Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner
Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner

Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner

2014-11-11 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, Christian Horner, Silniki, Zespoły F1, V6 turbo
Najmniejsze zespoły Formuły 1 bankrutują przez wprowadzenie do najważniejszej serii wyścigowej świata drogich silników V6 turbo, stwierdził szef ekipy Red Bull Racing - Christian Horner.

F1 niedawno skurczyła się o dwa najsłabsze teamy - Caterhama i Marussię, które przeszły pod syndyka. Niebezpiecznie trudną sytuację finansową mają jeszcze trzy kolejne stajnie - Sauber, Force India oraz Lotus.
Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi HornerNowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner
Zmagające się z problemami budżetowymi ekipy obwiniają za swoje kłopoty w pierwszej kolejności niesprawiedliwy ich zdaniem podział pieniędzy w Formule 1, czy brak limitu budżetowego dla zespołów, jednak według Hornera głównym winowajcą kryzysu są wprowadzone na sezon 2014 nowe jednostki napędowe, dużo bardziej kosztowne od poprzednich V8.

„Mamy teraz kolosalnie drogie silniki (...)"
- powiedział Brytyjczyk, którego Red Bull po zmianie motorów stracił pozycję dominującej siły w F1 na rzecz Mercedesa. „Niestety, koszt tych jednostek już spowodował upadek dwóch zespołów. To poważny problem".

Propozycja powrotu do starych silników zmiażdżona

V6 turbo dodatkowo nie wydają głośnego ryku, który był wizytówką F1 i przy spadającej popularności mistrzostw, ich 84-letni szef Bernie Ecclestone ostatnio przekonywał nawet do powrotu do starych motorów.
Byłoby to jednak kuriozum po tym, jak Mercedes, Renault, Ferrari oraz wracająca w następnym sezonie Honda wydały każde z osobna setki milionów dolarów na budowę nowych silników.

Mercedes, którego V6 turbo okazało się znacznie mocniejsze od jednostek rywali, słowami pełniącego funkcję prezesa-konsultanta niemieckiego zespołu byłego 3-krotnego mistrza świata Nikiego Laudy od razu ostrzegł, że wyrzucając nowe silniki, F1 pozbyłaby się również i jego.„Jeżeli V8 wróci, Mercedesa już tutaj nie będzie". - oznajmił Austriak.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
20

Komentarze do:

Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner

Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner
Prodigy22 2014-11-11 10:45
między młoton a kowadłem, V8 bardzo dobre i tanie silniki ale na nowe zbyt dużo kasy poszło żeby je po roku wycofać. Jedyne sensowne wyjście to zwiększenie ilości silników na sezon i kręcenie ich do 18-20k bez żadnych limitów paliwa. Strzelam w ciemno że wtedy ten dźwięk silnika byłby nawet przyjemny dla ucha bo teraz to mój nowy odkurzacz 2200 brzmi lepiej niż V6 1.6 Turbo przy 10-12k
Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner
Borowczyk. 2014-11-11 10:45
wracać do V8 po wydaniu na V6 tylu milionów na ich budowę i na nowe bolidy to by była niezła zenada i Honda co by zrobiła ? pewnie by nie zaczeła budować V8 to pewne
Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner
tico 2014-11-11 10:51
A miało być oszczędniej.Powoli otwiera się droga do powrotu V - 8.
Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner
Skoczek120 2014-11-11 10:54
Dogadzanie producentom (zwłaszcza Mercedesowi) oraz pseudoekologia wyszła bokiem F1... Ciekawe, czy dojdzie do zmian. ;-)
Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner
Skoczek120 2014-11-11 11:00
@Prodigy2 - dokładnie - F1 poniosłoby największą porażkę, gdyby teraz wycofali się z tego (co tu dużo mówić) nieudanego projektu... Teraz trzeba wyjść z tego z twarzą. ;-) Przede wszystkim odmrozić rozwój i dać możliwość poprawy silników, aby nie było jaj. Bo obecnie Ferrari i Renault mogą g* zrobić i przyszły sezon będzie tak samo kiepski. I te limity - jeżeli już mieli je wprowadzać, to dopiero później. A nie wszystko wprowadzać w jednym sezonie - w efekcie mamy parodię, a nie sezon, w którym silniki nie mogą kręcić się na limicie, aby nie brakło ich w trakcie sezonu (a i tak się to nie udało). ;-) Ratuje go na szczęście ograniczenie aero, przez co walka jest bliższa. Merc jest w swojej lidze, ale przynajmniej mamy walkę ich kierowców o tytuł. ;-) Cóż, zobaczymy.... P.S. Moja sokowirówka brzmi lepiej.
Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner
xsawierr 2014-11-11 11:22
Redbulowiec pieprzy głupoty bo na starej V8 byli najlepsi.Bardzo się cieszę,że teraz są w czarnej dupie i życzy im by wylecieli z F1. To team bez histori,bez swojego silnika,nie produkują też aut więc niech na bambus lecą.Co do nowych motorów to dobrze,że je wprowadzono bo rozwój musi być.W końcu to najwyższa seria wyścigowa i muszą iść do przodu,a silniki wolnossące z dużą pojemnością to zabytki więc słusznie,że je wycofano.Co do sytuacji finansowej to w końcu trzeba przypomnieć,że to najwyższa seria wyścigowa i dla biedaków miejsca nie ma.Konieczny jest równiejszy podział wypłat z kasy F1 dla zespołów i ścisły limit kosztów,bardzo skrupulatnie pilnowany i było by ok. A póki co nie będzie dobrze Bernie żyje.Lepiej może być po jego śmierci bo on nic mądrego nie zmieni.
Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner
Bzik 2014-11-11 11:28
@Skoczek120 odniosę się do części Twojej wypowiedzi... Mianowicie WSZYSCY producenci silników mieli równe szanse na zbudowanie swoich jednostek, więc nadal nie widzę sensu narzekanie, że Merc najlepiej odrobił pracę domową :-) To samo tyczy się ostatnich czterech lat hegemonii RB-no przecież każdy miał równe szanse!!! Nie oznacza to jednak, że przyklaskiwałem RB, co sezon miałem cichą nadzieję, że któryś z topowych teamów jednak się poprawi, ech nic z tego :-( Co do reszty Twojej wypowiedzi, w zasadzie masz rację: limit jednostek, mniejsze prędkości obrotowe.... Co to jest???
Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner
Cs159 2014-11-11 11:33
no i jak zwykle merc znowu szantażuje że opuści serie, co za żenada a lauda to największy pajac w f1
Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner
f1cc 2014-11-11 11:39
Żadnych zmian nie będzie bo Honda wchodzi, a w ogóle to Merc zrobił najlepszą robotę i nie zechcą nic zmieniać.Przepisy były ustalane, wszyscy się na nie zgodzili wiec teraz Ferrari i Renault mogą Mercedesowi buty czyścić.
Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner
xsawierr 2014-11-11 11:41
Z tymi motorami to zespoły póki co narzekają,że 48% to za mało,ale niech zamiast narzekać myślą co zrobić w tym zakresie zmian i po ich wprowadzeniu zaczną swoje wypowiedzi na ten temat,bo teraz to takie gadanie zawczasu.Może 48% będzie wystarczające,do tego dochodzi Honda wiec przyszły sezon odzwierciedli to co się po zmianach wydarzy.
Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner
vettelfan 2014-11-11 12:10
Wczoraj sobie obejrzałęm wyścig F1 z 2013 GP Indii a w Niedziele GP Brazylli 2014. I tamte silniki to było cos wspaniałego a nie te skomplikowane systemy
Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner
Teraz znowu 2014-11-11 13:55
szantażują. Wcześniej nie potrafiąc zbudować bolidu lepszego niż rbr szantażowali odejściem. Pomimo, że regulaminy nie zamrażały wszystkiego tak jak teraz. Teraz pomaga im regulamin nie dający konkurencji szans na dorównanie. Ale konkurencja jakoś nie szantażuje. Mercedes jako zespół w f1 ma historie jeszcze krótszą niż rbr. Wcześniej byli tylko dostawca silników. W tym roku zdobyli pierwszy tytuł mistrzowski. Oczywiście f1 jest nieudolnie zarządzana. Pomysł na wprowadzenie drogich silników v6 z jeszcze droższymi systemami odzyskiwania energii był głupi. Teraz wycofać się z niego nie da b zespoły wydały na to badziewie ciężką kasę. F1 i FIA powinna poważnie zastanowić się co zrobić, aby poprawić konkurencyjność. BO jak tak dalej pójdzie za 10 lat nikt tego oglądał nie będzie. Bo kogo obchodzi sport w którym wiadomo kto wygra bo regulamin mu pomaga. Wolf już płakał że na gp niemiec mało ludzi przyszło oglądać triumfy mercedesa. Mercedes też na tym kariery nie zrobi. Bo po latach ci co tym się interesują zawsze pamiętać będą, że pomagał im regulamin. I te tytuły nie do końca były efektem walki na torze. Chociaż wszystko odbyło się w ramach regulaminu. Podsumowując takiej marce jak mercedes szantaż nie pasuje. Mogą mówić, że się na coś nie zgadzają. Ale szantaż jest tu naprawdę żenujący.
Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner
Adrza1 2014-11-11 14:17
zmniejszyć ciśnienie doładowania z 4 barów na 3 lub 2,5 wzrosną obroty do 15k
Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner
riderV8 2014-11-11 14:17
Jak Mercedes odejdzie to... będzie F1 bez Mercedesa. Proste.
Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner
Skoczek120 2014-11-11 15:23
@Bzik - bez jest zamrożenie jednostek na kilka lat. Co innego w trakcie sezonu - w tym wypadku zakaz jest słuszny. Ale między sezonami powinno pozwalać się je rozwijać i udoskonalać. Tak to to nie ma sensu. Dominacja silnikowa jest najgorszą z możliwych - bo w przypadku, kiedy rozwój jest zabroniony, nadrobienie strat jest niemożliwe. RBR dominował, bo miał po prostu najlepszy sztab inżynieryjny. Merc dominuje, bo wydał fortunę na wieloletni rozwój, a ów blokada jest dla nich "kloszem bezpieczeństwa". ;-)
Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner
Skoczek120 2014-11-11 15:24
***bezsensem
Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner
jozin111 2014-11-11 16:53
Niestety prawda jest taka że, w ostatnich 4 sezonach może i RBR zdominował całe te 4 sezony. Ale niczego zespół RBR nie blokował i dla wszystkich były można powiedzieć równe szanse. A tu nagle gdy oni skonstruowali najlepszą jednostkę napędową, dającą im dużą przewagę na innymi ekipami i największymi rywalami. To straszą odejściem. Dla mnie mogą odejść ja im i tak nie kibicuje. Ja kibicując Ferrari jestem zażenowany obecną sytuacją (podejrzewam, że wielu kibiców Ferrari na świecie również). Bo to też nie chodzi mi o jakąś dominację Ferrari, ale żeby przynajmniej była równa walka pomiędzy zespołami
Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner
Moje zdanie 2014-11-11 17:32
Wiele hałasu o nic. Wszyscy mieli równe szanse i przez 5 lat przygotowywali się do tego. Kto nie odrobił lekcji niech teraz siedzi po nocach i nadrabia a nie szuka wymówek i żąda zmian w przepisach. Przed rozpoczęciem sezonu nikt nie chciał żadnych zmian. Jak się puszkom nie podoba to niech spadają. Regulamin jest i sami go zatwierdzili. Gdyby renault miał najlepszy silni to Horner siedziałby cicho.
Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner
arrr 2014-11-11 18:35
Z tego co pamiętam to największym zwolennikiem wprowadzenia 1.6T było RENAULT twierdzili że to ich motor będzie najlepszy i podobno mieli najbardziej zaawansowane prace a w rezultacie nie mogli się wyrobić a silnik to szmelc i teraz płacz....
Nowe silniki V6 turbo winowajcą kryzysu finansowego zespołów F1, mówi Horner
Bzik 2014-11-12 13:54
@Sokczek 120 zgadzam się, że mrożenie rozwoju, to słaby pomysł. Jednak ktoś pod tym artykułem napisał, że 48% w silniku można zmienić, to jest duże pole do popisu! W poprzednich sezonach też były ograniczenia, ale w RB umieli sobie poradzić :-) Chodzi mi generalnie o to, żeby producenci nie płakali, że "nie można".