Formuła 1 » Aktualności F1 » Pirelli tłumaczy zbytnią wytrzymałość swoich opon w F1 wolnymi bolidami

Pirelli tłumaczy zbytnią wytrzymałość swoich opon w F1 wolnymi bolidami
Pirelli wskazało gorszą niż oczekiwano szybkość tegorocznych bolidów Formuły Jeden za jedną z przyczyn zbytniej wytrzymałości swoich opon i wyścigów na jeden pit-stop.
Podczas dwóch ostatnich zawodów F1 w Monako i Kanadzie większości kierowców wystarczył jeden postój, choć na oba wymienione Grand Prix przywieziono dwie najbardziej miękkie mieszanki ogumienia. Szef Red Bulla - Christian Horner powiedział wczoraj, że zmienianie opon przez zawodników ledwie jeden raz przyczynia się do słabej atrakcyjności wyścigów.
Pirelli wyjaśniło, iż przygotowało za twarde gumy łapiąc się na zaskakująco małej poprawie tempa F1 na sezon 2015.
Włoski dostawca opracował ogumienie dla bolidów szybszych niż ubiegłoroczne o 2-3 sekundy na okrążeniu, podczas gdy takiej różnicy w osiągach między obecnymi samochodami i autami z poprzedniego sezonu nie oglądaliśmy jeszcze na żadnym torze.
„Jeżeli chcemy być samokrytyczni możemy przyznać, że nasze opony tego roku są bardziej wytrzymałe niż w sezonie 2014 i pozwalają pokonać dużo większą liczbę okrążeń". - mówił dyrektor ds. sportów motorowych w Pirelli, Paul Hembery. „W Kanadzie zjeżdżano na pit-stop raz albo dwa, a mieliśmy dostarczyć opony, dzięki którym będziemy oglądać wyścigi z 2-3 postojami, więc nasze ogumienie wytrzymuje o parę kółek za długo w tym momencie.
„(...) Nie zobaczyliśmy bowiem wzrostu osiągów bolidów szacowanego na początku roku i sugerowanego na zimowych testach oraz w Melbourne.
„Tegoroczne samochody F1 są tylko marginalnie szybsze od zeszłorocznych, co jest pewnym zaskoczeniem.
„Gdyby Formuła 1 przyśpieszyła nawet o 2 sekundy, nasze opony byłyby dużo bardziej obciążane i moglibyśmy oglądać zupełnie inne strategie wyścigowe".
Hembery poza tym zwrócił uwagę na zmodyfikowanie przez Pirelli przed sezonem 2015 konstrukcji opon na tylną oś.
„Popracowaliśmy trochę nad tylnymi oponami i zespoły teraz mogą dużo lepiej zbalansować swoje bolidy". - tłumaczył.
Podczas dwóch ostatnich zawodów F1 w Monako i Kanadzie większości kierowców wystarczył jeden postój, choć na oba wymienione Grand Prix przywieziono dwie najbardziej miękkie mieszanki ogumienia. Szef Red Bulla - Christian Horner powiedział wczoraj, że zmienianie opon przez zawodników ledwie jeden raz przyczynia się do słabej atrakcyjności wyścigów.
Pirelli wyjaśniło, iż przygotowało za twarde gumy łapiąc się na zaskakująco małej poprawie tempa F1 na sezon 2015.
Włoski dostawca opracował ogumienie dla bolidów szybszych niż ubiegłoroczne o 2-3 sekundy na okrążeniu, podczas gdy takiej różnicy w osiągach między obecnymi samochodami i autami z poprzedniego sezonu nie oglądaliśmy jeszcze na żadnym torze.
„Jeżeli chcemy być samokrytyczni możemy przyznać, że nasze opony tego roku są bardziej wytrzymałe niż w sezonie 2014 i pozwalają pokonać dużo większą liczbę okrążeń". - mówił dyrektor ds. sportów motorowych w Pirelli, Paul Hembery. „W Kanadzie zjeżdżano na pit-stop raz albo dwa, a mieliśmy dostarczyć opony, dzięki którym będziemy oglądać wyścigi z 2-3 postojami, więc nasze ogumienie wytrzymuje o parę kółek za długo w tym momencie.
„(...) Nie zobaczyliśmy bowiem wzrostu osiągów bolidów szacowanego na początku roku i sugerowanego na zimowych testach oraz w Melbourne.
„Gdyby Formuła 1 przyśpieszyła nawet o 2 sekundy, nasze opony byłyby dużo bardziej obciążane i moglibyśmy oglądać zupełnie inne strategie wyścigowe".
Hembery poza tym zwrócił uwagę na zmodyfikowanie przez Pirelli przed sezonem 2015 konstrukcji opon na tylną oś.
„Popracowaliśmy trochę nad tylnymi oponami i zespoły teraz mogą dużo lepiej zbalansować swoje bolidy". - tłumaczył.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Pirelli tłumaczy zbytnią wytrzymałość swoich opon w F1 wolnymi bolidami
Podobne: Pirelli tłumaczy zbytnią wytrzymałość swoich opon w F1 wolnymi bolidami




Podobne galerie: Pirelli tłumaczy zbytnią wytrzymałość swoich opon w F1 wolnymi bolidami

Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć