Formuła 1 » Aktualności F1 » Mercedes przesadził z redukcją zużycia opon
Mercedes wierzy, że podczas drugiej połowy sezonu 2013 Formuły 1 zanotował spadek formy, bo za bardzo zajął się problemem nadmiernego zużycia opon w swoim bolidzie.
Tegoroczna Srebrna Strzała początkowo potrafiła dosłownie zjadać ogumienie Pirelli, chociaż Nico Rosberg wygrał GP Monako i GP Wielkiej Brytanii, zaś Lewis Hamilton zwyciężył GP Węgier. Mercedes zdobył wicemistrzostwo konstruktorów, ale po wakacyjnej przerwie jego kierowcy nie mogli wrócić na najwyższy stopień podium.
Według dyrektora wykonawczego stajni Christiana 'Toto' Wolffa, zmiany dokonane w modelu W04 dla poskromienia degradacji ogumienia obróciły się przeciw jego konkurencyjności, gdy Pirelli ze względów bezpieczeństwa wróciło do bardziej wytrzymałej zeszłorocznej konstrukcji opony. „W pierwszej połowie sezonu mieliśmy parę bardzo trudnych momentów. Bardzo ciężki był dla nas wyścig w Bahrajnie, potem w Barcelonie, na Nurburgringu". - wspominał Wolff udzielając wywiadu serwisowi Autosport. „(...) Wyeliminowaliśmy bardzo duże zużycie tylnych opon, ale prawdopodobnie przesadziliśmy z tym.
„Odkąd weszło nowe ogumienie, nasz bolid stał się zbyt łagodny, był prawie jak Lotus. Nie mogliśmy należycie rozgrzać opon". - wyjaśnił Austriak.
Tegoroczna Srebrna Strzała początkowo potrafiła dosłownie zjadać ogumienie Pirelli, chociaż Nico Rosberg wygrał GP Monako i GP Wielkiej Brytanii, zaś Lewis Hamilton zwyciężył GP Węgier. Mercedes zdobył wicemistrzostwo konstruktorów, ale po wakacyjnej przerwie jego kierowcy nie mogli wrócić na najwyższy stopień podium.
Według dyrektora wykonawczego stajni Christiana 'Toto' Wolffa, zmiany dokonane w modelu W04 dla poskromienia degradacji ogumienia obróciły się przeciw jego konkurencyjności, gdy Pirelli ze względów bezpieczeństwa wróciło do bardziej wytrzymałej zeszłorocznej konstrukcji opony. „W pierwszej połowie sezonu mieliśmy parę bardzo trudnych momentów. Bardzo ciężki był dla nas wyścig w Bahrajnie, potem w Barcelonie, na Nurburgringu". - wspominał Wolff udzielając wywiadu serwisowi Autosport. „(...) Wyeliminowaliśmy bardzo duże zużycie tylnych opon, ale prawdopodobnie przesadziliśmy z tym.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Mercedes przesadził z redukcją zużycia opon
Mercedes przesadził z redukcją zużycia opon
chacha 2013-12-17 18:36
Jak Lotus to on był .... prawie.... ale tutaj tempo mercedesa było słabe z innych przyczyn niż opony
Mercedes przesadził z redukcją zużycia opon
jaona 2013-12-17 20:17
no jakich cwaniaku
Mercedes przesadził z redukcją zużycia opon
adamiszu 2013-12-17 20:25
W poprzednich sezonach niektóre zespoły wracały do wcześniejszych konfiguracji, jeśli nowe rozwiązania nie sprawdziły się. Czemu w tym roku tego nie robiły - np. merc, force india ? Czyżby konstruowanie bolidów na 2014 rok aż tak zabrało czas i inżynierów?
Podobne: Mercedes przesadził z redukcją zużycia opon
Mercedes walczy z ziarnieniem hipermiękkich opon w swoim bolidzie »
Mercedes zaprzecza bzdurom o wygraniu kwalifikacji z cichą pomocą Pirelli »
Symonds: Mercedes nigdy nie umiał zarządzać oponami »
Pirelli zmodyfikuje opony F1 na trzy wyścigi »
Podobne galerie: Mercedes przesadził z redukcją zużycia opon
Testy F1 po GP Abu Zabi 2018 »
Testy deszczowych opon w F1 na Paul Ricard »
Testy opon w F1 po GP Abu Zabi 2015 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter