Formuła 1 » Aktualności F1 » Raikkonen w cieniu Grosjeana przez zmianę opon?

Raikkonen w cieniu Grosjeana przez zmianę opon?
2013-10-14 - G. Filiks Tagi: Raikkonen, Lotus, Opony, Pirelli, Alan Permane
Kimi Raikkonen zaczął ustępować w Lotusie zespołowemu partnerowi Romainowi Grosjeanowi przez problemy z nowymi oponami Pirelli.
Tak twierdzi dyrektor operacyjny brytyjskiej stajni na torze Alan Permane.
Pirelli po wysypie eksplozji swojego ogumienia w czerwcowym GP Wielkiej Brytanii, na lipcowe GP Węgier wróciło do zeszłorocznej konstrukcji opony, jednocześnie zostawiając tegoroczne mieszanki. Raikkonen, który wcześniej dominował nad Grosjeanem, podczas ostatnich ośmiu eliminacji sześć razy przegrał z Francuzem w kwalifikacjach. W wyścigach kierowcy Lotusa są mniej więcej równi, ale wczoraj na torze Suzuka tylko Grosjean potrafił stawić czoła Red Bullom.
Permane wyjaśnił serwisowi Autosport, że nowe opony nie pasują do stylu jazdy Raikkonena.
„Nie odpowiada mu zachowanie przodu bolidu na tym ogumieniu". - powiedział. „Przód nie reaguje tak zdecydowanie, jak lubi Kimi. „Można to naprawić, ale wtedy zaczyna uciekać tył. Cała sytuacja trochę rozstroiła Kimiego. Jednak powoli wychodzi z niej.
„W wyścigu Kimi ma wspólny język z oponami". - zapewniał Permane. „W Singapurze startował z 13. pola, w Korei z 9., mimo to podczas obu tych zawodów zdobył podium.
„Jednak samochód bezpieczeństwa nie będzie wyjeżdżał za każdym razem.
„Trzeba się kwalifikować wyżej i to nasz problem. (Ale) w Japonii było już lepiej. Kimi znalazł się pięć pól za Romainem, lecz stracił do niego tylko 0.3 sekundy. Normalnie taka różnica czasowa to 2-3 pozycje".
Tak twierdzi dyrektor operacyjny brytyjskiej stajni na torze Alan Permane.
Pirelli po wysypie eksplozji swojego ogumienia w czerwcowym GP Wielkiej Brytanii, na lipcowe GP Węgier wróciło do zeszłorocznej konstrukcji opony, jednocześnie zostawiając tegoroczne mieszanki. Raikkonen, który wcześniej dominował nad Grosjeanem, podczas ostatnich ośmiu eliminacji sześć razy przegrał z Francuzem w kwalifikacjach. W wyścigach kierowcy Lotusa są mniej więcej równi, ale wczoraj na torze Suzuka tylko Grosjean potrafił stawić czoła Red Bullom.
Permane wyjaśnił serwisowi Autosport, że nowe opony nie pasują do stylu jazdy Raikkonena.
„Nie odpowiada mu zachowanie przodu bolidu na tym ogumieniu". - powiedział. „Przód nie reaguje tak zdecydowanie, jak lubi Kimi. „Można to naprawić, ale wtedy zaczyna uciekać tył. Cała sytuacja trochę rozstroiła Kimiego. Jednak powoli wychodzi z niej.
„W wyścigu Kimi ma wspólny język z oponami". - zapewniał Permane. „W Singapurze startował z 13. pola, w Korei z 9., mimo to podczas obu tych zawodów zdobył podium.
„Trzeba się kwalifikować wyżej i to nasz problem. (Ale) w Japonii było już lepiej. Kimi znalazł się pięć pól za Romainem, lecz stracił do niego tylko 0.3 sekundy. Normalnie taka różnica czasowa to 2-3 pozycje".
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
4
Komentarze do:
Raikkonen w cieniu Grosjeana przez zmianę opon?
Raikkonen w cieniu Grosjeana przez zmianę opon?
korba 2013-10-14 16:34
Inni mieli przedtem ten problem z oponami,a teraz ma Raikkonen.
Raikkonen w cieniu Grosjeana przez zmianę opon?
Fan Michaela Schumachera 2013-10-14 16:44
Zwyczajnie jak Kimi podpisał kontrakt z Ferrari to dostał gorszy bolid,którym wcześniej się ścigał Grosjean
Raikkonen w cieniu Grosjeana przez zmianę opon?
meamea 2013-10-14 18:15
cos w tym jest, opony zmieniły się w pod koniec pierwszej połowy sezonu, i przez kolejne 3 wyscigi dawał radę ,a teraz od momentu psioczenia na lotusa i słynnego wypowiedzienia o tym ile mu zalegają nagle jeździ gorzej
Raikkonen w cieniu Grosjeana przez zmianę opon?
Zadumany Polak 2013-10-22 09:14
Ciekawa jest sprawa z zapalonym bolidem Webbera Red Bulla, sekcje boczne koło chłodnicy paliły się tak jakby obok sekcji bocznych był przewód doprowadzający paliwo. Czyżby Red Bull poprzez ceramiczną chłodnicę przepuszczał paliwo by maksymalizować docisk i odrzut? Ciekawa sprawa, bo Red Bull użył wszelkich wpływów by maksymalnie szybko ugasić pożar bolidu Webbera.
Podobne: Raikkonen w cieniu Grosjeana przez zmianę opon?




Podobne galerie: Raikkonen w cieniu Grosjeana przez zmianę opon?

Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Lotus
Galerie zdjęć
Newsletter