
Punkty przyznawane są według następującego schematu:
1. miejsce - 25 punktów
2. miejsce - 18 punktów
3. miejsce - 15 punktów
4. miejsce - 10 punktów
5. miejsce - 8 punktów
6. miejsce - 6 punktów
7. miejsce - 4 punkty
8. miejsce - 3 punkty
9. miejsce - 2 punkty
10. miejsce - 1 punkt
Przyznaje się także 1 punkt za najszybsze okrążenie w zawodach. Aczkolwiek zasada ta nie obowiązuje, jeśli najlepszy czas uzyskał kierowca spoza czołowej dziesiątki klasyfikacji końcowej wyścigu.
Kierowca, który ukończył 90% wyścigu, jest uwzględniany w klasyfikacji - może dojść więc do sytuacji, że zawodnik nieobecny na mecie zdobywa punkty, jak miało to miejsce np. podczas Grand Prix Węgier w 2006 roku - Robert Kubica finiszował siódmy, jednak po dyskwalifikacji Polaka, Michael Schumacher, który z powodu awarii zawieszenia na trzy okrążenia przed końcem wycofał się z wyścigu, został sklasyfikowany na ósmej lokacie i otrzymał jedno oczko (obowiązywała stara punktacja).
Punkty zdobyte przez kierowcę są sumowane są w ciągu sezonu i ten, który zgromadzi ich najwięcej, zostaje mistrzem świata. W przypadku, gdy dwóch lub więcej zawodników zbierze tyle samo oczek, o tytule rozstrzyga liczba zwycięstw. Jeśli i ona jest identyczna, pod uwagę brane są drugie miejsca. Jeżeli ciągle nie ma rozstrzygnięcia, decyduje kto więcej razy dojechał jako trzeci itd.
Identyczne zasady obowiązują w rywalizacji konstruktorów, czyli zespołów.

Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
Komentarze do:
Punktacja w Formule 1








