Formuła 1 » Aktualności F1 » Ferrari i Red Bull chcieli wskrzesić Alfę Romeo w F1

Ferrari i Red Bull chcieli wskrzesić Alfę Romeo w F1
2015-11-13 - G. Filiks Tagi: Silniki, Formuła 1, Alfa Romeo, Red Bull, Ferrari
Marka Alfa Romeo mogła ogłosić powrót do Formuły 1 na sezon 2016, gdyby Red Bull porozumiał się z Ferrari ws. pozyskania silnika Włochów, ujawnił portal Motorsport.com.
Prezydent Ferrari - Serio Marchionne ostatnio mówił zagadkowo o opcji udostępnienia Red Bullowi hybrydowej, 1,6-litrowej jednostki napędowej V6 turbo w ramach "oddzielnego projektu".
Alfa Romeo jest połączone z Ferrari koncernem Fiata. Obie marki do niego należą. Ferrari ma na swoim tegorocznym bolidzie logo siostrzanego producenta samochodów
Teraz okazało się, że Scuderia oferowała Czerwonym Bykom swój motor w tegorocznej specyfikacji i możliwość zmodyfikowania go zimą na własną rękę, a następnie używania jako silnika Alfy Romeo.
Przepisy F1 zabraniają bowiem jeżdżenia na jednostce zupełnie różniącej się od wersji homologowanej przez producenta.
Silnik Ferrari zmieniony przez Red Bulla i nazwany Alfa Romeo miałby być postrzegany jako odrębny motor, jednak podobno pojawiły się wątpliwości, czy FIA rzeczywiście potraktowałaby całą sprawę w ten sposób. Do porozumienia nie doszło jeszcze z innych powodów. Między innymi ze względu na wysokie koszty prowadzenia przez Red Bulla własnych prac nad silnikiem, czy obaw, że Ferrari nigdy nie pozwoliłoby, aby motor napędzający bolidy byłych 4-krotnych mistrzów świata stał się lepszy od silnika używanego przez fabryczny zespół producenta samochodów z Maranello.
Red Bull obecnie jest najbliżej opcji utrzymania silnika Renault, być może w wersji nieoznakowanej lub pod inną nazwą.
Alfa Romeo rywalizowało w F1 przez wiele lat i jako zespół, i jako konstruktor silników. Za kierownicą bolidów tej marki ścigali się dwaj pierwsi mistrzowie świata, gdy zdobywali swoje tytuły w sezonach 1950 i 1951 - Nino Farina oraz Juan Manuel Fangio.
Po raz ostatni nazwa Alfa Romeo była obecna w królowej sportów motorowych w 1988 roku.
Prezydent Ferrari - Serio Marchionne ostatnio mówił zagadkowo o opcji udostępnienia Red Bullowi hybrydowej, 1,6-litrowej jednostki napędowej V6 turbo w ramach "oddzielnego projektu".


Przepisy F1 zabraniają bowiem jeżdżenia na jednostce zupełnie różniącej się od wersji homologowanej przez producenta.
Silnik Ferrari zmieniony przez Red Bulla i nazwany Alfa Romeo miałby być postrzegany jako odrębny motor, jednak podobno pojawiły się wątpliwości, czy FIA rzeczywiście potraktowałaby całą sprawę w ten sposób. Do porozumienia nie doszło jeszcze z innych powodów. Między innymi ze względu na wysokie koszty prowadzenia przez Red Bulla własnych prac nad silnikiem, czy obaw, że Ferrari nigdy nie pozwoliłoby, aby motor napędzający bolidy byłych 4-krotnych mistrzów świata stał się lepszy od silnika używanego przez fabryczny zespół producenta samochodów z Maranello.
Alfa Romeo rywalizowało w F1 przez wiele lat i jako zespół, i jako konstruktor silników. Za kierownicą bolidów tej marki ścigali się dwaj pierwsi mistrzowie świata, gdy zdobywali swoje tytuły w sezonach 1950 i 1951 - Nino Farina oraz Juan Manuel Fangio.
Po raz ostatni nazwa Alfa Romeo była obecna w królowej sportów motorowych w 1988 roku.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Ferrari i Red Bull chcieli wskrzesić Alfę Romeo w F1
Podobne: Ferrari i Red Bull chcieli wskrzesić Alfę Romeo w F1




Podobne galerie: Ferrari i Red Bull chcieli wskrzesić Alfę Romeo w F1
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Alfa Romeo
Newsletter
Galerie zdjęć