Formuła 1 » Aktualności F1 » II testy F1 w Barcelonie 2015 - podsumowanie i statystyki
II testy F1 w Barcelonie 2015 - podsumowanie i statystyki
2015-03-02 - G. Filiks Tagi: Barcelona, Testy F1, Statystyki, Catalunya, Hiszpania
Ostatnie zimowe testy Formuły 1 przed sezonem 2015 były wyłożeniem kart na stół i pokazały, że tegoroczny bolid Mercedesa dystansuje rywali prawdopodobnie nie mniej niż jego mistrzowski poprzednik.
Zobacz także: Galerie zdjęć z zimowych testów Formuły 1 »Srebrna Strzała zeszłego tygodnia była już najszybsza na torze Barcelona-Catalunya, mimo jeżdżenia wciąż na wolniejszych oponach niż większość konkurencji.
Nico Rosberg przy użyciu miękkiej mieszanki wykręcił czas 1:22.792 - lepszy o 0.271 sekundy od wyniku drugiego Valtteriego Bottasa z Williamsa, któremu założono super miękkie ogumienie, szybsze o dobrych kilka dziesiątych sekundy. Niemiecki magazyn Auto Motor und Sport powołując się na dane od Mercedesa napisał, że obrońcy tytułu mają przewagę 0.8 sekundy nad najbliższym rywalem. Patrząc na rezultaty testów i pewność siebie członków zespołu w oficjalnych wypowiedziach, nie sposób temu nie wierzyć.
Trzeci najlepszy wynik uzyskało Ferrari, w rękach Kimiego Raikkonena słabsze od wozu Rosberga i Hamiltona o 0.484 sekundy na takich samych gumach co Williams.
Włoska stajnia po agresywnym początku na pierwszych testach w Jerez, teraz już nie pozwala mieć złudzeń, że zimą zrobiła przeskok w konkurencyjności dający możliwość zagrożenia Mercedesowi, aczkolwiek w rzeczywistości podobno jest mniej więcej na równi z Williamsem. Bardzo wyrównaną grupę pościgową ma uzupełniać Red Bull, choć na ostatnich testach używając takich samych opon jak Mercedes stracił do niego aż 1.846 sekundy. Tak duża różnica w tempie każe jednak sądzić, iż Czerwone Byki nie wypuściły swojego pojazdu z ilością paliwa równie małą co inni najważniejsi gracze.
Cztery najlepsze teamy najprawdopodobniej zdecydowanie wyprzedzają resztę stawki, w której rozkład sił już trudniej wyczytać. Choć można przypuszczać, że Sauber, Toro Rosso oraz Lotus mają zbliżone osiągi i aktualnie są poza zasięgiem Force India.
Indyjska stajnia przez bardzo późny debiut swojego bolidu - jeździła nim zaledwie dwa i pół dnia - szykuje się na ciężki początek sezonu. Jeszcze 'surowy' samochód Nico Hulkenberga oraz Sergio Pereza w porównaniu do wozów innych ekip środka stawki pojechał od nich wolniej o grubo ponad pół sekundy. Dlatego w pierwszych wyścigach Force India nie spodziewa się walczyć o punkty.W dużych problemach jest też McLaren. Zespół z Woking jeździł od początku testów, jednak do końca nie był w stanie rozwinąć skrzydeł wskutek ciągłych awarii nowego silnika Hondy.
Bolid Fernando Alonso i Jensona Buttona ma jeszcze gorszy czas niż Force India, ale uzyskany przez rezerwowego Kevina Magnussena na miękkich oponach, więc należy przypuszczać, że będzie przynajmniej rywalizował z Sauberem, Toro Rosso oraz Lotusem.Należy również zakładać, iż model MP4-30 będzie szybciej nabierał tempa w porównaniu do aut wymienionych teamów, bądź co bądź o przyłączeniu się do Williamsa, Ferrari i Red Bulla na razie raczej nie ma mowy.
Poza tym, przede wszystkim najpierw trzeba w ogóle dojechać do mety.
*przez cztery dni zeszłoroczny bolid
*przez cztery dni zeszłoroczny silnik w bolidzie Force India
Zobacz także: Galerie zdjęć z zimowych testów Formuły 1 »
Nico Rosberg przy użyciu miękkiej mieszanki wykręcił czas 1:22.792 - lepszy o 0.271 sekundy od wyniku drugiego Valtteriego Bottasa z Williamsa, któremu założono super miękkie ogumienie, szybsze o dobrych kilka dziesiątych sekundy. Niemiecki magazyn Auto Motor und Sport powołując się na dane od Mercedesa napisał, że obrońcy tytułu mają przewagę 0.8 sekundy nad najbliższym rywalem. Patrząc na rezultaty testów i pewność siebie członków zespołu w oficjalnych wypowiedziach, nie sposób temu nie wierzyć.
Trzeci najlepszy wynik uzyskało Ferrari, w rękach Kimiego Raikkonena słabsze od wozu Rosberga i Hamiltona o 0.484 sekundy na takich samych gumach co Williams.
Włoska stajnia po agresywnym początku na pierwszych testach w Jerez, teraz już nie pozwala mieć złudzeń, że zimą zrobiła przeskok w konkurencyjności dający możliwość zagrożenia Mercedesowi, aczkolwiek w rzeczywistości podobno jest mniej więcej na równi z Williamsem. Bardzo wyrównaną grupę pościgową ma uzupełniać Red Bull, choć na ostatnich testach używając takich samych opon jak Mercedes stracił do niego aż 1.846 sekundy. Tak duża różnica w tempie każe jednak sądzić, iż Czerwone Byki nie wypuściły swojego pojazdu z ilością paliwa równie małą co inni najważniejsi gracze.
