Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Spalanie oleju w F1 wciąż niezamkniętym tematem
Spalanie oleju w F1 wciąż niezamkniętym tematem

Spalanie oleju w F1 wciąż niezamkniętym tematem

2018-02-27 - G. Filiks     Tagi: Silniki, Formuła 1, Christian Horner, Ferrari, Red Bull, Olej, Mercedes
Red Bull nadal porusza temat domniemanego, celowego spalania oleju w Formule 1 twierdząc, że zaostrzone przepisy wciąż umożliwiają istnienie procederu w kwalifikacjach.

Podejrzenia o umyślne spalanie oleju wraz z paliwem dla zwiększenia osiągów silnika stały się głośnym tematem w F1 ubiegłego roku. Rzucano je na Mercedesa i Ferrari. FIA podjęła szereg działań, aby regulaminu nie dało się dłużej naginać. Na sezon 2018 wchodzi nowy, jeszcze bardziej rygorystyczny limit spalania oleju, wynoszący 0,6 litra na 100 kilometrów. Wraz z nim wdrażane są inne obostrzenia.

Horner wierzy, że specjalnie spalać oleju w wyścigu już się nie da, jednak alarmuje, iż w dalszym ciągu jest możliwość wspomagania się nim na okrążeniu kwalifikacyjnym. „Chcielibyśmy, aby ograniczenia poszły dalej, ponieważ sprawa wciąż nie jest załatwiona jeśli chodzi o kwalifikacje". - mówi. „(...) To sprawa między producentami. Nadal uważamy, że są luki w przepisach związane z konsumpcją w kwalifikacjach, wymagające zamknięcia. Jeśli chodzi o wyścig, uważamy, że sprawa została załatwiona".
„Ale oczywiście jeśli znajdziesz sposób na wykorzystywanie środka smarnego w inny sposób w kwalifikacjach, daje to znaczący wzrost osiągów".



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
7

Komentarze do:

Spalanie oleju w F1 wciąż niezamkniętym tematem

Spalanie oleju w F1 wciąż niezamkniętym tematem
panafinea 2018-02-27 17:16
Słuchać nie da się tego cyklicznego płaczu oranżadek. Nie macie swojego silnika, bo albo nie chcecie, albo nie umiecie, albo jedno i drugie, ale najwięcej Flinstonowie macie do powiedzenia na temat jednostki napędowej, które musicie żebrać u innych. Nikt; ani Haas, ani Williams, ani McL czy Sauber, nie płaczą, tylko robią swoje. Trzeba było wejść z własnym silnikiem do F1, a nie bez przerwy zrzędzić. Się kur*a nie ma miedzi, to się w domu siedzi, albo dziękuje za to co dają.
Spalanie oleju w F1 wciąż niezamkniętym tematem
haha 2018-02-27 17:57
ale ma racje.Zobaczcie jak Merc korzystał na spalaniu oleju od 2014 r: w sezonach 2014-2016 Merc robił kosmiczne czasy i w Q1,Q2 Q3 ,na starcie i na kilku okrążeniach w wyścigu żeby odskoczyć od rywali.Gdy zaczeto wprowadzać ograniczenia w ilości oleju w 2017 to skończyły sie czasy z kosmosu w wyścigu ,odpuszczaja Q1 i Q2 ,robia po dwa przejazdy w Q3+ start. Teraz pewnie tak jak mówi Horner zostanie im oleju tylko Q3 na jeden lub dwa przejazdy.Przypomne co w zeszłym sezonie stwierdzili szefowie Renault i Hondy- litr słownie litr oleju starcza na qwale i wyścig do smarowania silnika w każdym GP.Przepisy obecnie daja ok2 litra oleju więc wiadomo na co idzie drugi litr
Spalanie oleju w F1 wciąż niezamkniętym tematem
Humonguos 2018-02-27 18:17
Wystarczy że Mercedes aka Spalamy Olej zaprzestanie tego procederu i już problem w F1 będzie rozwiązany.
Spalanie oleju w F1 wciąż niezamkniętym tematem
skoda felicia 2018-02-27 19:32
Humonguos co to te aka jesteś jakimś Kaszubem czy co ?
Spalanie oleju w F1 wciąż niezamkniętym tematem
JanDzak 2018-02-28 01:34
Zgadzam się że te limity bardzo ograniczają osiągi :/
Spalanie oleju w F1 wciąż niezamkniętym tematem
daro123 2018-02-28 09:54
Ile idzie kasy na np. opony i paliwo podczas jednego GP a FIA chce ograniczas zespoły z 1litra oleju, dla bez sensu, dać limit 5litr niech pokrecaja producensi silnika na max bedzie ciekawiej
Spalanie oleju w F1 wciąż niezamkniętym tematem
jinks 2018-03-06 19:15
Skoro jazda na oleju jest taka dobra to dlaczego sami tego nie stosują. Nikogo nie powinno obchodzić na czym jeżdżą. Mogą nawet nalać sobie barszczu do baku jeżeli bolid pojedzie szybciej. Skoro wszyscy płaczą, że powinno być sprawiedliwie dla wszystkich, to powinni jeździć jednym rodzajem bolidu z identycznymi silnikami, jednego producenta albo spółki wszystkich zespołów.(