Formuła 1 » Aktualności F1 » Lotus: Podsumowanie pierwszej części sezonu

Lotus: Podsumowanie pierwszej części sezonu
2010-08-12 - P. Pokwicki Tagi: Kovalainen, Trulli, Lotus, Tony Fernandes
Kontynuujemy nasze podsumowanie pierwszej części sezonu. Dziś opiszemy dotychczasowe poczynania najlepszego z trzech nowych zespołów w stawce - ekipy Lotusa.
Sam zespół został założony przez Colina Chapmana w 1950 roku w Hornsey. Aktualny team ma już inne władze i jest bardziej powiązany z Malezją. Starty zespołu są wynikiem partnerstwa między rządem Malezji, a konsorcjum malezyjskich przedsiębiorców. Zespół został wsparty przez spółkę 1Malaysia F1 Team Sdn Bhd, wraz z założycielem i dyrektorem generalnym malezyjskiej Tune Group, do której należą linie lotnicze Air Asia - Tonym Fernandesem jako szefem zespołu. Dyrektorem technicznym zespołu został Mike Gascoyne, a dostawcą silników jest Cosworth. 14 grudnia 2009 poinformowano, że kierowcami w sezonie 2010 zostali były kierowca Toyoty, Jarno Trulli i zwolniony z McLarena Heikki Kovalainen. Na kierowcę testowego wybrano Fairuza Fauzyego, startującego w serii World Series by Renault. Zespół korzysta z budynków Racing Technology Norfolk w Wielkiej Brytanii, które znajdują się blisko fabryki Lotusa. W przyszłości przy torze Sepang w Malezji zostanie wybudowane centrum technologiczne zajmujące się projektowaniem, badaniami i rozwojem oraz produkcją.
Ekipa weszła w sezon całkiem nieźle - najlepiej z nowych ekip. Heikki Kovalainen był w Bahrajnie piętnasty, a Jarno Trulli siedemnasty, podczas gdy oba Virginy i HRT nie dojechały do mety. W Grand Prix Australii bardzo dobry rezultat osiągnął Kovalainen - Fin był trzynasty i to właśnie ten wynik daje Lotusowi dziesiate miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Trulli miał kłopoty z bolidem i w ogóle nie wystartował do wyścigu.
Przyszedł czas na weekend w Malezji i deszczowe kwalifikacje. Taką sytuację świetnie wykorzystał Heikki i wszedł do Q2 ostatecznie zajmując piętnastą pozycje. Trulli był osiemnasty. Wyścig wypadł już nieco gorzej. Trulli był ostatni ze sklasyfikowanych kierowców przegrywając z Chandhokiem i Senną, a Kovalainen część wyścigu spędził w boksie tracąc 10 okrążeń.Ostatnie Grand Prix przed powrotem do Europy to runda w Chinach. I tam po raz kolejny przyzwoicie zaprezentował się Kovalainen. Fin ukończył wyścig jako piętnasty wyprzedzając między innymi Nico Hulkenberga z Williamsa. Niestety kłopoty ponownie miał Trulli i przejechał tylko 26 okrążeń.Wraz z powrotem do Europy szczęście opuściło Heikkiego Kovalainena. Były kierowca McLarena nie wystartował w ogóle do wyścigu na torze Catalunya z powodu awarii skrzynii biegów, a w Monako 20 okrążeń przed metą posłuszeństwa odmówił układ kierowniczy. Za to Trulli wreszcie dojechał mety: w Hiszpanii był siedemnasty, a w Monako został sklasyfikowan na piętnastej pozycji, mimo że wyścigu nie ukończył ze względu na kolizję z Chandhokiem w końcówce wyścigu.Po sześciu wyścigach jasne było już, że spośród nowych zespołów to Lotus zbudował najlepszy bolid. Co ciekawe inżynierowie tego zespołu mieli najmniej czasu na budowę samochodu.Kolejnym przystankiem Formuły 1 było Grand Prix Turcji i dla zespołu Lotus był to z pewnością rozczarowujący weekend. Obaj kierowcy odpadli z wyścigu praktycznie w tym samym momencie i obaj mieli problemy z hydrauliką. W Montrealu zespół powrócił już na właściwe tory, a właściwie tylko Kovalainen. Fin był szesnasty, ale Trulli już po raz czwarty w tym sezonie nie dojechał do mety. Tym razem nie wytrzymały hamulce, które są niesamowicie obciążone podczas wyścigów w Kanadzie.Formuła 1 powróciła już na dobre do Europy - do Walencji, ale nie był to udany powrót dla Lotusa. Kierowcy w zielonych bolidach byli szybsi od Virgin i HRT, ale nie potrafili tego wykorzystać. Trulli był ostatni - 21, a Kovalainen odpadł po tym jak miał spektakularną kolizję z Webberem. Jednak na Silverstone zespół powrócił do niezłej formy. Trulli po starcie z 21 pozycji był szesnasty, a Kovalainen z osiemnastej pozycji awansował na siedemnastą. Włoch i Fin stracili tylko jedno okrążenie do zwycięzcy.W Grand Prix Niemiec na torze Hockenheim problemy powróciły. Zespół wyraźnie miał wachania jeśli chodzi o niezawodność, bo tempo był cały czas takie same - sporo szybsi od Virgin i HRT, ale też dużo wolniejsi od reszty stawki. Trulli zakończył rywalizację po trzech okrążeniach, kiedy to posłuszeństwa odmówiła skrzynia biegów, a Kovalainen musiał przerwać jazdę jedenaście okrążeń przed metą.Tydzień później Formuła 1 przeniosła się na Węgry. Jest to można powiedzieć, domowe Grand Prix dla Finów, gdyż na Hungaroringu zawsze jest wielu kibiców z Finlandii. Nie zawiódł ich na pewno Heikki Kovalainen, który dojechał na metę czternasty, tuż przed Trullim. Z drugiej strony kierowcy Lotusa byli w stanie pokonać tylko kierowców Virgin i HRT, tracąc aż trzy okrążenia do zwycięzców.
Podsumowując zespół Lotus zdecydowanie sprawia najlepsze wrażenie jeśli chodzi o nowe zespoły. Mają bardziej doświadczoną parę kierowców i mimo tego, że mieli najmniej czasu na budowę bolidu, są lepsi od Virgin i HRT. Jeśli chodzi o zdobycz punktową, to o taką na pewno będzie ciężko. Jednak jeśli zespół będzie nadal się rozwijał, to być może już za rok Lotusy będą potrafiły w normalnych warunkach wskoczyć do czołowej dziesiątki w wyścigu.
Sam zespół został założony przez Colina Chapmana w 1950 roku w Hornsey. Aktualny team ma już inne władze i jest bardziej powiązany z Malezją. Starty zespołu są wynikiem partnerstwa między rządem Malezji, a konsorcjum malezyjskich przedsiębiorców. Zespół został wsparty przez spółkę 1Malaysia F1 Team Sdn Bhd, wraz z założycielem i dyrektorem generalnym malezyjskiej Tune Group, do której należą linie lotnicze Air Asia - Tonym Fernandesem jako szefem zespołu. Dyrektorem technicznym zespołu został Mike Gascoyne, a dostawcą silników jest Cosworth. 14 grudnia 2009 poinformowano, że kierowcami w sezonie 2010 zostali były kierowca Toyoty, Jarno Trulli i zwolniony z McLarena Heikki Kovalainen. Na kierowcę testowego wybrano Fairuza Fauzyego, startującego w serii World Series by Renault. Zespół korzysta z budynków Racing Technology Norfolk w Wielkiej Brytanii, które znajdują się blisko fabryki Lotusa. W przyszłości przy torze Sepang w Malezji zostanie wybudowane centrum technologiczne zajmujące się projektowaniem, badaniami i rozwojem oraz produkcją.
Ekipa weszła w sezon całkiem nieźle - najlepiej z nowych ekip. Heikki Kovalainen był w Bahrajnie piętnasty, a Jarno Trulli siedemnasty, podczas gdy oba Virginy i HRT nie dojechały do mety. W Grand Prix Australii bardzo dobry rezultat osiągnął Kovalainen - Fin był trzynasty i to właśnie ten wynik daje Lotusowi dziesiate miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Trulli miał kłopoty z bolidem i w ogóle nie wystartował do wyścigu.
Podsumowując zespół Lotus zdecydowanie sprawia najlepsze wrażenie jeśli chodzi o nowe zespoły. Mają bardziej doświadczoną parę kierowców i mimo tego, że mieli najmniej czasu na budowę bolidu, są lepsi od Virgin i HRT. Jeśli chodzi o zdobycz punktową, to o taką na pewno będzie ciężko. Jednak jeśli zespół będzie nadal się rozwijał, to być może już za rok Lotusy będą potrafiły w normalnych warunkach wskoczyć do czołowej dziesiątki w wyścigu.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Lotus: Podsumowanie pierwszej części sezonu
Podobne: Lotus: Podsumowanie pierwszej części sezonu

.jpg)


Podobne galerie: Lotus: Podsumowanie pierwszej części sezonu



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Lotus
Newsletter
Galerie zdjęć