Indyjska stajnia przez bardzo późny debiut swojego bolidu - jeździła nim zaledwie dwa i pół dnia - szykuje się na ciężki początek sezonu. Jeszcze 'surowy' samochód Nico Hulkenberga oraz Sergio Pereza w porównaniu do wozów innych ekip środka stawki pojechał od nich wolniej o grubo ponad pół sekundy. Dlatego w pierwszych wyścigach Force India nie spodziewa się walczyć o punkty.W dużych problemach jest też McLaren. Zespół z Woking jeździł od początku testów, jednak do końca nie był w stanie rozwinąć skrzydeł wskutek ciągłych awarii nowego silnika Hondy.
Bolid Fernando Alonso i Jensona Buttona ma jeszcze gorszy czas niż Force India, ale uzyskany przez rezerwowego Kevina Magnussena na miękkich oponach, więc należy przypuszczać, że będzie przynajmniej rywalizował z Sauberem, Toro Rosso oraz Lotusem.Należy również zakładać, iż model MP4-30 będzie szybciej nabierał tempa w porównaniu do aut wymienionych teamów, bądź co bądź o przyłączeniu się do Williamsa, Ferrari i Red Bulla na razie raczej nie ma mowy.
Poza tym, przede wszystkim najpierw trzeba w ogóle dojechać do mety.
Formuła 1 - testy przed sezonem 2015 - Barcelona II - najlepsze czasy okrążeń bolidów | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Bolid | Kierowca | Czas | Strata | Opony | ||
1. | Mercedes | Nico Rosberg | 1:22.792 | - | miękkie | |
2. | Williams | Valtteri Bottas | 1:23.063 | 0.271 | super miękkie | |
3. | Ferrari | Kimi Raikkonen | 1:23.276 | 0.484 | super miękkie | |
4. | Sauber | Felipe Nasr | 1:24.023 | 1.231 | super miękkie | |
5. | Toro Rosso | Carlos Sainz Jr | 1:24.191 | 1.399 | super miękkie | |
6. | Lotus | Romain Grosjean | 1:24.200 | 1.408 | super miękkie | |
7. | Red Bull | Daniel Ricciardo | 1:24.638 | 1.846 | miękkie | |
8. | Force India | Nico Hulkenberg | 1:24.939 | 2.147 | super miękkie | |
9. | McLaren | Kevin Magnussen | 1:25.225 | 2.433 | miękkie |
Formuła 1 - testy przed sezonem 2015 - Barcelona II - przejechany dystans przez bolidy | ||||
---|---|---|---|---|
Bolid | Okrążenia | Kilometry | ||
1. | Sauber | 545 | 2536 | |
2. | Ferrari | 488 | 2271 | |
3. | Toro Rosso | 442 | 2057 | |
4. | Williams | 384 | 1787 | |
5. | Mercedes | 378 | 1759 | |
6. | Lotus | 367 | 1708 | |
7. | Force India | 365 | 1699 | |
8. | Red Bull | 359 | 1671 | |
9. | McLaren | 177 | 823 |
Formuła 1 - testy przed sezonem 2015 - Barcelona II - przejechany dystans przez silniki | ||||
---|---|---|---|---|
Silnik | Okrążenia | Kilometry | ||
1. | Mercedes | 1494 | 6954 | |
2. | Ferrari | 1033 | 4808 | |
3. | Renault | 801 | 3728 | |
4. | Honda | 177 | 823 |
Formuła 1 - testy przed sezonem 2015 - przejechany dystans przez bolidy w ciągu wszystkich 12 dni zajęć | ||||
---|---|---|---|---|
Bolid | Okrążenia | Kilometry | ||
1. | Mercedes | 1340 | 6121 | |
2. | Sauber | 1245 | 5709 | |
3. | Toro Rosso | 1206 | 5534 | |
4. | Ferrari | 1182 | 5423 | |
5. | Williams | 1069 | 4913 | |
6. | Red Bull | 943 | 4352 | |
7. | Lotus | 918 | 4230 | |
8. | Force India* | 669 | 3114 | |
9. | McLaren | 380 | 1751 |
Formuła 1 - testy przed sezonem 2015 - przejechany dystans przez silniki w ciągu wszystkich 12 dni zajęć | ||||
---|---|---|---|---|
Silnik | Okrążenia | Kilometry | ||
1. | Mercedes* | 3996 | 18378 | |
2. | Ferrari | 2427 | 11132 | |
3. | Renault | 2149 | 9886 | |
4. | Honda | 380 | 1751 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
II testy F1 w Barcelonie 2015 - podsumowanie i statystyki
Podobne: II testy F1 w Barcelonie 2015 - podsumowanie i statystyki
Liga Typerów - GP Hiszpanii 2014 »
Liga Typerów - GP Hiszpanii 2013 »
Liga Typerów - GP Hiszpanii 2012 »
I testy F1 w Barcelonie 2015 - podsumowanie i statystyki »
Podobne galerie: II testy F1 w Barcelonie 2015 - podsumowanie i statystyki
Drugie testy F1 przed sezonem 2018 »
Pierwsze testy F1 przed sezonem 2018 »
Drugie testy F1 przed sezonem 2017 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć