Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Ewolucja silnikowa w F1 znowu napotyka sprzeciw producentów
Ewolucja silnikowa w F1 znowu napotyka sprzeciw producentów

Ewolucja silnikowa w F1 znowu napotyka sprzeciw producentów

2018-07-10 - G. Filiks     Tagi: Renault, Ferrari, Honda, Formuła 1, Silniki, Mercedes
Marki samochodowe startujące w Formule 1 z powrotem sprzeciwiają się ewolucji silnikowej proponowanej w mistrzostwach na sezon 2021.

Władze F1 chcą, aby używane od 2014 roku hybrydowe jednostki napędowe V6 turbo stały się m. in. tańsze i prostsze w budowie, dla przyciągnięcia nowych producentów.
Ewolucja silnikowa w F1 znowu napotyka sprzeciw producentówEwolucja silnikowa w F1 znowu napotyka sprzeciw producentów
Zarządzająca najważniejszą serią wyścigową świata amerykańska spółka Liberty Media wspólnie z Międzynarodową Federacją Samochodową (FIA) zaplanowały zmiany w konstrukcji silników, z których najgłośniejszą jest pozbycie się układu MGU-H, odzyskującego energię gazów spalinowych.

Przedstawione założenia od razu spotkały się z krytyką Mercedesa, Ferrari oraz Renault. Najczęściej przeciwstawiano się im tłumacząc, że oznaczają w praktyce przymus zbudowania silnika od nowa - i wydania na to grubych milionów.

Ale z czasem sprzeciw osłabł. Wydawało się, że nowe przepisy niebawem zostaną zatwierdzone.
Ewolucja silnikowa w F1 znowu napotyka sprzeciw producentówEwolucja silnikowa w F1 znowu napotyka sprzeciw producentów
Jednak w ostatniej chwili protesty wróciły.

Teraz zmianom oponuje także Honda.

Producenci argumentują swoje stanowisko faktem, że o ile perspektywa tańszych i prostszych jednostek napędowych wzbudziła zainteresowanie Formułą 1 nowych marek - przede wszystkim Porsche i Aston Martina - o tyle jak dotąd żadna nie zobowiązała się zbudować nowej jednostki.
Aston Martin ostatnio nawet zapowiedział, że wbrew wcześniej wysyłanym sygnałom raczej nie skusi się na skonstruowanie silnika, ponieważ zrozumiał, iż F1 prawdopodobnie nie przejdzie za trzy lata takiej metamorfozy, na jaką liczył.

Obecni producenci silników są skłonni rozmawiać o kompromisie, w postaci wdrożenia mniejszego pakietu zmian. Mogłyby znaleźć się w nim modyfikacje na rzecz poprawienia odgłosu jednostek, zwiększenie zużycia paliwa, czy zastosowanie standardowych części w niektórych obszarach motoru.
Ewolucja silnikowa w F1 znowu napotyka sprzeciw producentówEwolucja silnikowa w F1 znowu napotyka sprzeciw producentów

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Jaguar F-Type w rajdowej odsłonie


źródło: motorsport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
8

Komentarze do:

Ewolucja silnikowa w F1 znowu napotyka sprzeciw producentów

Borowczyk.
Ewolucja silnikowa w F1 znowu napotyka sprzeciw producentów
Borowczyk. 2018-07-10 16:00
zwiększenie zużycia paliwa ? hehe skoro się sprzedziwiają to coś jest na rzeczy F1 chce ograniczyć koszty budując od nowa praktycznie silnik haha sprytne
Ewolucja silnikowa w F1 znowu napotyka sprzeciw producentów
Tajman007 2018-07-10 16:25
Trzeba było zostawić wolnossące silniki V8 i nie było by problemu.... proste w konstrukcji i sprawdzone :-) Niezłe durnie zarządzali F1. System halo, obecne silniki i paskudne nosy niszczą F1. Nie wiem dlaczego powoli zarzyna się kurę znoszącą złote jajka...
Ewolucja silnikowa w F1 znowu napotyka sprzeciw producentów
haha 2018-07-10 19:34
dlatego Berni zwiał ,gość nigdy nie sprzedał by Sezamu. F1 przejeły korporacje
Ewolucja silnikowa w F1 znowu napotyka sprzeciw producentów
xsawierr 2018-07-10 22:08
F 1 po prostu potwierdza,że jest głupia i nie umie radzić sobie ze zmianami i postępem technicznym. Zamiast iść z biegiem czasu w nowszą technikę z efektem pozytywnym to zmiany robią efekt uboczny. W WRC zmiany wyszły na plus,auta przyśpieszyły,mają duży pakiet aero i jadą szybciej w łukach i gdyby nie afera diesla było by pięciu producentów. A w F 1 no cóż zostać na starym wolnossącym V 8 zrobiło by tą serię historyczną ! Na pewno lepiej by im wyszło przejście na całkowity elektryk,silnik Wankla,turbinę gazową czy nie wiem co,ale nie pozostanie na zabytkowym wolnossącym V 8
Ewolucja silnikowa w F1 znowu napotyka sprzeciw producentów
nie zwracajcie 2018-07-11 03:57
uwagi na xsawiera, to tutejszy naczelny idio.ta
Ewolucja silnikowa w F1 znowu napotyka sprzeciw producentów
Jan Peda; 2018-07-11 11:44
Bunt Nibembenów.
Ewolucja silnikowa w F1 znowu napotyka sprzeciw producentów
xsawierr 2018-07-11 14:27
Gościu de** gamoniu o nicu nie zwracajcie zjedz mój siur i zagryź jajcami i lecz się na nogi bo na głowę za późno
Ewolucja silnikowa w F1 znowu napotyka sprzeciw producentów
bruno 2018-07-12 10:45
xsawier, ale jak "nie zwracajcie" zje tój siur razem z jajcami to juz nigdy nie poruchasz, no chyba że ciebie tylko ruchaja to wtedy bez znaczenia