Formuła 1 » Aktualności F1 » Mniej wyprzedzań w F1 podczas sezonu 2015 - aż o 20 procent (aktualizacja)

Mniej wyprzedzań w F1 podczas sezonu 2015 - aż o 20 procent (aktualizacja)
Podczas ostatniego sezonu Formuły 1 doszło do wyraźnego spadku liczby wyprzedzań, poinformowało Pirelli.
Włoski dostawca opon do najważniejszej serii wyścigowej świata naliczył tego roku 509 manewrów wyprzedzania, aż o 127 mniej niż w sezonie 2014. To spadek o 20 procent.Porównanie jest miarodajne, ponieważ w obu sezonach rozegrano tyle samo wyścigów - 19.
Najwięcej razy wyprzedzał ten, który najbardziej imponował swoimi manewrami - sensacyjny debiutant Max Verstappen. Nowy kierowca Toro Rosso, dopiero od niedawna 18-latek, pokonał rywala w bezpośredniej walce łącznie akurat tyle samo razy, ile zgromadził punktów - 49. Najmniej wyprzedzani byli oczywiście zawodnicy dominującego Mercedesa - Lewis Hamilton i Nico Rosberg.
Najwięcej razy w jednym wyścigu wyprzedził Sebastian Vettel. As Ferrari przebijając się przez stawkę podczas GP Kanady zrobił to 13-krotnie.
Zawodami z największą liczbą wyprzedzań okazało się GP Malezji, w trakcie którego doszło do 60 manewrów.
Mniej pit-stopów
Pirelli jednocześnie przyznało, że w 2015 roku było mniej pit-stopów niż w roku 2014 - o 14 procent.
W całym sezonie 2015 doszło do 706 postojów, zaś w sezonie 2014 do 817.
Tego roku kierowca F1 zjeżdżał na pit-stop w jednym wyścigu średnio 1,88 raza. W poprzednim sezonie średnia wyniosła 2,02 raza.Pirelli podało też m. in. liczbę opon dostarczonych do F1 w 2015 roku. Kierowcy otrzymali ich 35 964. Co ciekawe, wykorzystali tylko 17 580.
AKTUALIZACJA - Oto pełne statystyki Pirelli:
OPONY
• Całkowita liczba opon dostarczonych w sezonie 2015: 35 964
• W tej liczbie zawiera się 29 856 opon na weekendy wyścigowe oraz 6108 opon na sesje testowe
• W liczbie 35 964 opon zawiera się 25 004 opon slick i 10 960 opon na mokry tor
• Całkowita liczba opon wykorzystanych podczas weekendów wyścigowych: 17 580, w tym 16 288 slicków oraz 1292 opon deszczowych i przejściowych
• Całkowita liczba opon poddanych recyklingowi: wszystkie
• Największa liczba kilometrów przejechana na każdej mieszance (bez testów):
- Twarda - Sainz (1794 km)
- Pośrednia - Massa (5224 km)
- Miękka - Rosberg (5480 km)
- Supermiękka - Verstappen (1838 km)
- Przejściowe - Vettel (482 km)
- Deszczowe - Rosberg (297 km)
PIT STOPY
• Całkowita liczba pit stopów: 706 (w tym osiem kar przejazdu przez aleję serwisową i jedna kara 10-sekundowego postoju na stanowisku)
• Daje to średnią 37,1 pit stopu na wyścig oraz 1,88 na kierowcę na wyścig
• Najwięcej pit stopów w wyścigu: 60 podczas Grand Prix Węgier
• Najmniej pit stopów w wyścigu: 17 podczas Grand Prix Australii
WYPRZEDZANIE
• Całkowita liczba manewrów wyprzedzania w sezonie: 509 (*) - średnio 26,8 na wyścig
• Najwięcej manewrów wyprzedzania w suchym wyścigu: 60 w Grand Prix Malezji
• Najwięcej manewrów wyprzedzania w mokrym wyścigu: 39 w Grand Prix USA
• Najmniej manewrów wyprzedzania w suchym wyścigu: 11 w Grand Prix Australii oraz Grand Prix Singapuru
• Kierowca z największą liczbą manewrów wyprzedzania w sezonie: Max Verstappen, 49
• Kierowca z największą liczbą manewrów wyprzedzania w jednym wyścigu: Sebastian Vettel, 13 w Grand Prix Kanady
• Kierowca, który był najrzadziej wyprzedzany: Nico Rosberg i Lewis Hamilton, po trzy razy
• Kierowca, który zyskiwał najwięcej pozycji na pierwszym okrążeniu: Fernando Alonso, który przez cały sezon zyskał 28 pozycji na pierwszych okrążeniach
• Zespół, którego kierowcy wykonali najwięcej manewrów wyprzedzania: Toro Rosso, 94 manewry (Verstappen 49, Sainz 45)
• Zespół, którego kierowcy byli najrzadziej wyprzedzani: Mercedes, łącznie sześć razy (Hamilton i Rosberg po trzy razy)
(*) Definicja manewru wyprzedzania: wyprzedzanie podczas lotnego okrążenia (czyli z wyłączeniem pierwszego okrążenia, rozpoczynanego ze startu zatrzymanego), a pozycje zostają utrzymane do końca tego okrążenia. Zamiany pozycji z powodu poważnego problemu technicznego albo dublowania/odzyskiwania straconego okrążenia nie są brane pod uwagę.
