Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Pierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki
Pierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki

Pierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki

2016-02-26 - G. Filiks     Tagi: Testy F1, Statystyki
Dobiegły końca pierwsze testy Formuły 1 przed sezonem 2016 na torze Barcelona-Catalunya, więc pora je podsumować. Kto był najszybszy? Kto przejechał najdłuższy dystans? Możecie sprawdzić to w naszych statystykach.

Zobacz także: Galerie zdjęć z testów »
Zawsze ciekawią najbardziej czasy okrążeń, jednak trzeba pamiętać, że w tym tygodniu zespoły zajmowały się przede wszystkim wypracowywaniem niezawodności nowym samochodom. Sprawdzanie osiągów stało na drugim planie dla większości ekip, o ile nie dla wszystkich.

Ferrari chcące wreszcie położyć kres dominacji Mercedesa wyprzedziło go aż o 2 sekundy, lecz Sebastian Vettel miał założone nowe ultramiękkie opony, zaś Nico Rosberg tylko pośrednie. To tłumaczy mniej więcej całą różnicę czasową między dwójką Niemców. Choć oczywiście nie wiemy, z jaką ilością paliwa jechały oba auta - a to tylko jeden z wielu innych czynników, które mogły wpłynąć na ich rezultaty.
Pierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystykiPierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki
Po Ferrari, drugim najszybszym bolidem było Force India, na supermiękkich oponach wolniejsze od Scuderii o 0,3 sekundy. Jednocześnie okazało się szybsze o 0,425 sekundy od Red Bulla wyposażonego jak auto stajni z Maranello w ultramiękkie ogumienie.

Słaby wynik zanotował Williams - jest dopiero na 9. miejscu. Na miękkiej mieszance Valtteri Bottas pojechał wolniej niż Vettel o 2,838 sekundy i był gorszy nawet od Estebana Gutierreza z nowego zespołu Haas. Amerykańska stajnia wypadła bardzo pozytywnie, od razu kręcąc czasy na poziomie środka stawki.
Pierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystykiPierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki
Poza Mercedesem swój najlepszy rezultat zanotowało na pośrednich oponach także Toro Rosso. Nowy bolid juniorskiej ekipy Red Bulla dodatkowo jeszcze nie ma wielu ulepszeń, ale wzmocniony silnikiem Ferrari (w wersji z końca sezonu 2015) był wolniejszy od Mercedesa tylko o pół sekundy.
Z dobrej strony pokazał się również Manor, który z nowym bolidem, jednostką napędową Mercedesa i mistrzem serii DTM - Pascalem Wehrleinem w kokpicie już nie odstawał od pozostałych.

Dużą niewiadomą jest duet McLaren-Honda. Co prawda zapewnia, że stał się nieporównywalnie mocniejszy względem katastrofalnego zeszłego roku, ale i tak samochód brytyjsko-japońskiego zespołu uzyskał najgorszy rezultat.
Pierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystykiPierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki
Testy Formuły 1 przed sezonem 2016 - Barcelona I - najlepsze czasy bolidów

BolidKierowca
CzasStrataOpony
Dzień
1. Ferrari
Sebastian Vettel
1:22,810-ultramiękkie
2
2. Force India
Nico Hulkenberg
1:23,1100,300s
supermiękkie
3
3.
Red Bull
Daniel Ricciardo
1:23,525
0,725s
ultramiękkie2
4. Mercedes
Nico Rosberg
1:24,8672,057s
pośrednie
2
5. Sauber*
Marcus Ericsson
1:25,2372,427s
miękkie2
6.
Renault
Kevin Magnussen
1:25,263
2,453s
miękkie
4
7. Toro Rosso
Max Verstappen
1:25,3932,583s
pośrednie
4
8. Haas
Esteban Gutierrez
1:25,5242,714s
miękkie
2
9.Williams
Valtteri Bottas
1:25,6482,838s
miękkie
2
10.Manor
Pascal Wehrlein
1:25,9253,115s
miękkie
2
11.McLaren-Honda
Fernando Alonso
1:26,0823,272s
miękkie
2
Pod względem liczby pokonanych okrążeń oglądaliśmy całkowitą supremację Mercedesa. Rosberg razem z Hamiltonem nabili ich aż 675, czyli przejechali dystans ponad 10 wyścigów.
Pierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystykiPierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki
Drugie Toro Rosso było słabsze o mniej więcej 1/3.

Z kolei Ferrari pokonało niewiele ponad połowę dystansu Srebrnych Strzał.

Zespół McLaren-Honda jeszcze ma problemy z niezawodnością, ale już bynajmniej nie tak poważne jak w roku ubiegłym. Lecz i tak ustąpił liczbą kółek Haasowi.
Testy Formuły 1 przed sezonem 2016 - Barcelona I - dystans przejechany przez bolidy

BolidOkrążeniaKilometry
1. Mercedes
675
3142
2. Toro Rosso
447
2080
3.
Sauber*
432
2010
4. Williams
377
1754
5. Red Bull
369
1717
6.
Ferrari
353
1643
7. Renault
343
1596
8. Force India
333
1550
9.Haas
281
1308
10.McLaren-Honda
257
1196
11.Manor
254
1182
*zeszłoroczny bolid

Drugie testy już w przyszłym tygodniu. Wystartują we wtorek. W końcu zobaczymy na nich ostatni nieujawniony nowy bolid - Saubera C35.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
6

Komentarze do:

Pierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki

Pierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki
murzay 2016-02-26 11:52
czy posiadacie dane o prędkościach maksymalnych? wiem, że to żadna wymierna jeśli chodzi o najlepszych ale jestem ciekaw czy mclaren wciąż odstaje od reszty ekip jak w zeszłym roku.
GrzegorzF1
Pierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki
GrzegorzF1 2016-02-26 12:36
Niestety nie posiadamy.
Pierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki
azp 2016-02-26 12:44
@murzay Z tego co mozna wyszukac w sieci po treningu dzien 3 to Button 320,4km/h czyli o 18km/h wolniej niz najszybsi tego dnia
Pierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki
murzay 2016-02-26 12:56
@azp Dzięki, w sumie obserwując ich testy można się skłaniać ku temu, że nie testowali maksymalnych osiągów bolidu a raczej aerodynamikę, były też chyba jakieś problemy z wyciekiem płynów. Zobaczymy co pokażą na kolejnych testach. Nie łudzę się, że zbliżą się do czołowych ekip, ale mam nadzieję, że wykonają krok w przód w stosunku do sezonu 2015. Taka ekipa nie powinna jeździć w tyle stawki! Pozdrawiam
Pierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki
Jak zwykle brakuje w tych 2016-02-26 18:22
informacji na którym okrążeniu od momentu zmiany ogumienia został wykręcony wykręcony najlepszy czas??? Bo wcale bym się nie zdziwił gdyby najlepszy czas Mercedesa był wykręcony na zużytych oponach po 10 czy 15 okrążeniach
Pierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki
Tak albo 2016-02-26 18:27
jak szybkie było Ferrari czy Force India na pośredniej mieszance? Jakby były konkretne informacje to człowiek cokolwiek by wiedział...