Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Testy F1 w Jerez - statystyki
Testy F1 w Jerez - statystyki

Testy F1 w Jerez - statystyki

2014-02-01 - G. Filiks     Tagi: Jerez, Testy F1, Statystyki
Zorganizowana na torze Jerez pierwsza tura zimowych testów Formuły 1 przed sezonem 2014 kręciła się wokół nabijania jak największej liczby kilometrów. Początkowo zupełnie nowe bolidy i silniki V6 turbo miały masę awarii, ale z czasem większość zespołów wypracowała poziom niezawodności, który pozwoli im podczas następnych zajęć skierować uwagę już w stronę osiągów.Najlepiej sztuka ta udała się Mercedesowi. Niemiecki team jako jedyny zdołał nawet przeprowadzić symulację wyścigu. Nico Rosberg i Lewis Hamilton przez cztery dni pokonali Srebrną Strzałą razem 309 okrążeń. Na podium statystyki przebytego dystansu znalazały się jeszcze ekipy Ferrari i McLaren.
Testy F1 w Jerez - statystykiTesty F1 w Jerez - statystyki
Liczne defekty jednostki napędowej Renault sprawiły, że samochody z niej korzystający jeździły wyraźnie mniej od reszty - pomijając Marussię, która spóźniła się na testy.

Nowy bolid Red Bulla zaliczył tylko 21 kółek i jak przez ostatnie cztery lata Czerwone Byki najczęściej otwierały tabelę, tak teraz ją zamykają.
Testy F1 w Jerez - statystykiTesty F1 w Jerez - statystyki
Testy F1 w Jerez 2014 - przejechany dystans przez bolidy poszczególnych zespołów

BolidOkrążeniaKilometry
1. Mercedes
309
1368
2. Ferrari
251
1111
3.
McLaren
245
1084
4. Williams
175
774
5. Sauber
163
721
6.
Force India
146
646
7. Caterham
76
336
8. Toro Rosso
54
239
9.Marussia
30
132
10.Red Bull
21
92
Testy F1 w Jerez 2014 - pokonany dystans przez silniki V6 turbo poszczególnych producentów

SilnikOkrążenia
Kilometry
1. Mercedes
875
3874
2. Ferrari
444
1966
3.
Renault
151
668
Testy F1 w Jerez 2014 - przejechany dystans przez poszczególnych kierowców

KierowcaZespółOkrążenia
Kilometry
1. Nico Rosberg
Mercedes
188
832
2. Fernando Alonso
Ferrari
173
766
3.
Kevin Magnussen
McLaren
162
717
4. Felipe Massa
Williams
133
588
5. Lewis Hamilton
Mercedes
121
535
6.
Adrian Sutil
Sauber
103
456
7. Jenson Button
McLaren
83
367
8. Daniel Juncadella
Force India
81
358
9.Kimi Raikkonen
Ferrari
78
345
10.Esteban Gutierrez
Sauber
60
265
11.Kamui Kobayashi
Caterham
54
239
12.Sergio Perez
Force India
48
212
13.Jean-Eric Vergne
Toro Rosso
45
199
14.Valtteri Bottas
Williams
42
185
15.Jules Bianchi
Marussia
25
110
16.Nico Hulkenberg
Force India
17
75
17.Marcus Ericsson
Caterham
12
53
18.Sebastian Vettel
Red Bull
11
48
19.Robin Frijns
Caterham
10
44
20.Daniel Ricciardo
Red Bull
10
44
21.Daniił Kwiat
Toro Rosso
9
39
22.Max Chilton
Marussia
5
22
Pamiętajmy jednak, że mistrzowie świata są w trudnej sytuacji tylko pod względem niezawodności - o szybkości ich samochodu nie wiemy kompletnie nic. Z drugiej strony, pozbycie się szeregu awarii może wymagać poważnych zmian w konstrukcji modelu RB10, a tego typu zabiegi nie służą osiągom wozu.
Nasza wiedza po pierwszych testach na temat konkurencyjności reszty aut jest prawie równie zerowa. Powtarzamy, że w Jerez nie zajmowano się tempem i do klasyfikacji najlepszych czasów okrążeń poszczególnych bolidów radzimy podchodzić z dużym dystansem.
Testy F1 w Jerez 2014 - najlepsze czasy okrążeń poszczególnych bolidów

Bolid
Kierowca
CzasStrata
1. McLaren
Kevin Magnussen (opony - pośrednie nowe)
1:23.276-
2. Williams
Felipe Massa (opony - twarde używane)
1:23.7000.424
3.
Mercedes
Lewis Hamilton (opony - pośrednie nowe)
1:23.952
0.676
4. Ferrari
Kimi Raikkonen (opony - pośrednie używane)
1:24.8121.536
5. Force India
Nico Hulkenberg
1:26.0962.820
6.
Toro Rosso
Jean-Eric Vergne
1:29.915
6.639
7. Sauber
Adrian Sutil
1:30.1616.885
8. Marussia
Jules Bianchi
1:32.2228.946
9.Caterham
Marcus Ericsson
1:37.97514.699
10.Red Bull
Sebastian Vettel
1:38.32015.044
Na koniec małe porównanie tegorocznych testów w Jerez z ubiegłorocznymi, kiedy to jeżdżono bolidami stanowiącymi tylko małą ewolucję samochodów z poprzedniego sezonu i wyposażonymi jeszcze w stare, perfekcyjnie ustawione silniki V8. Wtedy wszystkie zespoły pokonały łącznie 3531 okrążeń, teraz było to grubo ponad dwa razy mniej - 1470 kółek. Jeśli chodzi o najlepszy czas, był lepszy o pięć i pół sekundy niż rekord z tegorocznych zajęć Kevina Magnussena. Felipe Massa - jeszcze bolidem Ferrari - wykręcił rok temu 1:17.879.
Testy F1 w Jerez - statystykiTesty F1 w Jerez - statystyki
Na testach w Jerez zabrakło Lotusa. Podczas następnych zajęć, które zostaną zorganizowane w dniach 19-22 lutego w Bahrajnie, brytyjska ekipa będzie już obecna.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
5

Komentarze do:

Testy F1 w Jerez - statystyki

HAKU
Testy F1 w Jerez - statystyki
HAKU 2014-02-01 18:30
Pierwsza tabela wygląda bardzo bardzo imponująco, tak trzymać!
Testy F1 w Jerez - statystyki
koko 2014-02-01 19:24
mam nadzieje ze to koniec Cvettela i nudnych wyscigow, rozpadnie sie ten tim bez tradycji
Testy F1 w Jerez - statystyki
FanWebber'a 2014-02-01 23:12
10 sezon RedBulla pisze tradycje. Nie jestem ich fanem po tym co robili Markowi ale pamietaj o BrawnGP ktory bez tradycji zrobił majstra Buttonowi :-(
Testy F1 w Jerez - statystyki
xsawierr 2014-02-02 12:00
To był tylko zespół bez tradycji,bo sam Ross Brawn to gość od lat siedzący w temacie więc nie można tak tego określać.A RedBull to chamy zasrane i nie lubie ich,może w tym roku sielanka się zakończy,czego bym chciał.
Testy F1 w Jerez - statystyki
Fan Lotusa 2014-02-02 14:24
Koko tradycja Red Bulla powstaje na naszych oczach! Tak samo było z Williamsem, McLarenem, Ferrari, starym Lotusem itd.