TORY I WYŚCIGI
• Najdłuższy wyścig sezonu: Grand Prix Singapuru, dwie godziny, jedna minuta i 22,118 sekundy
• Najkrótszy wyścig sezonu: Grand Prix Włoch, jedna godzina, osiemnaście minut i 00,688 sekundy
• Największa średnia prędkość zwycięzcy: Grand Prix Włoch, 235,903 km/h
• Najwyższa prędkość uzyskana na oponach Pirelli P Zero podczas wyścigu Formuły 1: 366,4 km/h (Pastor Maldonado podczas Grand Prix Meksyku)
• Najwięcej najszybszych okrążeń w wyścigach i kwalifikacjach: Lewis Hamilton, 19 (osiem w wyścigach i 11 w kwalifikacjach)
• Najwięcej okrążeń na prowadzeniu: 587 (Hamilton)
INNE CIEKAWE LICZBY
• Liczba kierowców (w tym trzecich i „młodych”), którzy od 2010 roku prowadzili samochody Formuły 1 na oponach Pirelli: 98
• Kilometry pokonane przez wszystkie mieszanki P Zero i Cinturato w sezonie 2015 (w tym testy, treningi, kwalifikacje i wyścigi): 308 797 (bez opon prototypowych). Ze szczegółowym podziałem na mieszanki wygląda to następująco: twarda - 33 842; pośrednia - 114 727; miękka - 107 070; supermiękka - 39 007; przejściowe - 9370; deszczowe - 4781
• Dystans pokonany podczas testów w sezonie 2015 (bez uwzględnienia weekendów wyścigowych): 62 557 km
• Dystans pokonany podczas wyścigów w sezonie 2015: 99 416 km
• Liczba najszybszych okrążeń (w kwalifikacjach i wyścigach) w wykonaniu mistrza świata w sezonie 2015: 19 (osiem w kwalifikacjach i 11 w wyścigach)
• Najniższa średnia prędkość zwycięzcy w suchym wyścigu: 142,874 km/h (Nico Rosberg, Grand Prix Monako)
• Najniższa temperatura nawierzchni odnotowana w czasie wyścigu (w niedzielę): 20°C podczas Grand Prix USA. Najniższa temperatura nawierzchni odnotowana w czasie weekendu wyścigowego: 17°C podczas Grand Prix USA
• Najwyższa temperatura nawierzchni odnotowana w czasie wyścigu (w niedzielę): 58°C podczas Grand Prix Malezji. Najwyższa temperatura nawierzchni odnotowana w czasie weekendu wyścigowego: 58°C, także podczas Grand Prix Malezji
• Najniższa temperatura powietrza odnotowana w czasie wyścigu (w niedzielę): 15°C podczas Grand Prix Kanady. Najniższa temperatura powietrza odnotowana w czasie weekendu wyścigowego: 15°C podczas Grand Prix Kanady
• Najwyższa temperatura powietrza odnotowana w czasie wyścigu (w niedzielę): 37°C podczas Grand Prix Malezji. Najwyższa temperatura powietrza odnotowana w czasie weekendu wyścigowego: 38°C podczas Grand Prix Bahrajnu
Włoski dostawca opon do najważniejszej serii wyścigowej świata naliczył tego roku 509 manewrów wyprzedzania, aż o 127 mniej niż w sezonie 2014. To spadek o 20 procent.Porównanie jest miarodajne, ponieważ w obu sezonach rozegrano tyle samo wyścigów - 19.
Najwięcej razy wyprzedzał ten, który najbardziej imponował swoimi manewrami - sensacyjny debiutant Max Verstappen. Nowy kierowca Toro Rosso, dopiero od niedawna 18-latek, pokonał rywala w bezpośredniej walce łącznie akurat tyle samo razy, ile zgromadził punktów - 49. Najmniej wyprzedzani byli oczywiście zawodnicy dominującego Mercedesa - Lewis Hamilton i Nico Rosberg.
Najwięcej razy w jednym wyścigu wyprzedził Sebastian Vettel. As Ferrari przebijając się przez stawkę podczas GP Kanady zrobił to 13-krotnie.
Zawodami z największą liczbą wyprzedzań okazało się GP Malezji, w trakcie którego doszło do 60 manewrów.
Pirelli jednocześnie przyznało, że w 2015 roku było mniej pit-stopów niż w roku 2014 - o 14 procent.
W całym sezonie 2015 doszło do 706 postojów, zaś w sezonie 2014 do 817.
Tego roku kierowca F1 zjeżdżał na pit-stop w jednym wyścigu średnio 1,88 raza. W poprzednim sezonie średnia wyniosła 2,02 raza.Pirelli podało też m. in. liczbę opon dostarczonych do F1 w 2015 roku. Kierowcy otrzymali ich 35 964. Co ciekawe, wykorzystali tylko 17 580.
AKTUALIZACJA - Oto pełne statystyki Pirelli:
OPONY
• Całkowita liczba opon dostarczonych w sezonie 2015: 35 964
• W tej liczbie zawiera się 29 856 opon na weekendy wyścigowe oraz 6108 opon na sesje testowe
• W liczbie 35 964 opon zawiera się 25 004 opon slick i 10 960 opon na mokry tor
• Całkowita liczba opon wykorzystanych podczas weekendów wyścigowych: 17 580, w tym 16 288 slicków oraz 1292 opon deszczowych i przejściowych
• Całkowita liczba opon poddanych recyklingowi: wszystkie
• Największa liczba kilometrów przejechana na każdej mieszance (bez testów):
- Twarda - Sainz (1794 km)
- Pośrednia - Massa (5224 km)
- Miękka - Rosberg (5480 km)
- Supermiękka - Verstappen (1838 km)
- Przejściowe - Vettel (482 km)
- Deszczowe - Rosberg (297 km)
PIT STOPY
• Całkowita liczba pit stopów: 706 (w tym osiem kar przejazdu przez aleję serwisową i jedna kara 10-sekundowego postoju na stanowisku)
• Daje to średnią 37,1 pit stopu na wyścig oraz 1,88 na kierowcę na wyścig
• Najwięcej pit stopów w wyścigu: 60 podczas Grand Prix Węgier
• Najmniej pit stopów w wyścigu: 17 podczas Grand Prix Australii
WYPRZEDZANIE
• Całkowita liczba manewrów wyprzedzania w sezonie: 509 (*) - średnio 26,8 na wyścig
• Najwięcej manewrów wyprzedzania w suchym wyścigu: 60 w Grand Prix Malezji
• Najwięcej manewrów wyprzedzania w mokrym wyścigu: 39 w Grand Prix USA
• Najmniej manewrów wyprzedzania w suchym wyścigu: 11 w Grand Prix Australii oraz Grand Prix Singapuru
• Kierowca z największą liczbą manewrów wyprzedzania w sezonie: Max Verstappen, 49
• Kierowca z największą liczbą manewrów wyprzedzania w jednym wyścigu: Sebastian Vettel, 13 w Grand Prix Kanady
• Kierowca, który był najrzadziej wyprzedzany: Nico Rosberg i Lewis Hamilton, po trzy razy
• Kierowca, który zyskiwał najwięcej pozycji na pierwszym okrążeniu: Fernando Alonso, który przez cały sezon zyskał 28 pozycji na pierwszych okrążeniach
• Zespół, którego kierowcy wykonali najwięcej manewrów wyprzedzania: Toro Rosso, 94 manewry (Verstappen 49, Sainz 45)
• Zespół, którego kierowcy byli najrzadziej wyprzedzani: Mercedes, łącznie sześć razy (Hamilton i Rosberg po trzy razy)
(*) Definicja manewru wyprzedzania: wyprzedzanie podczas lotnego okrążenia (czyli z wyłączeniem pierwszego okrążenia, rozpoczynanego ze startu zatrzymanego), a pozycje zostają utrzymane do końca tego okrążenia. Zamiany pozycji z powodu poważnego problemu technicznego albo dublowania/odzyskiwania straconego okrążenia nie są brane pod uwagę.
TORY I WYŚCIGI
• Najdłuższy wyścig sezonu: Grand Prix Singapuru, dwie godziny, jedna minuta i 22,118 sekundy
• Najkrótszy wyścig sezonu: Grand Prix Włoch, jedna godzina, osiemnaście minut i 00,688 sekundy
• Największa średnia prędkość zwycięzcy: Grand Prix Włoch, 235,903 km/h
• Najwyższa prędkość uzyskana na oponach Pirelli P Zero podczas wyścigu Formuły 1: 366,4 km/h (Pastor Maldonado podczas Grand Prix Meksyku)
• Najwięcej najszybszych okrążeń w wyścigach i kwalifikacjach: Lewis Hamilton, 19 (osiem w wyścigach i 11 w kwalifikacjach)
• Najwięcej okrążeń na prowadzeniu: 587 (Hamilton)
INNE CIEKAWE LICZBY
• Liczba kierowców (w tym trzecich i „młodych”), którzy od 2010 roku prowadzili samochody Formuły 1 na oponach Pirelli: 98
• Kilometry pokonane przez wszystkie mieszanki P Zero i Cinturato w sezonie 2015 (w tym testy, treningi, kwalifikacje i wyścigi): 308 797 (bez opon prototypowych). Ze szczegółowym podziałem na mieszanki wygląda to następująco: twarda - 33 842; pośrednia - 114 727; miękka - 107 070; supermiękka - 39 007; przejściowe - 9370; deszczowe - 4781
• Dystans pokonany podczas testów w sezonie 2015 (bez uwzględnienia weekendów wyścigowych): 62 557 km
• Dystans pokonany podczas wyścigów w sezonie 2015: 99 416 km
• Liczba najszybszych okrążeń (w kwalifikacjach i wyścigach) w wykonaniu mistrza świata w sezonie 2015: 19 (osiem w kwalifikacjach i 11 w wyścigach)
• Najniższa średnia prędkość zwycięzcy w suchym wyścigu: 142,874 km/h (Nico Rosberg, Grand Prix Monako)
• Najniższa temperatura nawierzchni odnotowana w czasie wyścigu (w niedzielę): 20°C podczas Grand Prix USA. Najniższa temperatura nawierzchni odnotowana w czasie weekendu wyścigowego: 17°C podczas Grand Prix USA
• Najwyższa temperatura nawierzchni odnotowana w czasie wyścigu (w niedzielę): 58°C podczas Grand Prix Malezji. Najwyższa temperatura nawierzchni odnotowana w czasie weekendu wyścigowego: 58°C, także podczas Grand Prix Malezji
• Najniższa temperatura powietrza odnotowana w czasie wyścigu (w niedzielę): 15°C podczas Grand Prix Kanady. Najniższa temperatura powietrza odnotowana w czasie weekendu wyścigowego: 15°C podczas Grand Prix Kanady
• Najwyższa temperatura powietrza odnotowana w czasie wyścigu (w niedzielę): 37°C podczas Grand Prix Malezji. Najwyższa temperatura powietrza odnotowana w czasie weekendu wyścigowego: 38°C podczas Grand Prix Bahrajnu
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mniej wyprzedzań w F1 podczas sezonu 2015 - aż o 20 procent (aktualizacja)
Podobne: Mniej wyprzedzań w F1 podczas sezonu 2015 - aż o 20 procent (aktualizacja)




Podobne galerie: Mniej wyprzedzań w F1 podczas sezonu 2015 - aż o 20 procent (aktualizacja)

Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter