Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Lotus liczył się z ryzykiem nieudanego GP
Lotus liczył się z ryzykiem nieudanego GP

Lotus liczył się z ryzykiem nieudanego GP

2013-03-25 - G. Filiks     Tagi: Sepang, Lotus, Eric Boullier, Malezja
Lotus nie był zaskoczony swoją sporą stratą do liderów w zeszłotygodniowym GP Malezji, mimo że poprzedni wyścig na torze Albert Park wygrał.

Po efektownym triumfie Kimiego Raikkonena w GP Australii, kibice Lotusa oczekiwali, że "Iceman" będzie jednym z głównych aktorów również podczas spektaklu na Sepang. Jednak Fin tym razem nie potrafił dorównać najlepszym, podobnie jak jego zespołowy partner Romain Grosjean. Zajęli pozycje 6-7, zamiast z czołówką, rywalizując częściej z kierowcami środka stawki. Grosjean stracił na mecie do zwycięzcy Sebastiana Vettela ponad pół minuty, Raikkonen 48 sekund.
Lotus liczył się z ryzykiem nieudanego GPLotus liczył się z ryzykiem nieudanego GP
Fani Lotusa mogli poczuć zawód, ale szef teamu Eric Boullier liczył się z ryzykiem zaliczenia nieudanego GP. Według Francuza układ sił w Formule 1 jest tasowany przez nieprzewidywalne opony Pirelli i czarno-złoty bolid tak naprawdę wciąż może pokonać każdego rywala.

„Myślę, że z powodu charakterystyki ogumienia trzeba się spodziewać za każdym razem innego zwycięzcy zawodów". - powiedział Boullier. „Zdecydowanie jesteśmy w pierwszej czwórce zespołów. Ferrari, McLaren, Red Bull i my jesteśmy, bardzo, bardzo blisko siebie".
Lotus liczył się z ryzykiem nieudanego GPLotus liczył się z ryzykiem nieudanego GP
Za porażkę w GP Malezji pryncypał Lotusa obwinił problemy z odblokowaniem szybkości samochodu na mokrym torze oraz słaby start swoich kierowców. W trakcie pierwszego okrążenia Raikkonen oraz Grosjean stracili po dwie pozycje.

„Po pierwsze, kwalifikacje były mokre, a potem nie wykonaliśmy wymarzonego startu".
- tłumaczył Boullier. „Liderzy odjechali nam przed pierwszą turą pit-stopów, zwłaszcza Mercedes. Jeżeli porównasz nasze tempo do nich w późniejszej fazie wyścigu, nie wypadaliśmy tak źle. Byliśmy konkurencyjni".



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
9

Komentarze do:

Lotus liczył się z ryzykiem nieudanego GP

Lotus liczył się z ryzykiem nieudanego GP
Zadumany Polak 2013-03-25 18:21
Vettel stwierdził że Red Bulle mają przyczepność na mokrej nawierzchni, myślę, że Lotus musi popracować nad higroskopijnością podwozia E 21 oraz elementów zawieszenia, przyciąganie kół i podwozia do wody może powodować przyssanie bolidu do toru, to trochę tak jak naczynia włoskowate w drzewie, albo stopy gekona.
Lotus liczył się z ryzykiem nieudanego GP
Zadumany Polak 2013-03-25 18:24
Newey patrzył pod jakim kontem Lotus ustawia lotki w skrzydłach aby mając docisk jednocześnie nie niszczyć za bardzo kół zaobserwowanie kąta nachylenia i lotek w Lotusie wystarczyło by nieco zmodyfikować ustawienia w bolidzie Red Bulla. Lotus wykonał kawał dobrej roboty. Jest w wielu kwestiach na prawdę dobry. Najsłabiej jednak od lat Lotus wypada w kwalifikacjach, i startach do GP. Jeżeli to najsłabsze obecnie ogniwo jest w stanie poprawić to ponownie odnotuje ogromny skok w porównaniu do roku 2012 Vettel jest jak Schumacher ogromnie ambitny i chciwy chwały i pierwszego miejsca. Jest gotowy zdeptać wszystko i wszystkich by dopiąć swego. Myślę że Vettel specjalnie zwolnił by Alonso nadział się swoim przednim skrzydłem na tylne ciężkie i napędzane silnikiem opony Vettela. Są to dość popularne złośliwości jakie czynią kierowcy którzy są z przodu wobec tych co pragną ich wyprzedzić.
Lotus liczył się z ryzykiem nieudanego GP
korba 2013-03-25 19:13
@ Zadunany Polak. Faktem jest,że team Lotus poprawił bolid który stał się bardziej konkurencyjny i jest w stanie powalczyć o czołowe miejsca i.Punktuje i to jest istotne,ale kierowcy Lotusa zaspali. Co do Vettela,to bym go nie osądzał,że celowo zwolnił aby jadący za nim Alonso miał problem,bo tym samym Alonso mógł mu przebić oponę i było by po ptakach.To działa w obie strony.
Lotus liczył się z ryzykiem nieudanego GP
Zadumany Polak 2013-03-25 19:44
Kolego Korba trik ze zwalnianiem kiedy właściwie powinno się przyspieszać doświadczył Webber kiedy nagle przed nim zwolnił maruder a bolid Webera został wyrzucony w powietrze. Koła tylne z powodu bezpośredniego napędu silnika są zawsze silniejsze niż przednie skrzydła bolidu. Jak się to robi umiejętnie można co prawda przednim skrzydłem delikatnie przeciąć tylne opony, ale na to potrzeba czasu i delikatności, a szybkie zbliżenie kół tylnych do przedniego skrzyła wiąże się nierozerwalnie ze zniszczeniem przedniego skrzydła.
Lotus liczył się z ryzykiem nieudanego GP
olejem 2013-03-25 19:45
Chyba 7-6 jak ma byc odpowiednio.
Lotus liczył się z ryzykiem nieudanego GP
Borat 2013-03-26 01:08
Zaczyna mnie po woli irytować zupełna losowość wyścigów spowodowana oponami Pirelli. Na jednym GP zespół walczy o podium a w następny w końcu drugiej dziesiątki i właściwie nie widać za bardo powodu takiej dziwnej roszady.
Lotus liczył się z ryzykiem nieudanego GP
meamea 2013-03-26 09:13
Borat A ja powiem tak że ferrari mercedes lotus i rb mają bardzo podobne samochody, i w zależności od toru czy pogody raz przewage mają jedni a raz drudzy, i żę tak wielkiej losowości nie ma,
Lotus liczył się z ryzykiem nieudanego GP
Zadumany Polak 2013-03-27 05:58
Kierownictwo Red Bulla zrozumiało że kibicom F1 znudziły się ciągłe wygrane Vettela, dlatego w tym sezonie chcą by wygrał Webber. Red Bull ma 6 stref nadmuch a licząc stronę lewą i prawą to 12 a górę i dół 24. (najniższy nadmuch, średni, wysoki, centralny nadmuch, środkowy i zewnętrzny). Mając tak zróżnicowany nadmuch mogą w kwalifikacjach nie zmieniając ustawień skrzydeł poprzez zróżnicowany nadmuch maksymalizować docisk tam gdzie trzeba i przez to śrubować czas jednego okrążenia.
Lotus liczył się z ryzykiem nieudanego GP
Zadumany Polak 2013-03-27 14:38
Mercedes jest 2 pod względem tempa w kwalifikacjach po Red Bullu. W samym wyścigu 1 Red Bull, 2. Lotus/Ferrari 3. Mercedes 4. Maclaren/Force India.
Podobne: Lotus liczył się z ryzykiem nieudanego GP
Podobne galerie: Lotus liczył się z ryzykiem nieudanego GP
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Lotus