Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Symonds: Mercedes nigdy nie umiał zarządzać oponami
			
			
			
			 
									
					
					Symonds: Mercedes nigdy nie umiał zarządzać oponami
							2018-04-26 - G. Filiks     Tagi: Strategia wyścigowa, Pat Symonds, Pirelli, Formuła 1, Opony, Mercedes
						
						
						Mercedes ma problemy z oponami w Formule 1 przez całą swoją współczesną historię startów jako fabryczny zespół, stwierdził Pat Symonds.
Doświadczony Brytyjczyk był w przeszłości m. in. dyrektorem technicznym paru teamów, a obecnie pracuje dla władz F1.
Mercedes niespodziewanie jest bez zwycięstwa po trzech wyścigach sezonu 2018. Może byłoby inaczej, gdyby nie trudności mistrzów świata z uzyskiwaniem odpowiedniej przyczepności na ogumieniu Pirelli. Srebrne Strzały były znane ze zmagania się z oponami włoskiego producenta już kilka lat temu. Według Symondsa marka spod znaku trójramiennej gwiazdy tak naprawdę nigdy nie uporała się ze swoim wielkim kłopotem, tylko zamaskowała go na trzy sezony rewelacyjna moc jej hybrydowego silnika V6 turbo.
„Jeśli spojrzysz na najnowszą historię Mercedesa, jedna rzecz, której nigdy do końca się nie nauczyli, jest zarządzanie oponami". - mówi Brytyjczyk. „Widzieliśmy to często w erze przed hybrydowym napędem, kiedy nie mieli przewagi w mocy silnika, jaką cieszą się teraz. Wówczas jeśli nie korzystali właściwie z ogumienia, nie mieli świetnych wyścigów".
„Uważam, że problem był ukryty od sezonu 2014 do 2016, po prostu dlatego, że mieli tę dużą przewagę w mocy".
	
	
	
	
						„Zeszłego roku zaczęliśmy słyszeć, jak nazywają swój bolid »diwą«. O co w tym chodzi? Według mnie różnicę w osiągach pomiędzy jednym weekendem wyścigowym i kolejnym niezupełnie można wytłumaczyć kwestiami aerodynamiki, dynamiki pojazdu czy czymkolwiek takim".
„Jeśli chodzi o pakiet aerodynamika/nadwozie, przy znalezieniu trafnych ustawień możesz liczyć, że przyspieszysz z piątku na sobotnie kwalifikacje o 0,1 sekundy albo coś taiego".„Ale kiedy twoja szybkość zmienia się w dużym stopniu, kiedy nagle przestajesz być konkurencyjny, musi chodzić o opony. A jeśli tak, to nie korzystasz z nich jak należy i nie uzyskujesz odpowiednich temperatur".
Zdaniem Symondsa drugą odwieczną słabością Mercedesa jest strategia wyścigowa.
„Pod względem taktyki też mieli problemy". - kontynuuje 64-latek. „Kiedy masz szybki bolid i kontrolujesz zawody, strategia układa ci się sama. Lecz ostatnio widzieliśmy ze strony Mercedesa pewne... Nie nazwałbym ich błędnymi decyzjami strategicznymi, ale były to niedoskonałe posunięcia".„Myślę, że robili je również wcześniej, ale przy takiej przewadze w szybkości, jaką dysponowali, nie zauważało się tego".
					
Doświadczony Brytyjczyk był w przeszłości m. in. dyrektorem technicznym paru teamów, a obecnie pracuje dla władz F1.
Mercedes niespodziewanie jest bez zwycięstwa po trzech wyścigach sezonu 2018. Może byłoby inaczej, gdyby nie trudności mistrzów świata z uzyskiwaniem odpowiedniej przyczepności na ogumieniu Pirelli. Srebrne Strzały były znane ze zmagania się z oponami włoskiego producenta już kilka lat temu. Według Symondsa marka spod znaku trójramiennej gwiazdy tak naprawdę nigdy nie uporała się ze swoim wielkim kłopotem, tylko zamaskowała go na trzy sezony rewelacyjna moc jej hybrydowego silnika V6 turbo.
„Jeśli spojrzysz na najnowszą historię Mercedesa, jedna rzecz, której nigdy do końca się nie nauczyli, jest zarządzanie oponami". - mówi Brytyjczyk. „Widzieliśmy to często w erze przed hybrydowym napędem, kiedy nie mieli przewagi w mocy silnika, jaką cieszą się teraz. Wówczas jeśli nie korzystali właściwie z ogumienia, nie mieli świetnych wyścigów".
„Uważam, że problem był ukryty od sezonu 2014 do 2016, po prostu dlatego, że mieli tę dużą przewagę w mocy".
„Jeśli chodzi o pakiet aerodynamika/nadwozie, przy znalezieniu trafnych ustawień możesz liczyć, że przyspieszysz z piątku na sobotnie kwalifikacje o 0,1 sekundy albo coś taiego".„Ale kiedy twoja szybkość zmienia się w dużym stopniu, kiedy nagle przestajesz być konkurencyjny, musi chodzić o opony. A jeśli tak, to nie korzystasz z nich jak należy i nie uzyskujesz odpowiednich temperatur".
Zdaniem Symondsa drugą odwieczną słabością Mercedesa jest strategia wyścigowa.
„Pod względem taktyki też mieli problemy". - kontynuuje 64-latek. „Kiedy masz szybki bolid i kontrolujesz zawody, strategia układa ci się sama. Lecz ostatnio widzieliśmy ze strony Mercedesa pewne... Nie nazwałbym ich błędnymi decyzjami strategicznymi, ale były to niedoskonałe posunięcia".„Myślę, że robili je również wcześniej, ale przy takiej przewadze w szybkości, jaką dysponowali, nie zauważało się tego".
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Symonds: Mercedes nigdy nie umiał zarządzać oponami
Podobne: Symonds: Mercedes nigdy nie umiał zarządzać oponami
				 Mercedes walczy z ziarnieniem hipermiękkich opon w swoim bolidzie »
Mercedes walczy z ziarnieniem hipermiękkich opon w swoim bolidzie »
					
					 Rosberg i Hamilton z identycznymi zestawami opon w finałowym GP Abu Zabi »
Rosberg i Hamilton z identycznymi zestawami opon w finałowym GP Abu Zabi »
					
				Podobne galerie: Symonds: Mercedes nigdy nie umiał zarządzać oponami
				 Opony Pirelli dla F1 na sezon 2013 »
Opony Pirelli dla F1 na sezon 2013 »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Galerie zdjęć





 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Tapety Seat
Tapety Seat  Nowe BMW X1 - galeria nr 1
Nowe BMW X1 - galeria nr 1  rFactor - tapety Hi-Res część pierwsza
rFactor - tapety Hi-Res część pierwsza  
 
			
 
 
			