Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Testy F1 w Jerez 2015 - podsumowanie i statystyki
Testy F1 w Jerez 2015 - podsumowanie i statystyki

Testy F1 w Jerez 2015 - podsumowanie i statystyki

2015-02-05 - G. Filiks     Tagi: Jerez, Testy F1, Statystyki
Pierwsze tegoroczne testy zimowe Formuły 1 zorganizowane na torze Jerez de la Frontera w Hiszpanii były popisem Ferrari, ale faworytem sezonu 2015 pozostaje Mercedes.Jak pokazują zbiorcze dane z czterech dni zajęć, nowy bolid Scuderii uzyskał zdecydowanie najlepszy czas i był o ponad sekundę szybszy niż nowa Srebrna Strzała, którą wyprzedził jeszcze Sauber. To kolejna przesłanka sugerująca duży postęp Ferrari - wszak szwajcarski zespół jeździ na silniku włoskiej marki. Jednak uplasowanie się przedostatniego ubiegłego roku Saubera przed Mercedesem jednocześnie uświadamia, jak bardzo mistrzowie świata nie odkrywali kart. Warto zwrócić uwagę, że jako jedyni z czołówki tabeli uzyskali swój rezultat na pośrednich oponach zamiast na miękkich. Rozsądek każe sądzić, iż mieli również istotnie więcej paliwa w baku.
Testy F1 w Jerez 2015 - podsumowanie i statystykiTesty F1 w Jerez 2015 - podsumowanie i statystyki
Więcj mógł go mieć i Williams. Trzeci team sezonu 2014, napędzając bolid motorem Mercedesa, zanotował dwukrotnie większą stratę do Ferrari niż Sauber.

Swojej szybkości niewątpliwie nie pokazały też ekipy Toro Rosso, czy Lotusa, który skupiał się na poznaniu silnika Mercedesa (wcześniej używał jednostki napędowej Renault), zupełnie innego samochodu oraz zgrania ich ze sobą. Jakby tego było mało, zespół z Enstone opuścił pierwszy dzień testów.
Jeszcze większą niewiadomą jest Red Bull. Wicemistrzowie świata zmagając się usterkami mocno przebudowanego silnika Renault, jeździli mało i są w tyle z przygotowaniami, jak i z czasem okrążenia. Ich strata do Ferrari wyniosła aż 2.5 sekundy. Czerwone Byki zmniejszą ją, ale czy są w stanie przyśpieszyć wystarczająco, by liczyć się w walce o czołowe lokaty?Słabiej poszło jedynie McLarenowi. Marząca o powrocie na szczyt ekipa z Woking jest całkowitą zagadką. Przez ciągłe awarie nowego motoru Hondy, w ciągu czterech dni zaliczyła zaledwie 79 okrążeń. Tym samym, najlepszy czas jej bolidu zdecydowanie odbiega od wyników pozostałych wozów.
Testy F1 w Jerez 2015 - podsumowanie i statystykiTesty F1 w Jerez 2015 - podsumowanie i statystyki
Sytuacja bez dwóch zdań nie jest wesoła, z drugiej strony zespół Fernando Alonso oraz Jensona Buttona przekonuje, że gdy już upora się z problemami i będzie mógł wykorzystać pełnię możliwości swojego innowacyjnego samochodu, będzie szybki.McLaren przejechał prawie 7 razy mniej okrążeń od Mercedesa, który brylował pod względem pokonywanego dystansu. Model W06 od pierwszego dnia tesów nabijał praktycznie maksymalną liczbę kółek. To chyba najważniejszy argument przemawiający za tym, że obrońcy tytułów mimo prawdopodobnego odbudowywania się Ferrari, nadal są przed całą stawką.Więcej powinny powiedzieć drugie testy, ruszające 19 lutego na torze Barcelona-Catalunya, a jeszcze więcej finałowa tura zimowych przygotowań F1, która odbędzie się na tym samym obiekcie w dniach 26 lutego - 1 marca.

Dopiero podczas ostatnich zajęć do akcji ma dołączyć brakujący w Jerez nowy bolid Force India.
Formuła 1 - testy przed sezonem 2015 - Jerez - najlepsze czasy okrążeń bolidów

BolidKierowcaCzasStrataOpony
1. Ferrari
Kimi Raikkonen
1:20.841-miękkie
2. Sauber
Felipe Nasr
1:21.5450.704miękkie
3.
Mercedes
Nico Rosberg
1:21.982
1.141
pośrednie
4. Williams
Felipe Massa
1:22.2761.435
miękkie
5. Toro Rosso
Max Verstappen
1:22.5531.712
miękkie
6.
Lotus
Pastor Maldonado
1:22.713
1.872
miękkie
7. Red Bull
Daniel Ricciardo
1:23.3382.497
pośrednie
8. McLaren
Jenson Button
1:27.6606.819
pośrednie
Formuła 1 - testy przed sezonem 2015 - Jerez - przejechany dystans przez bolidy

Bolid
Okrążenia
Kilometry
1. Mercedes
516
2285
2. Sauber
381
1687
3.
Toro Rosso
352
1559
4. Ferrari
346
1532
5. Williams
278
1231
6.
Lotus
190
841
7. Red Bull
165
731
8. McLaren
79
350
Formuła 1 - testy przed sezonem 2015 - Jerez - przejechany dystans przez silniki

SilnikOkrążenia
Kilometry
1. Mercedes
984
4357
2. Ferrari
727
3219
3.
Renault
517
2289
4. Honda
79
350
PS: Najlepszy czas tegorocznych testów F1 w Jerez jest o 2.5 sekundy lepszy niż zeszłoroczny.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
8

Komentarze do:

Testy F1 w Jerez 2015 - podsumowanie i statystyki

Testy F1 w Jerez 2015 - podsumowanie i statystyki
stooges1905 2015-02-05 11:15
Ciekawy dosc profesjonalny filmik z pierwszego dnia testow: https://www.youtube.com/watch?v=kYTaZweP7XU
Testy F1 w Jerez 2015 - podsumowanie i statystyki
dami 2015-02-05 12:54
W tym filmiku silniki brzmia jakby znow dmuchaly w dyfuzor przy hamowaniu... Ciekawe czym jest spoodowny ten dzwiek.
Testy F1 w Jerez 2015 - podsumowanie i statystyki
Jaki dmuchany 2015-02-05 14:22
dyfuzor przy jakim hamowaniu? Wydech jest na górze więc jak może być dmuchany dyfuzor? Wiesz w ogóle co to jest dmuchany dyfuzor i jak działa? Hrapotliwy/pierdzący dźwięk nie jest przy hamowaniu tylko przy jeździe ze średnimi obrotami bądź początkowej fazie przyspieszania.
Testy F1 w Jerez 2015 - podsumowanie i statystyki
korba 2015-02-05 14:25
W prawdzie to tylko testy,ale i one coś mówią.Najbardziej liczące się teamy nie odkryły swych kart i dopiero po kilku kwalifikacjach,wyścigach zobaczymy na ile i jaki team jest mocny i który będzie w stanie powalczyć z faworytem.
Testy F1 w Jerez 2015 - podsumowanie i statystyki
panafinea 2015-02-06 10:33
Zarówno SF jak i Sauber uzyskali swoje najlepsze czasy na bardzo krótkich stintach. Pytanie: po co w pierwszych testach przedsezonowych testować quale ? Przecież z paliwem na 3-4 kółka jeździ się tylko w kwalifikacjach, a w wyścigu - w samej jego końcówce na zużytych kapciach. Najzwyczajniej SF i Sauberowi zależało na podbudowaniu morale swoich ekip. Tyle i aż tyle, co wcale nie przesądza, że oba zespoły mogą być istotnie bardziej konkurencyjne niż w ubiegłym roku. Czy te ich czasy budzą respekt reszty stawki ? Raczej nie, bo że tegoroczne auta będą sporo szybsze, wiedziano już dużo wcześniej.
Testy F1 w Jerez 2015 - podsumowanie i statystyki
tico 2015-02-06 13:44
Na testach jeżdżą z minimum paliwa jak i z pełnym bakiem
Testy F1 w Jerez 2015 - podsumowanie i statystyki
panafinea 2015-02-06 22:46
No ok., ale nie quale w pierwszym przedsezonowym, chyba, że ma się ku temu określone cele. Wymieniłem je powyżej w przypadku SF i Saubera. Wierzysz w to, że Sauber odbił się z zupełnego dna i do tego przegonił Merca ? Merc przywiózł nowe nadwozie i podwozie oraz silniki w starej i nowej specyfikacji. Zapięli stary motor do nowej konstrukcji i dowiedzieli się na ile ona jest inna/lepsza od ubiegłorocznej. Potem robili to samo z nowym silnikiem. I to ma sens w testach, a nie pokazówki, które tylko służą do poprawienia samopoczucia i wywołania zdumienia publiki.
Testy F1 w Jerez 2015 - podsumowanie i statystyki
FAN F1 2015-02-08 22:50
Zaraz zaraz, sami stwierdzili ze maja tylko poprawiony bolid a nie nowy. Co do Saubera to kto wie? Kiedys Honda nie byla konkurencyjna a Brown GP zbudowany na niej wygral mistrzostwo