Formuła 1 » Aktualności F1 » Zespoły zastanawiają sie nad powrotem do systemu KERS

Zespoły zastanawiają sie nad powrotem do systemu KERS
2010-04-02 - A. Stepczyk Tagi: FIA, KERS, FOTA, Przepisy F1
Potencjalny powrót systemu odzyskiwania energii kinetycznej (KERS) do F1 w 2011 roku, ma być głównym tematem rozmów na spotkaniu szefów zespółów w Malezji.
Stowarzyszenie Zespołów Formuły 1 (FOTA) ma się zebrać w celu przedyskutowania tego, co się działo w pierwszych dwóch wyścigach sezonu oraz po to, by zastanowić się nad ewentualnymi zmianami, polepszającymi jakość widowiska. Oczekuje się, że część z propozycji ma dotyczyć aspektów technologicznych. Pewne źródła sugerują również, że jednym z najważniejszych obszarów zainteresowań, mającym pomóc w wyprzedzaniu, będzie instalowanie w bolidach systemu KERS.
Technologia ta została porzucona pod koniec zeszłego sezonu, kiedy to zespoły zgodziły się między sobą, by nie korzystać z tego rozwiązania w 2010 roku, ponieważ wiązało się to z dużymi wydatkami finansowymi. Pomimo rezygnacji z tego systemu, jego używanie jest cały czas dozwolone w przepisach F1. Na spotkaniu zostaną z pewnościa poruszone takie kwestie, jak ewentualni dostawcy KERS, ich ilość oraz ograniczenia związane z mocą dostarczaną przez system do bolidu.
Głosy związane z powrotem do wyżej wspomnianego systemu pojawiły się po pierwszym wyścigu sezonu, w którym zawodnicy mieli duże problemy z wyprzedzaniem.
Stosowanie podwójnych dyfuzorów ma być zakazane w 2011 roku, co powinno z kolei zmniejszyć poziom siły docisku. FIA zastanawia się także nad zwiększeniem szerokości tylnich opon do 18 cali podczas, gdy teraz mają one 13 cali.
Ma to pomóc w wytworzeniu większej ilości mechanicznej przyczepności, co powinno wpłynąć pozytywnie na jakość widowiska.
Stowarzyszenie Zespołów Formuły 1 (FOTA) ma się zebrać w celu przedyskutowania tego, co się działo w pierwszych dwóch wyścigach sezonu oraz po to, by zastanowić się nad ewentualnymi zmianami, polepszającymi jakość widowiska. Oczekuje się, że część z propozycji ma dotyczyć aspektów technologicznych. Pewne źródła sugerują również, że jednym z najważniejszych obszarów zainteresowań, mającym pomóc w wyprzedzaniu, będzie instalowanie w bolidach systemu KERS.
Technologia ta została porzucona pod koniec zeszłego sezonu, kiedy to zespoły zgodziły się między sobą, by nie korzystać z tego rozwiązania w 2010 roku, ponieważ wiązało się to z dużymi wydatkami finansowymi. Pomimo rezygnacji z tego systemu, jego używanie jest cały czas dozwolone w przepisach F1. Na spotkaniu zostaną z pewnościa poruszone takie kwestie, jak ewentualni dostawcy KERS, ich ilość oraz ograniczenia związane z mocą dostarczaną przez system do bolidu.
Głosy związane z powrotem do wyżej wspomnianego systemu pojawiły się po pierwszym wyścigu sezonu, w którym zawodnicy mieli duże problemy z wyprzedzaniem.
Ma to pomóc w wytworzeniu większej ilości mechanicznej przyczepności, co powinno wpłynąć pozytywnie na jakość widowiska.
źródło: www.autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Zespoły zastanawiają sie nad powrotem do systemu KERS
Zespoły zastanawiają sie nad powrotem do systemu KERS
Pioykowsky 2010-04-02 16:17
Z 13 do 18 cali? To ch...nie dużo, nienaturalnie dużo
Zespoły zastanawiają sie nad powrotem do systemu KERS
Marcylian 2010-04-02 21:23
KERS to przyszłość i ma sens ale tylko w momencie jeżeli zostaną zniesione te kretyńskie ograniczenia w postaci maksymalnej ilości wyzwalanej energii na okrążenie. Dodatkowe 60kW przez 5-6 sekund na okrążenie przy dodatkowej masie bolidu to jak na warunki F1 całkowity absurd. Jeżeli wielbiąca się w ograniczaniu dosłownie wszystkiego FIA musi już coś ograniczać to niech wprowadzą np. maksymalną wagę KERSu, wtedy zobaczymy rozwój i widowisko których wszyscy oczekują.
Zespoły zastanawiają sie nad powrotem do systemu KERS
Arrczi 2010-04-02 23:37
Dokładnie. Jak chcą widowiska to precz z zakazami. Jak silnik ma mieć 8 cylinrów to niech nie wchrzaniają się dodatkoo w jego konstrukcję. Jak ktoś chce jeździć tylko na miękkich gumach to niech jeździ i zmienia je 5 razy na wyścig. Wolą tankować niech tankują.
Podobne: Zespoły zastanawiają sie nad powrotem do systemu KERS




Podobne galerie: Zespoły zastanawiają sie nad powrotem do systemu KERS



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit