Formuła 1 » Aktualności F1 » Pirelli przed GP Kanady

Nowe supermiękkie opony Pirelli mają za sobą pełen emocji debiut w Monako, a w Grand Prix Kanady ponownie pojawi się taki sam zestaw ogumienia: supermiękka opona Pirelli PZero 'czerwona' i twardsza PZero 'żółta'.
Tak jak Monako, Kanada nie jest stałym torem wyścigowym. Pętla Circuit Gilles Villeneuve jest jednak szybsza, a jej nawierzchnia ma niską przyczepność: te dwa czynniki mają duży wpływ na zużycie ogumienia. Są tu też strefy mocnego hamowania i wymagające maksymalnej trakcji, co także ma ogromny wpływ na zachowanie opon. Dlatego długie przejazdy na oponach PZero, w przypadku Monako liczące ponad 50 okrążeń, raczej nie będą miały tu miejsca. Wracamy zatem do sprinterskich wyścigów koło w koło.
Zużycie opon jest kluczowym czynnikiem na torze w Montrealu, przez co wyścig w Kanadzie jest z reguły jednym z najbardziej interesujących w kalendarzu. Od inauguracji w 1978 roku obiekt przeszedł szereg modyfikacji: przede wszystkim przed zeszłoroczną edycją zmieniono w niektórych miejscach nawierzchnię, a w 2005 roku dodano nowe, wyższe krawężniki. Obie zmiany mają wpływ na zachowanie opon. Tor gości jedynie dwie poważne imprezy w roku - Formułę 1 i NASCAR - zatem w trakcie weekendu dochodzi do wyraźnej poprawy przyczepności, w miarę nakładania gumy na asfalt.
W piątek kierowcy otrzymają dwa dodatkowe zestawy nowej, pośredniej mieszanki Pirelli do testów podczas dwóch półtoragodzinnych treningów.
DYREKTOR PIRELLI MOTORSPORT MÓWI:
Paul Hembery: "Monako to był fantastyczny wyścig, z trzema kierowcami zacięcie walczącymi o zwycięstwo - mimo że każdy z nich stosował inną strategię. Ze zgromadzonych przez nas danych wynika, że opony Sebastiana Vettela wytrzymałyby cały dystans, gdyby dalej jechał na nich w taki sposób, jak robił to do przerwania wyścigu czerwoną flagą. To oznacza, że przejechałby 62 okrążenia, czyli ponad 200 kilometrów na miękkim ogumieniu PZero 'żółtym', a finisz wyścigu byłby niezwykle zacięty. Charakterystyka toru w Kanadzie sprawia, że w ten weekend raczej nie będziemy mieli do czynienia ze strategię jednego postoju. Mamy jednak nadzieję, że rywalizacja będzie tak samo zacięta, a możliwości do wyprzedzania dadzą zespołom większe niż w Monako pole do popisu w zakresie taktyki wyścigowej. Czysta szybkość opon PZero została potwierdzona dzięki uzyskaniu przez nas najlepszego czasu okrążenia w historii kwalifikacji w Monako, co jest kolejnym rekordem w naszych statystykach, w których mamy już na koncie ponad 50 zwycięstw w Grand Prix podczas naszej obecności w Formule 1".CZŁOWIEK ZZA KIEROWNICY MÓWI:
Rubens Barrichello (Williams): "Tor w Montrealu potrafi być bardzo ciężki dla opon, bo samochody jeżdżą tu z niskim poziomem docisku aerodynamicznego, a nawierzchnia ma niską przyczepność. Często zmieniamy tu kierunek jazdy i mocno hamujemy, a dwa nawroty sprawiają, że dobra trakcja jest tu bardzo ważna. Na przykład w Zakręt 1 wjeżdżasz z dużą prędkością, a potem hamujesz do nawrotu pokonywanego na pierwszym biegu. Minimalna szybkość jest niska, ale trakcja obciąża opony. Na dystansie okrążenia jest dużo stref mocnego hamowania. Kocham ten tor i jazda tutaj jest zawsze fajna. Nie mogę się doczekać ścigania w Kanadzie na oponach Pirelli PZero".
Tak jak Monako, Kanada nie jest stałym torem wyścigowym. Pętla Circuit Gilles Villeneuve jest jednak szybsza, a jej nawierzchnia ma niską przyczepność: te dwa czynniki mają duży wpływ na zużycie ogumienia. Są tu też strefy mocnego hamowania i wymagające maksymalnej trakcji, co także ma ogromny wpływ na zachowanie opon. Dlatego długie przejazdy na oponach PZero, w przypadku Monako liczące ponad 50 okrążeń, raczej nie będą miały tu miejsca. Wracamy zatem do sprinterskich wyścigów koło w koło.
Zużycie opon jest kluczowym czynnikiem na torze w Montrealu, przez co wyścig w Kanadzie jest z reguły jednym z najbardziej interesujących w kalendarzu. Od inauguracji w 1978 roku obiekt przeszedł szereg modyfikacji: przede wszystkim przed zeszłoroczną edycją zmieniono w niektórych miejscach nawierzchnię, a w 2005 roku dodano nowe, wyższe krawężniki. Obie zmiany mają wpływ na zachowanie opon. Tor gości jedynie dwie poważne imprezy w roku - Formułę 1 i NASCAR - zatem w trakcie weekendu dochodzi do wyraźnej poprawy przyczepności, w miarę nakładania gumy na asfalt.
W piątek kierowcy otrzymają dwa dodatkowe zestawy nowej, pośredniej mieszanki Pirelli do testów podczas dwóch półtoragodzinnych treningów.
Paul Hembery: "Monako to był fantastyczny wyścig, z trzema kierowcami zacięcie walczącymi o zwycięstwo - mimo że każdy z nich stosował inną strategię. Ze zgromadzonych przez nas danych wynika, że opony Sebastiana Vettela wytrzymałyby cały dystans, gdyby dalej jechał na nich w taki sposób, jak robił to do przerwania wyścigu czerwoną flagą. To oznacza, że przejechałby 62 okrążenia, czyli ponad 200 kilometrów na miękkim ogumieniu PZero 'żółtym', a finisz wyścigu byłby niezwykle zacięty. Charakterystyka toru w Kanadzie sprawia, że w ten weekend raczej nie będziemy mieli do czynienia ze strategię jednego postoju. Mamy jednak nadzieję, że rywalizacja będzie tak samo zacięta, a możliwości do wyprzedzania dadzą zespołom większe niż w Monako pole do popisu w zakresie taktyki wyścigowej. Czysta szybkość opon PZero została potwierdzona dzięki uzyskaniu przez nas najlepszego czasu okrążenia w historii kwalifikacji w Monako, co jest kolejnym rekordem w naszych statystykach, w których mamy już na koncie ponad 50 zwycięstw w Grand Prix podczas naszej obecności w Formule 1".CZŁOWIEK ZZA KIEROWNICY MÓWI:
Rubens Barrichello (Williams): "Tor w Montrealu potrafi być bardzo ciężki dla opon, bo samochody jeżdżą tu z niskim poziomem docisku aerodynamicznego, a nawierzchnia ma niską przyczepność. Często zmieniamy tu kierunek jazdy i mocno hamujemy, a dwa nawroty sprawiają, że dobra trakcja jest tu bardzo ważna. Na przykład w Zakręt 1 wjeżdżasz z dużą prędkością, a potem hamujesz do nawrotu pokonywanego na pierwszym biegu. Minimalna szybkość jest niska, ale trakcja obciąża opony. Na dystansie okrążenia jest dużo stref mocnego hamowania. Kocham ten tor i jazda tutaj jest zawsze fajna. Nie mogę się doczekać ścigania w Kanadzie na oponach Pirelli PZero".
źródło: Informacja prasowa Pirelli
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Pirelli przed GP Kanady
Podobne: Pirelli przed GP Kanady




Podobne galerie: Pirelli przed GP Kanady
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter