Formuła 1 » Aktualności F1 » Mercedes i Renault oponują koncepcji nowego silnika w F1

Mercedes i Renault oponują koncepcji nowego silnika w F1
Mercedes i Renault sprzeciwiają się koncepcji nowego silnika dla Formuły 1 na sezon 2021.
W tym tygodniu przedstawiono wizję kolejnej jednostki napędowej w mistrzostwach nakreśloną przez ich władze oraz FIA. Bolidy nadal mają jeździć na 1,6-litrowych V6 z turbodoładowaniem i układem hybrydowym, tylko w zmienionej wersji.
Zobacz także: F1 przedstawiła koncepcję silnika na sezon 2021 »Jednak według Mercedesa i Renault zaproponowane przeróbki są zbyt daleko posunięte, jako że wymagają zbudowania tak naprawdę nowego motoru - co pociągnie za sobą "ogromne koszty".
Renault nie ukrywa, że obawia się też powrotu wielkich różnic w osiągach między silnikami poszczególnych producentów. Aktualnie francuski koncern ma jednostkę, które już nie odstaje zdecydowanie od silników Mercedesa i Ferrari. Wyraźnym "outsiderem" jest jeszcze tylko napęd Hondy.
Zdaniem Mercedesa i Renault najważniejsza seria wyścigowa świata powinna ograniczyć się do zapowiedzianego zwiększenia obrotów silnika, zniesienia limitu ilości paliwa na wyścig i złagodzenia limitu przepływu paliwa - aby poprawić cichy odgłos bolidów.
Mercedes i Renault nie chcą m. in. usunięcia MGU-H, którego F1 zamierza się pozbyć, aby silnik był prostszy oraz tańszy w skonstruowaniu.Odejście od systemu odzyskiwania energii cieplnej ze spalin czy wspomniana konieczność zbudowania silnika od nowa byłby szansą na przyciągnięcie do królowej sportów motorowych następnych producentów - m. in. Porsche i Aston Martina.
Lecz "Toto" Wolff z Mercedesa mówi: „F1 najpierw musi pozostać atrakcyjna dla obecnych dostawców silników, a dopiero potem powinna być atrakcyjna dla nowych".
Ferrari i Honda na razie nie chciały publicznie zająć stanowiska w całej sprawie, ale Wolff powiedział, że żadna z marek samochodowych obecnie startujących w F1 nie była "pod szczególnym wrażeniem" przedstawionych zmian.
„Dobrze jest mieć wstęp do dyskusji, ale zdecydowanie postrzegamy zaprezentowaną koncepcję jako projekt początkowy. Miejmy nadzieję, że nie takie będzie finalne ustalenie". - dodał.
W tym tygodniu przedstawiono wizję kolejnej jednostki napędowej w mistrzostwach nakreśloną przez ich władze oraz FIA. Bolidy nadal mają jeździć na 1,6-litrowych V6 z turbodoładowaniem i układem hybrydowym, tylko w zmienionej wersji.
Zobacz także: F1 przedstawiła koncepcję silnika na sezon 2021 »
Mercedes i Renault nie chcą m. in. usunięcia MGU-H, którego F1 zamierza się pozbyć, aby silnik był prostszy oraz tańszy w skonstruowaniu.Odejście od systemu odzyskiwania energii cieplnej ze spalin czy wspomniana konieczność zbudowania silnika od nowa byłby szansą na przyciągnięcie do królowej sportów motorowych następnych producentów - m. in. Porsche i Aston Martina.
Lecz "Toto" Wolff z Mercedesa mówi: „F1 najpierw musi pozostać atrakcyjna dla obecnych dostawców silników, a dopiero potem powinna być atrakcyjna dla nowych".
Ferrari i Honda na razie nie chciały publicznie zająć stanowiska w całej sprawie, ale Wolff powiedział, że żadna z marek samochodowych obecnie startujących w F1 nie była "pod szczególnym wrażeniem" przedstawionych zmian.
„Dobrze jest mieć wstęp do dyskusji, ale zdecydowanie postrzegamy zaprezentowaną koncepcję jako projekt początkowy. Miejmy nadzieję, że nie takie będzie finalne ustalenie". - dodał.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mercedes i Renault oponują koncepcji nowego silnika w F1
Podobne: Mercedes i Renault oponują koncepcji nowego silnika w F1




Podobne galerie: Mercedes i Renault oponują koncepcji nowego silnika w F1
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Renault
Newsletter
Galerie zdjęć

