Formuła 1 » Aktualności F1 » Drugie testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki

Drugie testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki
2016-03-05 - G. Filiks Tagi: Testy F1, Formuła 1, Statystyki
Formuła 1 ma już za sobą zimowe testy przed sezonem 2016 na torze Barcelona-Catalunya. Sprawdźcie najlepsze czasy okrążeń poszczególnych bolidów i pokonany przez nich dystans w trakcie drugiej tury zajęć, a także zbiorcze wyniki ze wszystkich ośmiu dni jazd.
Zobacz także: Galerie zdjęć z testów »W tym tygodniu znowu najszybsze było Ferrari, jednak tak naprawdę bardziej zaimponował Mercedes.
Najlepszy czas uzyskał Kimi Raikkonen, notując 1:22,765. Fin zrobił to na nowych, ultramiękkich oponach, ale Sebastian Vettel na wolniejszej o około 0,6 sekundy supermiękkiej mieszance ustanowił rezultat słabszy o zaledwie 0,087 sekundy. To pokazuje, że Scuderia ma większe możliwości. Lecz Nico Rosberg za sterami Mercedesa wreszcie zaopatrzonego przynajmniej w miękkie ogumienie pojechał słabiej niż Raikkonen tylko o 0,257 sekundy. Różnica między nim a Vettelem wyniosła 0,170 sekundy, podczas gdy różnica między oponami miękkimi i supermiękkimi to gdzieś 0,6 sekundy.
Z drugiej strony Rosberg twierdzi, że Mercedes nie jest pewny, czy nadal ma przewagę nad Ferrari.
Bezpośrednio za plecami wielkiej dwójki uplasował się tym razem samochód Toro Rosso, wzmocniony na drugie testy szeregiem poprawek. Carlos Sainz Junior na ultramiękkich oponach ustąpił Raikkonenowi tylko o 0,369 sekundy.
Toro Rosso zrobiło postęp dzięki zmianie dostawcy silników z Renault na Ferrari, choć otrzymało od włoskiej marki jednostkę napędową bez zmian wprowadzonych do niej na sezon 2016
Jednak Williams na miękkiej mieszance był wolniejszy o jedynie 0,059 sekundy.
Mniej niż półsekundową stratę do Ferrari zanotowało jeszcze Force India. Reszta została w tyle, aczkolwiek do czołówki na pewno należy zaliczyć również Red Bulla.
Warto dodatkowo nadmienić, że o ile najlepszy czas duetu McLaren-Honda Jenson Button wykręcił na ultramiękkich oponach, o tyle Fernando Alonso był wolniejszy tyle co nic - o 0,021 sekundy - na miękkich.
Bardzo podobnie do modelu MP4-31 wypadł nowy samochód Saubera, który zadebiutował na drugich testach.
Pod względem przejechanych okrążeń ponownie najlepszy był Mercedes, ale nabił 56 kółek mniej niż w zeszłym tygodniu i ostatniego dnia testów model W07 pierwszy raz zatrzymał się na torze - przez drobną awarię skrzyni biegów.Toro Rosso zbudowanym naprędce samochodem pokonało tylko 17 okrążeń mniej.
Ferrari zajęło trzecie miejsce, przejeżdżając dystans krótszy od Mercedesa o nieco ponad 1/6.
Obok Mercedesa oraz Toro Rosso, zaimponowali jeszcze McLaren i Honda. Ubiegłego roku niemiłosiernie zmagając się z awariami silnika, teraz mają teoretycznie piąty najbardziej niezawodny pojazd.Zdecydowanie najsłabiej wypadły ekipy Manor i Haas.
Debiutujący w królowej sportów motorowych Haas na pierwszych testach radził sobie całkiem nieźle, ale na drugich nękały go niemal nieustannie różne usterki.
Zapoznajcie się jeszcze ze statystykami z całych testów.
Tabelka z czasami okrążeń wygląda podobnie, ponieważ na drugich testach przyśpieszyły wszystkie bolidy z wyjątkiem tylko dwóch - Force India i Red Bulla.
Gdy wziąć rezultat Nico Hulkenberga z pierwszych testów okazuje się, że to Force India nie Toro Rosso jest na trzeciej pozycji. Ale "Hulk" na supermiękkich oponach był szybszy zaledwie o 0,083 sekundy niż Massa na miękkich.Natomiast Red Bull podskoczył tylko z siódmego na szóste miejsce. Byli 4-krotni mistrzowie świata bez wątpienia chowają więcej w zanadrzu od innych.
Wyników i wszelkich analiz zimowych testów bynajmniej nie należy traktować jako pewnych wyznaczników konkurencyjności poszczególnych zespołów. Teamy naprawdę odkryją karty za dwa tygodnie, podczas inauguracji sezonu w Australii.
Zobacz także: Galerie zdjęć z testów »
Najlepszy czas uzyskał Kimi Raikkonen, notując 1:22,765. Fin zrobił to na nowych, ultramiękkich oponach, ale Sebastian Vettel na wolniejszej o około 0,6 sekundy supermiękkiej mieszance ustanowił rezultat słabszy o zaledwie 0,087 sekundy. To pokazuje, że Scuderia ma większe możliwości. Lecz Nico Rosberg za sterami Mercedesa wreszcie zaopatrzonego przynajmniej w miękkie ogumienie pojechał słabiej niż Raikkonen tylko o 0,257 sekundy. Różnica między nim a Vettelem wyniosła 0,170 sekundy, podczas gdy różnica między oponami miękkimi i supermiękkimi to gdzieś 0,6 sekundy.
Z drugiej strony Rosberg twierdzi, że Mercedes nie jest pewny, czy nadal ma przewagę nad Ferrari.
Bezpośrednio za plecami wielkiej dwójki uplasował się tym razem samochód Toro Rosso, wzmocniony na drugie testy szeregiem poprawek. Carlos Sainz Junior na ultramiękkich oponach ustąpił Raikkonenowi tylko o 0,369 sekundy.


Mniej niż półsekundową stratę do Ferrari zanotowało jeszcze Force India. Reszta została w tyle, aczkolwiek do czołówki na pewno należy zaliczyć również Red Bulla.
Warto dodatkowo nadmienić, że o ile najlepszy czas duetu McLaren-Honda Jenson Button wykręcił na ultramiękkich oponach, o tyle Fernando Alonso był wolniejszy tyle co nic - o 0,021 sekundy - na miękkich.
Testy Formuły 1 przed sezonem 2016 - Barcelona I - najlepsze czasy bolidów | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Bolid | Kierowca | Czas | Strata | Opony | ||
1. | Ferrari | Kimi Raikkonen | 1:22,765 | - | ultramiękkie | |
2. | Mercedes | Nico Rosberg | 1:23,022 | 0,257s | miękkie | |
3. | Toro Rosso | Carlos Sainz Jr | 1:23,134 | 0,369s | ultramiękkie | |
4. | Williams | Felipe Massa | 1:23,193 | 0,428s | miękkie | |
5. | Force India | Nico Hulkenberg | 1:23,251 | 0,486s | ultramiękkie | |
6. | Renault | Kevin Magnussen | 1:23,933 | 1,168s | supermiękkie | |
7. | Red Bull | Daniel Ricciardo | 1:24,427 | 1,662s | miękkie | |
8. | McLaren-Honda | Jenson Button | 1:24,714 | 1,949s | ultramiękkie | |
9. | Sauber | Felipe Nasr | 1:24,760 | 1,995s | miękkie | |
10. | Manor | Pascal Wehrlein | 1:24,913 | 2,148s | ultramiękkie | |
11. | Haas | Romain Grosjean | 1:25,255 | 2,490s | miękkie |
Ferrari zajęło trzecie miejsce, przejeżdżając dystans krótszy od Mercedesa o nieco ponad 1/6.
Obok Mercedesa oraz Toro Rosso, zaimponowali jeszcze McLaren i Honda. Ubiegłego roku niemiłosiernie zmagając się z awariami silnika, teraz mają teoretycznie piąty najbardziej niezawodny pojazd.Zdecydowanie najsłabiej wypadły ekipy Manor i Haas.
Debiutujący w królowej sportów motorowych Haas na pierwszych testach radził sobie całkiem nieźle, ale na drugich nękały go niemal nieustannie różne usterki.
Testy Formuły 1 przed sezonem 2016 - Barcelona I - dystans przejechany przez bolidy | |||
---|---|---|---|
Bolid | Okrążenia | ||
1. | Mercedes | 619 | |
2. | Toro Rosso | 602 | |
3. | Ferrari | 501 | |
4. | Williams | 479 | |
5. | McLaren-Honda | 453 | |
6. | Red Bull | 448 | |
7. | Force India | 446 | |
8. | Renault | 433 | |
9. | Sauber | 406 | |
10. | Manor | 237 | |
11. | Haas | 193 |
Tabelka z czasami okrążeń wygląda podobnie, ponieważ na drugich testach przyśpieszyły wszystkie bolidy z wyjątkiem tylko dwóch - Force India i Red Bulla.
Gdy wziąć rezultat Nico Hulkenberga z pierwszych testów okazuje się, że to Force India nie Toro Rosso jest na trzeciej pozycji. Ale "Hulk" na supermiękkich oponach był szybszy zaledwie o 0,083 sekundy niż Massa na miękkich.Natomiast Red Bull podskoczył tylko z siódmego na szóste miejsce. Byli 4-krotni mistrzowie świata bez wątpienia chowają więcej w zanadrzu od innych.
Testy Formuły 1 przed sezonem 2016 - najlepsze czasy bolidów | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Bolid | Kierowca | Czas | Strata | Opony | ||
1. | Ferrari | Kimi Raikkonen | 1:22,765 | - | ultramiękkie | |
2. | Mercedes | Nico Rosberg | 1:23,022 | 0,257s | miękkie | |
3. | Force India | Nico Hulkenberg | 1:23,110 | 0,345s | supermiękkie | |
4. | Toro Rosso | Carlos Sainz Jr | 1:23,134 | 0,369s | ultramiękkie | |
5. | Williams | Felipe Massa | 1:23,193 | 0,428s | miękkie | |
6. | Red Bull | Daniel Ricciardo | 1:23,525 | 0,760s | ultramiękkie | |
7. | Renault | Kevin Magnussen | 1:23,933 | 1,168s | supermiękkie | |
8. | McLaren-Honda | Jenson Button | 1:24,714 | 1,949s | ultramiękkie | |
9. | Sauber | Felipe Nasr | 1:24,760 | 1,995s | miękkie | |
10. | Manor | Pascal Wehrlein | 1:24,913 | 2,148s | ultramiękkie | |
11. | Haas | Romain Grosjean | 1:25,255 | 2,490s | miękkie |
Testy Formuły 1 przed sezonem 2016 - dystans przejechany przez bolidy | ||||
---|---|---|---|---|
Bolid | Okrążenia | Kilometry | ||
1. | Mercedes | 1294 | 6024 | |
2. | Toro Rosso | 1049 | 4883 | |
3. | Ferrari | 891 | 4148 | |
4. | Williams | 856 | 3985 | |
5. | Sauber | 838 | 3901 | |
6. | Red Bull | 817 | 3803 | |
7. | Force India | 779 | 3626 | |
8. | Renault | 776 | 3612 | |
9. | McLaren-Honda | 710 | 3305 | |
10. | Manor | 484 | 2253 | |
11. | Haas | 474 | 2206 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Drugie testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki
Podobne: Drugie testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki




Podobne galerie: Drugie testy F1 przed sezonem 2016 - podsumowanie i statystyki


Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter