Formuła 1 » Aktualności F1 » Pierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki
Pierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki
2016-02-26 - G. Filiks Tagi: Testy F1, Statystyki
Dobiegły końca pierwsze testy Formuły 1 przed sezonem 2016 na torze Barcelona-Catalunya, więc pora je podsumować. Kto był najszybszy? Kto przejechał najdłuższy dystans? Możecie sprawdzić to w naszych statystykach.
Zobacz także: Galerie zdjęć z testów »Zawsze ciekawią najbardziej czasy okrążeń, jednak trzeba pamiętać, że w tym tygodniu zespoły zajmowały się przede wszystkim wypracowywaniem niezawodności nowym samochodom. Sprawdzanie osiągów stało na drugim planie dla większości ekip, o ile nie dla wszystkich.
Ferrari chcące wreszcie położyć kres dominacji Mercedesa wyprzedziło go aż o 2 sekundy, lecz Sebastian Vettel miał założone nowe ultramiękkie opony, zaś Nico Rosberg tylko pośrednie. To tłumaczy mniej więcej całą różnicę czasową między dwójką Niemców. Choć oczywiście nie wiemy, z jaką ilością paliwa jechały oba auta - a to tylko jeden z wielu innych czynników, które mogły wpłynąć na ich rezultaty. Po Ferrari, drugim najszybszym bolidem było Force India, na supermiękkich oponach wolniejsze od Scuderii o 0,3 sekundy. Jednocześnie okazało się szybsze o 0,425 sekundy od Red Bulla wyposażonego jak auto stajni z Maranello w ultramiękkie ogumienie.
Słaby wynik zanotował Williams - jest dopiero na 9. miejscu. Na miękkiej mieszance Valtteri Bottas pojechał wolniej niż Vettel o 2,838 sekundy i był gorszy nawet od Estebana Gutierreza z nowego zespołu Haas. Amerykańska stajnia wypadła bardzo pozytywnie, od razu kręcąc czasy na poziomie środka stawki. Poza Mercedesem swój najlepszy rezultat zanotowało na pośrednich oponach także Toro Rosso. Nowy bolid juniorskiej ekipy Red Bulla dodatkowo jeszcze nie ma wielu ulepszeń, ale wzmocniony silnikiem Ferrari (w wersji z końca sezonu 2015) był wolniejszy od Mercedesa tylko o pół sekundy.
Z dobrej strony pokazał się również Manor, który z nowym bolidem, jednostką napędową Mercedesa i mistrzem serii DTM - Pascalem Wehrleinem w kokpicie już nie odstawał od pozostałych.
Dużą niewiadomą jest duet McLaren-Honda. Co prawda zapewnia, że stał się nieporównywalnie mocniejszy względem katastrofalnego zeszłego roku, ale i tak samochód brytyjsko-japońskiego zespołu uzyskał najgorszy rezultat.
Pod względem liczby pokonanych okrążeń oglądaliśmy całkowitą supremację Mercedesa. Rosberg razem z Hamiltonem nabili ich aż 675, czyli przejechali dystans ponad 10 wyścigów.Drugie Toro Rosso było słabsze o mniej więcej 1/3.
Z kolei Ferrari pokonało niewiele ponad połowę dystansu Srebrnych Strzał.
Zespół McLaren-Honda jeszcze ma problemy z niezawodnością, ale już bynajmniej nie tak poważne jak w roku ubiegłym. Lecz i tak ustąpił liczbą kółek Haasowi.
*zeszłoroczny bolid
Drugie testy już w przyszłym tygodniu. Wystartują we wtorek. W końcu zobaczymy na nich ostatni nieujawniony nowy bolid - Saubera C35.
Zobacz także: Galerie zdjęć z testów »
Ferrari chcące wreszcie położyć kres dominacji Mercedesa wyprzedziło go aż o 2 sekundy, lecz Sebastian Vettel miał założone nowe ultramiękkie opony, zaś Nico Rosberg tylko pośrednie. To tłumaczy mniej więcej całą różnicę czasową między dwójką Niemców. Choć oczywiście nie wiemy, z jaką ilością paliwa jechały oba auta - a to tylko jeden z wielu innych czynników, które mogły wpłynąć na ich rezultaty. Po Ferrari, drugim najszybszym bolidem było Force India, na supermiękkich oponach wolniejsze od Scuderii o 0,3 sekundy. Jednocześnie okazało się szybsze o 0,425 sekundy od Red Bulla wyposażonego jak auto stajni z Maranello w ultramiękkie ogumienie.
Słaby wynik zanotował Williams - jest dopiero na 9. miejscu. Na miękkiej mieszance Valtteri Bottas pojechał wolniej niż Vettel o 2,838 sekundy i był gorszy nawet od Estebana Gutierreza z nowego zespołu Haas. Amerykańska stajnia wypadła bardzo pozytywnie, od razu kręcąc czasy na poziomie środka stawki. Poza Mercedesem swój najlepszy rezultat zanotowało na pośrednich oponach także Toro Rosso. Nowy bolid juniorskiej ekipy Red Bulla dodatkowo jeszcze nie ma wielu ulepszeń, ale wzmocniony silnikiem Ferrari (w wersji z końca sezonu 2015) był wolniejszy od Mercedesa tylko o pół sekundy.
Dużą niewiadomą jest duet McLaren-Honda. Co prawda zapewnia, że stał się nieporównywalnie mocniejszy względem katastrofalnego zeszłego roku, ale i tak samochód brytyjsko-japońskiego zespołu uzyskał najgorszy rezultat.
Testy Formuły 1 przed sezonem 2016 - Barcelona I - najlepsze czasy bolidów | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bolid | Kierowca | Czas | Strata | Opony | Dzień | ||
1. | Ferrari | Sebastian Vettel | 1:22,810 | - | ultramiękkie | 2 | |
2. | Force India | Nico Hulkenberg | 1:23,110 | 0,300s | supermiękkie | 3 | |
3. | Red Bull | Daniel Ricciardo | 1:23,525 | 0,725s | ultramiękkie | 2 | |
4. | Mercedes | Nico Rosberg | 1:24,867 | 2,057s | pośrednie | 2 | |
5. | Sauber* | Marcus Ericsson | 1:25,237 | 2,427s | miękkie | 2 | |
6. | Renault | Kevin Magnussen | 1:25,263 | 2,453s | miękkie | 4 | |
7. | Toro Rosso | Max Verstappen | 1:25,393 | 2,583s | pośrednie | 4 | |
8. | Haas | Esteban Gutierrez | 1:25,524 | 2,714s | miękkie | 2 | |
9. | Williams | Valtteri Bottas | 1:25,648 | 2,838s | miękkie | 2 | |
10. | Manor | Pascal Wehrlein | 1:25,925 | 3,115s | miękkie | 2 | |
11. | McLaren-Honda | Fernando Alonso | 1:26,082 | 3,272s | miękkie | 2 |
Z kolei Ferrari pokonało niewiele ponad połowę dystansu Srebrnych Strzał.
Zespół McLaren-Honda jeszcze ma problemy z niezawodnością, ale już bynajmniej nie tak poważne jak w roku ubiegłym. Lecz i tak ustąpił liczbą kółek Haasowi.
Testy Formuły 1 przed sezonem 2016 - Barcelona I - dystans przejechany przez bolidy | ||||
---|---|---|---|---|
Bolid | Okrążenia | Kilometry | ||
1. | Mercedes | 675 | 3142 | |
2. | Toro Rosso | 447 | 2080 | |
3. | Sauber* | 432 | 2010 | |
4. | Williams | 377 | 1754 | |
5. | Red Bull | 369 | 1717 | |
6. | Ferrari | 353 | 1643 | |
7. | Renault | 343 | 1596 | |
8. | Force India | 333 | 1550 | |
9. | Haas | 281 | 1308 | |
10. | McLaren-Honda | 257 | 1196 | |
11. | Manor | 254 | 1182 |
Drugie testy już w przyszłym tygodniu. Wystartują we wtorek. W końcu zobaczymy na nich ostatni nieujawniony nowy bolid - Saubera C35.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
6
Komentarze do:
Pierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki
Pierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki
murzay 2016-02-26 11:52
czy posiadacie dane o prędkościach maksymalnych? wiem, że to żadna wymierna jeśli chodzi o najlepszych ale jestem ciekaw czy mclaren wciąż odstaje od reszty ekip jak w zeszłym roku.
Pierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki
GrzegorzF1 2016-02-26 12:36
Niestety nie posiadamy.
Pierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki
azp 2016-02-26 12:44
@murzay Z tego co mozna wyszukac w sieci po treningu dzien 3 to Button 320,4km/h czyli o 18km/h wolniej niz najszybsi tego dnia
Pierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki
murzay 2016-02-26 12:56
@azp Dzięki, w sumie obserwując ich testy można się skłaniać ku temu, że nie testowali maksymalnych osiągów bolidu a raczej aerodynamikę, były też chyba jakieś problemy z wyciekiem płynów. Zobaczymy co pokażą na kolejnych testach. Nie łudzę się, że zbliżą się do czołowych ekip, ale mam nadzieję, że wykonają krok w przód w stosunku do sezonu 2015. Taka ekipa nie powinna jeździć w tyle stawki! Pozdrawiam
Pierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki
Jak zwykle brakuje w tych 2016-02-26 18:22
informacji na którym okrążeniu od momentu zmiany ogumienia został wykręcony wykręcony najlepszy czas??? Bo wcale bym się nie zdziwił gdyby najlepszy czas Mercedesa był wykręcony na zużytych oponach po 10 czy 15 okrążeniach
Podobne: Pierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki
Drugie testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki »
II testy F1 w Barcelonie 2015 - podsumowanie i statystyki »
I testy F1 w Barcelonie 2015 - podsumowanie i statystyki »
Testy F1 w Jerez 2015 - podsumowanie i statystyki »
Podobne galerie: Pierwsze testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki
Drugie testy Formuły 1 przed sezonem 2019 »
Pierwsze testy Formuły 1 przed sezonem 2019 »
Testy F1 po GP Abu Zabi 2018 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter