Formuła 1  »  Aktualności F1  »  FIA zaakceptowała propozycję 1,6-litrowych silników V6
Ferrari

FIA zaakceptowała propozycję 1,6-litrowych silników V6

2011-06-30 - P. Pokwicki     Tagi: FIA, Formuła 1, Silniki
W bolidach Formuły 1 od 2014 roku będziemy mieli silniki V6 o pojemności 1,6 litra. Po dojściu do porozumienia w Walencji zespołów i właścicieli praw do Formuły 1, FIA zatwierdziła te zmiany.

W oświadczeniu możemy przeczytać, że członkowie ciała zarządzającego Formułą 1 przystali na propozycję wprowadzenia turbodoładowanych jednostek napędowych V6 w głosowaniu za pomocą faxu. "Po głosowaniu przeprowadzonym za pomocą faxu, Światowa Rada Sportów Motorowych ratyfikowała regulacje w kwestii silników, zaprezentowane niedawno przez zainteresowane strony".

"Nowe jednostki napędowe V6 o pojemności 1,6 litra będą turbodoładowane i będą powiązane z systemem odzyskiwania energii. Nowe regulacje wejdą w życie wraz z rozpoczęciem sezonu 2014". Zespoły Formuły 1 oraz FIA nie mogły dojść do porozumienia od dłuższego czasu. Dopiero w Walencji osiągnięto kompromis, opóźniając zmiany o rok. Ponadto w poprzednich planach silniki miały być 4-cylindrowe, a będą 6-cylindrowe. Głównym przeciwnikiem 4 cylindrów z powodów marketingowych było Ferrari, natomiast Mercedes i Cosworth mieli obawy o zbyt duże koszty rozwoju.
Zespoły chcą jeszcze wynegocjować ograniczenie obrotów silnika, które pierwotnie miało wynosić 12 tysięcy obrotów na minutę. W nowych planach ma to być 15 tysięcy obrotów na minutę.



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

FIA zaakceptowała propozycję 1,6-litrowych silników V6

FIA zaakceptowała propozycję 1,6-litrowych silników V6
slakoz 2011-07-01 00:30
Czyli od 2014 roku za każdym razem, gdy rano będę startował do pracy swoim autem, będę się czuł prawie jak kierowca F1, bo pojemność auta będę miał taką jak bolidy F1. Ja wiem że turbo i że widlasta konstrukcja, ale czy naprawdę jakoś im nie wstyd? Przecież 1.6 to obciach w takim sporcie.