Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Zakaz tankowania w 2010 roku?
GP

Zakaz tankowania w 2010 roku?

2009-06-29 - Bartek Kalinowski     Tagi: FIA, Formuła 1, FOTA, Przepisy F1

Jednym z punktów ugody pomiędzy FIA i FOTA jest podtrzymanie zakazu dotankowywania paliwa podczas wyścigu.

Na mocy porozumienia uzgodniono, że regulacje, które miały obowiązywać w 2010 roku zostają w całości anulowane i w przyszłym sezonie zastąpią je obecnie wiążące przepisy.

Prawdopodobnie wśród zbioru przepisów umieszczonych w regulaminie na sezon 2010 zostanie utrzymany zakaz dotankowywania bolidów w trakcie wyścigu.

Głównym argumentem, za którym jednogłośnie stoją zespoły FOTA podaje się konieczność przeznaczania ogromnych środków finansowych na transport urządzeń tankujących oraz niewielki wpływ "paliwowej taktyki" na atrakcyjność wyścigów Formuły 1.

"Pojawi się kilka zmian w przepisach, które muszą być uzgodnione jednogłośnie. W grę wchodzi kwestia tankowania oraz jeszcze kilka innych, a wszystko powinno zakończyć się w przeciągu kilku następnych tygodni" - oświadczyły wspólnie FIA i FOTA.




źródło: onestopstrategy.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Zakaz tankowania w 2010 roku?

Zakaz tankowania w 2010 roku?
szurmen 2009-06-29 22:12
Niewielki wpływ "paliwowej taktyki" na atrakcyjnośc wyścigu??? Wydaje mi się, że jest wręcz odwrotnie! Przecież na niektórych torach wyprzedzanie rywali jest możliwe tylko w przypadku przemyślanej "paliwowej taktyki", bo normalnie na torze nie ma miejsc do wyprzedzania.
rogerus72
Zakaz tankowania w 2010 roku?
rogerus72 2009-06-30 09:13
to fakt - jak sami wiemy wyprzedzeń dzięki "taktyce paliwowej" jest mnóstwo, gorzej z ilością wyprzedzeń w walce na torze, heh... a jeśli będzie zakaz dotankowywania bolidu to: po primo - zbiornik paliwa będzie musiał pomieścić wystarczającą ilość, by bolid dojechał do mety (no chyba, że zmniejszą ilość okrązeń); secundo - większy zbiornik = więcej paliwa = większy ciężar - na torze będziemy mieli same cysterny;-) a po trzecie - chyba czas zastanowić się nad minimalną wagą bolidu... z drugiej strony moze wreszcie zobaczylibyśmy, który kierowca ma naprawdę spore umiejętności. jednak po oponki będą i tak zmuszeni zjeżdżać...