Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Hockenheim - Trening 3: Poważne problemy Kubicy
Robert Kubica

Hockenheim - Trening 3: Poważne problemy Kubicy

2008-07-19 - W. Nogalski     Tagi: Kubica, BMW Sauber, Wyniki, Hockenheim
Trzeci trening przed Grand Prix Niemiec był bardzo pechowy dla Roberta Kubicy. Po słabiutkim początku sesji Robert zajmował przedostatnią pozycję, jednak wtedy zaczęły się problemy i na dziesięć minut przed zakończeniem treningu bolid Roberta nagle zwolnił i Polak mógł już tylko próbować dotoczyć się do boksów. „Gdy dodaję gazu, wóz ściąga w jedną stronę”, powiedział mechanikom Kubica, co pozwala przypuszczać, że w jego bolidzie wystąpiła awaria układu przeniesienia napędu.

Najlepszy czas uzyskał Heikki Kovalainen, który był zaledwie 0.072 sekundy szybszy od Felipe Massy. Trzeci ze stratą 0.218s był Lewis Hamilton.

Znakomicie spisywał się Fernando Alonso, który na swoim szybkim okrążeniu, dzięki któremu mógł odebrać Kovalainenowi prowadzenie, został przyblokowany przez Felipe Massę i musiał się zadowolić czwartą pozycją. Piąty był doskonale spisujący się przez cały weekend Sebastian Vettel.
Zanim kierowcy założyli miękkie opony, na torze brylowali kierowcy McLarena oraz Felipe Massa, który przez całą sesję był szybszy od Kimiego Raikkonena, który po błędzie na swoim ostatnim okrążeniu został sklasyfikowany na dziewiątej pozycji.

Dobrą formę Renault potwierdził Nelson Piquet Jr, który uzyskał siódmy czas i został sklasyfikowany tuż za Jarno Trullim w Toyocie. Mark Webber był ósmy, a Nico Rosberg dziesiąty.

Poza kilkoma drobnymi wycieczkami poza tor, sesja przebiegała bez większych zakłóceń, a najbardziej spektakularnym bączkiem popisał się tym razem Adrian Sutil, który w pierwszym zakręcie stracił panowanie nad bolidem i wylądował w pułapce żwirowej, z której udało mu się jednak wydostać.
Grand Prix Niemiec - Hockenheim - 19.07.2008, Trening 3:

KierowcaZespółCzasStrataIlość okrązeń
1.KovalainenMcLaren-Mercedes1:15.621
18
2.MassaFerrari1:15.693+0.07221
3.HamiltonMcLaren-Mercedes1:15.839+0.21821
4.AlonsoRenault1:15.943+0.32218
5.VettelToro Rosso-Ferrari1:16.037+0.41624
6.TrulliToyota1:16.133+0.51225
7.PiquetRenault1:16.161+0.54021
8.WebberRed Bull-Renault1:16.196+0.57519
9.RaikkonenFerrari1:16.380+0.75919
10.RosbergWilliams-Toyota1:16.405+0.78420
11.ButtonHonda1:16.447+0.82622
12.CoulthardRed Bull-Renault1:16.515+0.89419
13.NakajimaWilliams-Toyota1:16.530+0.90918
14.GlockToyota1:16.636+1.01527
15.BourdaisToro Rosso-Ferrari1:16.808+1.18723
16.HeidfeldBMW Sauber1:16.906+1.28524
17.SutilForce India-Ferrari1:16.938+1.31720
18.BarrichelloHonda1:17.189+1.56820
19.FisichellaForce India-Ferrari1:17.312+1.69122
20.KubicaBMW Sauber1:17.469+1.84815
Prędkości maksymalne

KierowcaPrędkość
1Felipe Massa 318.0
2Adrian Sutil 315.1
3Kimi Raikkonen314.9
4Jarno Trulli 314.7
5Lewis Hamilton 313.6
6Rubens Barrichello 313.1
7Sebastian Vettel 313.0
8Kazuki Nakajima 313.0
9Nelsinho Piquet 313.0
10Heikki Kovalainen 312.9
11Fernando Alonso 312.5
12Nick Heidfeld 312.3
13Mark Webber 311.5
14David Coulthard 311.4
15Timo Glock 311.0
16Nico Rosberg 311.0
17Jenson Button 310.8
18Giancarlo Fisichella 309.9
19Sebastien Bourdais 309.7
20Robert Kubica 308.5
Czasy sektorów

KierowcaCzas
Sektor 1
1Felipe Massa 16.517
2Sebastian Vettel 16.567
3Fernando Alonso 16.579
4Heikki Kovalainen 16.580
5Nico Rosberg 16.613
6Nelsinho Piquet 16.619
7Timo Glock 16.622
8Kimi Raikkonen16.627
9Mark Webber 16.637
10Jenson Button 16.652
11Lewis Hamilton 16.652
12Jarno Trulli 16.688
13Sebastien Bourdais 16.752
14David Coulthard 16.754
15Kazuki Nakajima 16.769
16Nick Heidfeld 16.804
17Robert Kubica 16.811
18Adrian Sutil 16.812
19Rubens Barrichello 16.842
20Giancarlo Fisichella 16.844
Sektor 2
1Felipe Massa 35.975
2Fernando Alonso 36.075
3Sebastian Vettel 36.102
4Heikki Kovalainen 36.122
5Kimi Raikkonen36.125
6Jarno Trulli 36.126
7Nelsinho Piquet 36.191
8Lewis Hamilton 36.202
9Nico Rosberg 36.253
10David Coulthard 36.317
11Kazuki Nakajima 36.366
12Sebastien Bourdais 36.381
13Jenson Button 36.405
14Adrian Sutil 36.528
15Mark Webber 36.536
16Timo Glock 36.544
17Nick Heidfeld 36.552
18Rubens Barrichello 36.620
19Giancarlo Fisichella 36.678
20Robert Kubica 36.820
Sektor 3
1Heikki Kovalainen 22.900
2Lewis Hamilton 22.919
3Mark Webber 23.023
4Nelsinho Piquet 23.141
5Fernando Alonso 23.148
6Sebastian Vettel 23.153
7Felipe Massa 23.159
8David Coulthard 23.256
9Timo Glock 23.264
10Jarno Trulli 23.307
11Kazuki Nakajima 23.356
12Nico Rosberg 23.358
13Jenson Button 23.390
14Kimi Raikkonen23.398
15Sebastien Bourdais 23.427
16Nick Heidfeld 23.505
17Adrian Sutil 23.558
18Rubens Barrichello 23.623
19Giancarlo Fisichella 23.638
20Robert Kubica 23.676



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
16

Komentarze do:

Hockenheim - Trening 3: Poważne problemy Kubicy

Hockenheim - Trening 3: Poważne problemy Kubicy
volas10 2008-07-19 12:07
aż się boję pomyślec co bedzie jak nie naprawią tego do kwalifikacji...ale mam nadzieję, że bedzie dobrze... Go Go Robert!!!
Hockenheim - Trening 3: Poważne problemy Kubicy
paatrysiaa 2008-07-19 12:10
Taaaa pewnie mu wymienią skrzynię i będzie..Ale i tak mam nadzieję że będzie dobrze. ;] Musi być :-)
Hockenheim - Trening 3: Poważne problemy Kubicy
tophie 2008-07-19 12:18
Wydaje się, że BMW jest w tej chwili w fatalnej formie. Nick również bardzo wolne miał przejazdy, choć podobno nie miał problemów technicznych. Nie wiem co oni testowali w czasie tego treningu, ale nie wyglądało to dobrze. Na chwilę obecną zdobycie choć jednego punktu w Niemczech będzie sukcesem. Bolid zupełnie nie jest przygotowany do wyścigu. Nie wiadomo jak będzie się zachowywał bolid po usunięciu usterki.
Hockenheim - Trening 3: Poważne problemy Kubicy
Amadeusz 2008-07-19 12:20
Tylko w tym jest rzecz, że po testach w zeszłym tygodniu byli jak na siebie aż za pewni dlatego mnie ich forma jakoś specjalnie nie martwi.
Hockenheim - Trening 3: Poważne problemy Kubicy
Fgydy 2008-07-19 12:22
Wiem co sie stało zepsuł sie dyferencjał.
Hockenheim - Trening 3: Poważne problemy Kubicy
Obeebok 2008-07-19 12:31
Standardowe wyniki z treningów. Z Heidfeldem wszystko jest w porządku, a u Roberta zależy jak spiszą się mechanicy.
zosiekBMW111
Hockenheim - Trening 3: Poważne problemy Kubicy
zosiekBMW111 2008-07-19 12:33
tak tak dyferencjal , dyfuzor ,potencjometr i co jeszcze . Ilez mozna . zla passa na hockenheim . wspolczuje . mechanicy z bmw do szkoly marsz !!! :-D
zosiekBMW111
Hockenheim - Trening 3: Poważne problemy Kubicy
zosiekBMW111 2008-07-19 12:43
A może to po instalacji KERS cos nie działa ..
Nogal
Hockenheim - Trening 3: Poważne problemy Kubicy
Nogal 2008-07-19 12:47
Taaaaak - to musi byc KERS :-D
Nogal
Hockenheim - Trening 3: Poważne problemy Kubicy
Nogal 2008-07-19 12:56
Wiem co sie stało zepsuł sie dyferencjał. Objawy faktycznie pasują do dyferencjału i miejmy nadzieję, że to faktycznie to, ponieważ wymiana jest stosunkowo szybka i bezbolesna i co ważne nie pociąga za sobą konieczności wymiany skrzyni biegów :-)
Hockenheim - Trening 3: Poważne problemy Kubicy
donvito 2008-07-19 13:08
To był na pewno KERS, wiem, bo Robert do mnie dzwonił przed chwilą.... Tata Roberta.
Hockenheim - Trening 3: Poważne problemy Kubicy
Bartek. 2008-07-19 13:12
Ale F1 to nie WRC i zmiana dyfra trochą trwa (przynajmniej tak mi się zdaje) Oby to był dyferencjał!
Hockenheim - Trening 3: Poważne problemy Kubicy
barteks 2008-07-19 13:20
Jesteś pewien, że to dyferencjał?
Hockenheim - Trening 3: Poważne problemy Kubicy
donvito 2008-07-19 13:23
To na 99% był dyferencjał, ponieważ jak sam Robert powiedział bolid skręcał przy przyspieszaniu, czyli jedno koło obracało się szybciej...
Hockenheim - Trening 3: Poważne problemy Kubicy
Rangiz 2008-07-19 13:41
Będzie dobrze :-D. 4 - 5 miejsce Roberta w Q3.
slawex1983
Hockenheim - Trening 3: Poważne problemy Kubicy
slawex1983 2008-07-19 14:36
Wątpię, czy w samochodzie takiej klasy jest zwykły mechaniczny mechanizm różnicowy, który rzeczywiście dałoby się w miarę łatwo wymienić. W WRC np. nie ma takiego rozwiązania. Tam obroty poszczególnych kół kontroluje komputer, chyba przez jakieś sprzęgła z tego co pamiętam.