Formuła 1 » Aktualności F1 » Kubica o swoich kłopotach w Chinach

Robertowi Kubicy po raz pierwszy w swojej karierze nie udało się awansować do Q2. Może to wskazywać, że jego zespół BMW Sauber ma o wiele poważniejsze problemy z bolidem niż się mogło wcześniej wydawać.
W niedzielnym wyścigu Polak wystartuje z 17 pola startowego. Prawdopodobnie na rezultat Kubicy mogła mieć wpływ decyzja drużyny o wymontowaniu z jego bolidu systemu KERS. "Tempo jakie udawało mi się osiągać podczas treningów, nie było tak fatalne jak to z kwalifikacji. Pracując nad bolidem popadamy z jednej skrajności w drugą" - powiedział Kubica w wywiadzie dla BBC.
Dla Polaka był to pierwszy raz kiedy nie udało mu się awansować do Q2. Po kwalifikacjach kierowca BMW stwierdził, że błąd podczas jego pomiarowego okrążenia, przełożył się na jutrzejszą pozycję startową.
"Było mi bardzo ciężko. Miałem problemy z miękkimi oponami, na dodatek przez chwilę straciłem kontrolę nad pojazdem podczas hamowania przed zakrętem numer 12. Ten błąd kosztował mnie sporą stratę czasu i stąd tak słaby rezultat" - przyznał Kubica.
Partner Roberta z zespołu, Nick Heidfeld zakończył kwalifikacje na 11 pozycji.
W niedzielnym wyścigu Polak wystartuje z 17 pola startowego. Prawdopodobnie na rezultat Kubicy mogła mieć wpływ decyzja drużyny o wymontowaniu z jego bolidu systemu KERS. "Tempo jakie udawało mi się osiągać podczas treningów, nie było tak fatalne jak to z kwalifikacji. Pracując nad bolidem popadamy z jednej skrajności w drugą" - powiedział Kubica w wywiadzie dla BBC.
Dla Polaka był to pierwszy raz kiedy nie udało mu się awansować do Q2. Po kwalifikacjach kierowca BMW stwierdził, że błąd podczas jego pomiarowego okrążenia, przełożył się na jutrzejszą pozycję startową.
"Było mi bardzo ciężko. Miałem problemy z miękkimi oponami, na dodatek przez chwilę straciłem kontrolę nad pojazdem podczas hamowania przed zakrętem numer 12. Ten błąd kosztował mnie sporą stratę czasu i stąd tak słaby rezultat" - przyznał Kubica.
Partner Roberta z zespołu, Nick Heidfeld zakończył kwalifikacje na 11 pozycji.
źródło: Autosport
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
8
Komentarze do:
Kubica o swoich kłopotach w Chinach
Kubica o swoich kłopotach w Chinach
karol56 2009-04-18 10:56
Nie znam ludzi, którzy nie popełniają błędów. Niestety, Robert nie ma takiego auta jak w ubiegłym sezonie. Wyjazd na tor w ostatniej chwili - tak jak w ubiegłym sezonie - to i może dobra zagrywka psychologiczna, pod jednym warunkiem: że się dysponuje bardzo dobrym autem. BMW zawodzi na całej linii. Wczoraj pisałem, że BMW odpadło dno i spada, spada... Myślałem, że przesadziłem, Aż strach pomyśleć co będzie jutro. Robert walcz mimo wszystko!!!
Kubica o swoich kłopotach w Chinach
outlaw 2009-04-18 10:56
Pełna profeska. Wszystko wziął na klatę, żadnych żali do zespołu za oczywiste błędy w kwalu. Ciekawe, zważywszy że w zeszłym sezonie nie szczędził teamowi krytyki. Nick znowu regularnie za słaby na Q3. Obaj pojadą cysternami?
Kubica o swoich kłopotach w Chinach
Rangiz 2009-04-18 11:02
Jak tam na jutro prognozy pogody? Prawdę mówiąc po tym, co widziałem w tym sezonie, nic mnie nie zdziwi jeśli chodzi o przetasowania na mecie względem pozycji startowych ;-).
Kubica o swoich kłopotach w Chinach
morpheus23 2009-04-18 11:24
Jutro możliwy jest deszcz więc wszystko może się zmienić :httHTTp://freemeteo.com/default.asp?pid=22&la=20&gid=1796236&nDate=1

Kubica o swoich kłopotach w Chinach
mat_pta 2009-04-18 14:17
ja mysle ze Kubica bedzie mial mniej paliwa niż rywale, zeby moc wyprzedzić troche bolidow na samym początku. Ja bym zastosowal taką taktykę, jak zrobi to BMW sie okaze...
Kubica o swoich kłopotach w Chinach
kamil b 2009-04-18 16:51
Dlaczego moim zdaniem Kubek powinien przed obecnym sezonem zrezygnować ze współpracy z BMW SAUBER
1.W obiegłym sezonie była wielka szansa bycia na podium na koniec sezonu- BMW z premedytacją pozbawiło Roberta tej możliwości.
2. Realnie analizując pobyt Roberta w tym teamie można stwierdzić, że jego umiejętności slużyły im tylko do promowania teamu a nie kierowcy- czysta firmowa komercja.
3. Ten team jest zamknięty tylko i wyłącznie we własnym środowisku. Skrajny przykład to zatrudnienie na ten sezon jako głównego konstruktora bolidu inżyniera z fabryki BMW. Popatrzcie jaka jest różnica w wyglądzie i osiągach tegorocznych bolidów pomiędzy BMW a np. RED BULLEM czy BRAWN GP. Tam są poprostu zatrudnieni renomowani konstruktorzy z wieluletnim doświadczeniem pracy tylko w F1(Ros Brawn, Adrian Newey). BMW SAUBER to typowy przykład niemieckiego koncernu samochodowego- ,,wykonać solidny samochód według książkowych zaleceń ale bez polotu, indywidualizmu i technicznej przebiegłości "
4. Kubek do swojego stylu bycia potrzebuje otwartego, pełnego pomysłów i ryzykanckiego szefa i zespołu a nie ,,ułożonego" i przesadnie solidnego i konserwatywnego teamu( BMW)
Z tych chociażby powodów nasz Kubek powinien zacząć rozglądać się za nowym zespołem.
Kubica o swoich kłopotach w Chinach
Skoczek120 2009-04-18 18:40
szkoda tego błędu, ale nie tylko Robert jest winny. Nikt nie jest nieomylny, ale nasz rodak słynie z jak najmniejszej ilości błędów. To właśnie bolid sprowokował do tego czynu. Oby w wyścigu było lepiej!!!
Podobne: Kubica o swoich kłopotach w Chinach




Podobne galerie: Kubica o swoich kłopotach w Chinach



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit BMW
Newsletter
Galerie zdjęć