Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Lotus spodziewa się powrotu do formy w GP Chin
Lotus spodziewa się powrotu do formy w GP Chin

Lotus spodziewa się powrotu do formy w GP Chin

2013-04-03 - G. Filiks     Tagi: Lotus, Eric Boullier, James Allison, Malezja, Chiny
Szef Lotusa - Eric Boullier uważa, że rozczarowujący występ jego zespołu w GP Malezji był zwykłym wypadkiem przy pracy i na przyszłotygodniowe GP Chin czarno-złoty bolid odzyska wysoką konkurencyjność.

W ostatnim wyścigu Romain Grosjean finiszował szósty, Kimi Raikkonen był tylko siódmy. Tydzień wcześniej Fin efektownie wygrał GP Australii. Zdaniem Boulliera zdecydowanie bliższa rzeczywistej dyspozycji Lotusa była ta pokazana w Melbourne. Na Sepang miała zostać zakamuflowana przez niecodzienne warunki.
„W Malezji były oczywiście inne okoliczności, odpowiadające Red Bullowi, Mercedesowi i Ferrari".
- tłumaczył Francuz. „Nie sądzę, że tamte zawody ujawniły nasz prawdziwy potencjał. W normalnych warunkach można spodziewać się po nas dużo lepszych wyników".

Dyrektor techniczny Lotusa - James Allison wyjaśniał: „Na Sepang nie zaliczyliśmy dobrego występu, ale całe straty ponieśliśmy w trakcie pierwszych siedmiu okrążeń, gdy liderzy odjechali nam na pół minuty. Romain po siedmiu kółkach tracił 26 sekund, a metę osiągnął 35 sekund po zwycięzcy. Około siedmiu sekund stracił przez samą strategię. Zatem podczas suchego etapu zawodów Vettel odskoczył mu na zaledwie 2-3 sekundy. „Na suchej nawierzchni nasze auto prezentowało dobre tempo zarówno w Australii, jak i Malezji. Podczas obu tych wyścigów mieliśmy też korzystne zużycie opon. Myślę zatem, że GP Chin oraz GP Bahrajnu będą dla nas udanymi zawodami".

Na drugą połowę tury "zamorskich" wyścigów Lotus przygotował kolejne ulepszenia do bolidu i tym razem otrzymają je obaj kierowcy, nie jak w Malezji tylko Raikkonen.
„Romain powinien mieć w Chinach te same nowe części, co Kimi". - powiedział Boullier. „Będziemy przywozić usprawnienia na każdy wyścig. Zamierzamy cały czas cisnąć, dlatego będzie ciekawie".

Allison wierzy, że tegoroczny bolid Lotusa ma duży potencjał do rozwoju, mimo iż jest niewielką ewolucją dopieszczonej zeszłorocznej wyścigówki brytyjskiego teamu.„Ten samochód można wyraźnie poprawić". - stwierdził konstruktor modelu E21. „Znajdowanie dodatkowych osiągów w tunelu aerodynamicznym okazuje się nietrudne.

„Jest także mnóstwo zmian mechanicznych, które naszym zdaniem przyśpieszą ten bolid. Bez wątpienia mamy umiejętności, aby go poprawić. Trzeba po prostu rozwijać auto bardziej niż rywale".



źródło: autosport.com, jamesallenonf1.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
5

Komentarze do:

Lotus spodziewa się powrotu do formy w GP Chin

Lotus spodziewa się powrotu do formy w GP Chin
bartekn1 2013-04-04 09:31
Bardzo dobze niech lotus se rozwija i walczy o mistrzostwo z red bullem i ferrari
Lotus spodziewa się powrotu do formy w GP Chin
ferrariGO 2013-04-04 09:33
Ciekawe tylko czy starczy ium kasyXD,Chyba ze obetna pensje ice menowi:p
Lotus spodziewa się powrotu do formy w GP Chin
meamea 2013-04-04 11:59
„Ten samochód można wyraźnie poprawić". - stwierdził konstruktor modelu E21. „Znajdowanie dodatkowych osiągów w tunelu aerodynamicznym okazuje się nietrudne. -- ten cytat to taki strzał w stopę bo oznacza że bolid został nieprzemyślanie zaprojektowany skoro bez problemu można go poprawić?? troszkę nie rozumiem tej wypowiedzi, nie mniej jednak życzę im najlepszego, ale po 3 tygodniowej przerwie to i inni wyskoczą z porządnymi poprawkami, a tor w chinach przypomina malezję ma podobną charakterystykę zakretów tylko ułożoną w innej kolejności, no i inne warunki pogodowe wiec zobaczymy, ale uważam że inne zespoły również sobie poradzą z degradacją opon i atut lotusa już nie bedzie miał znaczenia,
Lotus spodziewa się powrotu do formy w GP Chin
Zadumany Polak 2013-04-05 09:20
Przy wyprzedzaniu Webbera za Vettelem pokazał się spory dym związany ze spalanie paliwa. Być może Red Bull stosuje przewody dolotowe paliwa które są raz szczelne a w odpowiednich warunkach rozszczelniają się i przepuszczają paliwo do komory nad silnikiem, pozwalając na zwiększone spalanie rozpylonego paliwa. Slimak w Red Bullu ma ciekawą konstrukcję jakby staw kulkowy czyli jakby mógł się przemieszczać we wszystkich kierunkach również na boki, jest też jakby pokryty metalem jakby stopka odprowadzająca ciepło lub podstawka umożliwiająca zwiększony przepływ prądu elektrycznego.
Lotus spodziewa się powrotu do formy w GP Chin
Zadumany Polak 2013-04-05 09:22
Lotus powinien stworzyć dział zajmujący się silnikami umożliwiającymi przesuwanie elementów karoserii, podwozia, skrzydeł bez tradycyjnego silnika.