze Paul Ricard z prędkością ponad 300 km/h, gdy eksplodowała mu prawa tylna opona. Odbił się i miał jeszcze jedno spotkanie pierwszego stopnia z barierą. Jest nagranie z tego zdarzenia: „Nie miałem szansy zareagować, wszystko potoczyło się tak szybko". - wspominał teraz Wurz, aktualnie startujący w Długodystansowych Mistrzostwach Świata prototypem Toyoty.
„Po pierwszym uderzeniu próbowałem hamować, ale bolid nie miał przodu i hamulce już nie działały. „Obracałem się w kierunku następnej ściany. Nie mając hamulców obawiałem się o nogi, myślałem tylko, aby nie uderzyć znów na wprost. Szczęśliwie przetrwałem to.
„Ale bolid uległ zniszczeniu i nie mógł zostać naprawiony. Więc testy się dla mnie skończyły. Wróciłem do domu, a następnego dnia zamiast na tor, udałem się na kitesurfing".
Wurz wyjaśnił, że właśnie ze względu na pamięć o tamtym wypadku naciska na ciągłą poprawę bezpieczeństwa w F1 i całych sportach motorowych.
„Wypadki się zdarzają, sporty motorowe są niebezpieczne ze swojej natury". - mówił 41-latek. „Myślę, że każdy kierowca to akceptuje, gdy wsiada do samochodu. Jeżeli nie, lepiej przestać się ścigać.
	
	
	
	
						„Jednak tak samo jak w przemyśle lotniczym, musimy zmniejszać ryzyko incydentów.
„Właśnie dlatego potrzeba należytego zarządzania kryzysowego i ewolucji konstrukcji - co często ma miejsce, gdy dochodzi do takich wypadków, jak Justina (Wilsona) czy Julesa (Bianchiego).
„(...) Fani nie powinni uważać, że jesteśmy tchórzliwi chcąc bezpieczniejszych samochodów. F1 ma w swoim DNA rozwiązywanie problemów: aby dalej było można ścigać się najszybszymi bolidami i nie spowalniać ich".
					
Austriak w 2005 roku uderzył McLarenem MP4-20 w barierę podczas testów na torze Paul Ricard z prędkością ponad 300 km/h, gdy eksplodowała mu prawa tylna opona. Odbił się i miał jeszcze jedno spotkanie pierwszego stopnia z barierą. Jest nagranie z tego zdarzenia:
„Po pierwszym uderzeniu próbowałem hamować, ale bolid nie miał przodu i hamulce już nie działały. „Obracałem się w kierunku następnej ściany. Nie mając hamulców obawiałem się o nogi, myślałem tylko, aby nie uderzyć znów na wprost. Szczęśliwie przetrwałem to.
„Ale bolid uległ zniszczeniu i nie mógł zostać naprawiony. Więc testy się dla mnie skończyły. Wróciłem do domu, a następnego dnia zamiast na tor, udałem się na kitesurfing".
Wurz wyjaśnił, że właśnie ze względu na pamięć o tamtym wypadku naciska na ciągłą poprawę bezpieczeństwa w F1 i całych sportach motorowych.
„Wypadki się zdarzają, sporty motorowe są niebezpieczne ze swojej natury". - mówił 41-latek. „Myślę, że każdy kierowca to akceptuje, gdy wsiada do samochodu. Jeżeli nie, lepiej przestać się ścigać.
„Właśnie dlatego potrzeba należytego zarządzania kryzysowego i ewolucji konstrukcji - co często ma miejsce, gdy dochodzi do takich wypadków, jak Justina (Wilsona) czy Julesa (Bianchiego).
„(...) Fani nie powinni uważać, że jesteśmy tchórzliwi chcąc bezpieczniejszych samochodów. F1 ma w swoim DNA rozwiązywanie problemów: aby dalej było można ścigać się najszybszymi bolidami i nie spowalniać ich".
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Wypadek w F1 bez konsekwencji przy najwyższej prędkości (wideo)
Podobne: Wypadek w F1 bez konsekwencji przy najwyższej prędkości (wideo)
				 Ross Brawn i Stefano Domenicali z powrotem w F1, aby badać wypadek Bianchiego »
Ross Brawn i Stefano Domenicali z powrotem w F1, aby badać wypadek Bianchiego »
					
					 Opinia: Kontrowersje po opóźnionym GP Belgii. Czy F1 zabije ducha ścigania na mokrym? »
Opinia: Kontrowersje po opóźnionym GP Belgii. Czy F1 zabije ducha ścigania na mokrym? »
					
					 GP Abu Zabi - 2. trening: Bottas bisuje... i zalicza kolizję »
GP Abu Zabi - 2. trening: Bottas bisuje... i zalicza kolizję »
					
					 GP Abu Zabi - 1. trening: Bottas dyktuje tempo, wypadek Vettela »
GP Abu Zabi - 1. trening: Bottas dyktuje tempo, wypadek Vettela »
					
				Podobne galerie: Wypadek w F1 bez konsekwencji przy najwyższej prędkości (wideo)
				 GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
					
					 GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
					
					 GP Australii 2019 - wyścig »
GP Australii 2019 - wyścig »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			


 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Grand Prix Włoch - Monza - Pitbabes
Grand Prix Włoch - Monza - Pitbabes  Ford Mustang model 2010
Ford Mustang model 2010  Tapety Jaguar
Tapety Jaguar  Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec 
 
			
 
 
			