Formuła 1 » Aktualności F1 » Pirelli wybrało opony na GP Hiszpanii i GP Kanady

Pirelli wybrało opony na GP Hiszpanii i GP Kanady
Firma Pirelli podała, jakie opony typu slick dostarczy na piątą i siódmą rundę sezonu 2019 Formuły 1 - odpowiednio Grand Prix Hiszpanii oraz Grand Prix Kanady.
Włoski producent zupełnie zmienił gamę swojego ogumienia na ten rok. Po pierwsze, zmniejszył liczbę mieszanek slicków z siedmiu do pięciu. Po drugie, wprowadził nowe, uproszczone nazewnictwo. Dla dociekliwych zastosowano nomenklaturę C1, C2, C3, C4, C5 (C1 to najtwardsze opony, C5 najbardziej miękkie). Natomiast podczas samego Grand Prix najtwardsza z trzech dostarczonych mieszanek zawsze będzie określana jako twarda (i oznaczana białym kolorem), średnia jako pośrednia (i oznaczana żółtym kolorem), a najbardziej miękka jako miękka (i oznaczana czerwonym kolorem). Na hiszpańskim torze Barcelona-Catalunya, gdzie niedawno odbyły się zimowe testy, kierowcy dostaną zestaw możliwie najtwardszych opon: C1, C2 i C3. Z kolei na kanadyjskiej pętli im. Gillesa Villeneuve'a możliwie najbardziej miękkich: C3, C4 i C5.
Skąd taki wybór, a nie inny? W Hiszpanii ogumienie zużywa się szybciej, w Kanadzie wolniej. Decydują o tym głównie układy torów i charakterystyki ich asfaltów.
W zapasie będą oczywiście także opony na mokrą nawierzchnię - przejściówki oraz pełne deszczówki.
Włoski producent zupełnie zmienił gamę swojego ogumienia na ten rok. Po pierwsze, zmniejszył liczbę mieszanek slicków z siedmiu do pięciu. Po drugie, wprowadził nowe, uproszczone nazewnictwo. Dla dociekliwych zastosowano nomenklaturę C1, C2, C3, C4, C5 (C1 to najtwardsze opony, C5 najbardziej miękkie). Natomiast podczas samego Grand Prix najtwardsza z trzech dostarczonych mieszanek zawsze będzie określana jako twarda (i oznaczana białym kolorem), średnia jako pośrednia (i oznaczana żółtym kolorem), a najbardziej miękka jako miękka (i oznaczana czerwonym kolorem). Na hiszpańskim torze Barcelona-Catalunya, gdzie niedawno odbyły się zimowe testy, kierowcy dostaną zestaw możliwie najtwardszych opon: C1, C2 i C3. Z kolei na kanadyjskiej pętli im. Gillesa Villeneuve'a możliwie najbardziej miękkich: C3, C4 i C5.
Skąd taki wybór, a nie inny? W Hiszpanii ogumienie zużywa się szybciej, w Kanadzie wolniej. Decydują o tym głównie układy torów i charakterystyki ich asfaltów.
W zapasie będą oczywiście także opony na mokrą nawierzchnię - przejściówki oraz pełne deszczówki.
Formuła 1 - sezon 2019 - opony Pirelli typu slick na poszczególne wyścigi | ||||
---|---|---|---|---|
Wyścig | Tor/Miejsce | Mieszanki ogumienia | ||
1. | GP Australii | Albert Park | twarde - C2 pośrednie - C3 miękkie - C4 | |
2. | GP Bahrajnu | Sakhir | twarde - C1 pośrednie - C2 miękkie - C3 | |
3. | GP Chin | Szanghaj | twarde - C2 pośrednie - C3 miękkie - C4 | |
4. | GP Azerbejdżanu | Baku | twarde - C2 pośrednie - C3 miękkie - C4 | |
5. | GP Hiszpanii | Barcelona-Catalunya | twarde - C1 pośrednie - C2 miękkie - C3 | |
6. | GP Monako | Monte Carlo | ? | |
7. | GP Kanady | Montreal | twarde - C3 pośrednie - C4 miękkie - C5 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Pirelli wybrało opony na GP Hiszpanii i GP Kanady
Podobne: Pirelli wybrało opony na GP Hiszpanii i GP Kanady



Podobne galerie: Pirelli wybrało opony na GP Hiszpanii i GP Kanady
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter