Formuła 1 » Aktualności F1 » FOTA: Propozycje zmian w F1 opublikowane

Podczas dzisiejszego spotkania członków Stowarzyszenia Zespołów F1 /FOTA/ uzgodniono „mapę drogową” dotyczącą zmian w F1 w latach 2009 i 2010. Propozycje FOTA mają zapewnić stabilność i atrakcyjność serii Grand Prix. Wszystkie z nich wzięły pod uwagę wyniki globalnego badania wśród fanów i ekspertów F1.
Najważniejsze z nich obejmują: wprowadzenie nowego systemu punktowego, wprowadzenie standardowego KERS i skrócenie wyścigów do 250 km.
Propozycje techniczne:
2009:
- 8 silników na sezon
- redukcja korzystania z tunelu aerodynamicznego i CFD (komputerowy mechanika płynów)
- silniki dla zespołów dostępne 8 mln euro za zespół za sezon
2010:
- silniki dostępne za 5 mln euro za zespół za sezon
- skrzynie biegów za 1,5 mln euro za zespół za sezon
- standardowe KERS (dostawca wybrany w przetargu - koszt 1-2 mln euro za sezon)
- ograniczenie wydatków na aerodynamikę o 50%
- stała liczba podwozi, karoserii oraz zmian w aerodynamice do wykorzystania w ciagu sezonu
- standardowa telemetria i system radiowy za zespół za sezon
Propozycje sportowe:
2009:
- redukcja testów o 50%
- nowy system punktowy: (12-9-7-5-4-3-2-1)
- publikowanie przed wyścigiem: poziom paliwa, specyfikacja opon oraz dane dotyczące tankowania
2010:
- nowy format kwalifikacji
- nowe propozycje dotyczące dodatkowych punktów (np. za najszybszy pit-stop)
- dalsza redukcja testów (4 sesji 4-dniowych na jeden samochód w przerwie zimowej oraz jeden test rozgrzewkowy tuż przed sezonem)
- skrócenie wyścigu do 250 km i maksimum 1h 40 min (wymagana zgoda właściciela praw komercyjnych do F1)
Propozycje komercyjne:
2009:
- zwiększenie dostępności danych z wyścigu dla mediów
- uatrakcyjnienie przekazu TV
- nominacja rzeczników prasowych zespołów dostępnych podczas trwania wyścigu
- uatrakcyjnienie stron internetowych zespołów oraz FOTA
- obowiązkowe sesje rozdawania autografów przez kierowców F1
2010:
- dalsze działania zmierzające do podniesienia atrakcyjności przekazu TV
Propozycje techniczne:
2009:
- 8 silników na sezon
- redukcja korzystania z tunelu aerodynamicznego i CFD (komputerowy mechanika płynów)
- silniki dla zespołów dostępne 8 mln euro za zespół za sezon
2010:
- silniki dostępne za 5 mln euro za zespół za sezon
- skrzynie biegów za 1,5 mln euro za zespół za sezon
- standardowe KERS (dostawca wybrany w przetargu - koszt 1-2 mln euro za sezon)
- ograniczenie wydatków na aerodynamikę o 50%
- stała liczba podwozi, karoserii oraz zmian w aerodynamice do wykorzystania w ciagu sezonu
- standardowa telemetria i system radiowy za zespół za sezon
2009:
- redukcja testów o 50%
- nowy system punktowy: (12-9-7-5-4-3-2-1)
- publikowanie przed wyścigiem: poziom paliwa, specyfikacja opon oraz dane dotyczące tankowania
2010:
- nowy format kwalifikacji
- nowe propozycje dotyczące dodatkowych punktów (np. za najszybszy pit-stop)
- dalsza redukcja testów (4 sesji 4-dniowych na jeden samochód w przerwie zimowej oraz jeden test rozgrzewkowy tuż przed sezonem)
- skrócenie wyścigu do 250 km i maksimum 1h 40 min (wymagana zgoda właściciela praw komercyjnych do F1)
Propozycje komercyjne:
2009:
- zwiększenie dostępności danych z wyścigu dla mediów
- uatrakcyjnienie przekazu TV
- nominacja rzeczników prasowych zespołów dostępnych podczas trwania wyścigu
- uatrakcyjnienie stron internetowych zespołów oraz FOTA
- obowiązkowe sesje rozdawania autografów przez kierowców F1
2010:
- dalsze działania zmierzające do podniesienia atrakcyjności przekazu TV
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
FOTA: Propozycje zmian w F1 opublikowane
Podobne: FOTA: Propozycje zmian w F1 opublikowane



Podobne galerie: FOTA: Propozycje zmian w F1 opublikowane



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć