Formuła 1 » Aktualności F1 » F1 odrzuciła pomysł alternatywnego silnika
Przedsięwzięcie wprowadzenia alternatywnego silnika do Formuły Jeden upadło, odrzucone na zebraniu Komisji F1.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) forsując razem z szefem F1 - Bernie Ecclestone'em, nową, tanią jednostkę napędową do dyspozycji prywatnych zespołów od sezonu 2017, nawet oficjalnie przyjmowała zgłoszenia do przetargu na dostarczenie jej i otrzymała oferty od czterech firm. Zainteresowanie skonstruowaniem V6 twin turbo bez żadnych systemów odzyskiwania energii, o pojemności do 2,5 litra i mocy około 870 KM wyraziły na pewno Ilmor, AER oraz Mecachrome. Nie wiadomo, kto był czwartym chętnym. Mimo uruchomienia procedury wdrożenia drugiego silnika do królowej sportów motorowych, FIA teraz wycofała się z całej inicjatywy przyjmując do wiadomości, że nie zdobyła wystarczającego poparcia.
Na spotkaniu Grupy Strategicznej pomysłowi alternatywnego silnika wystarczyła aprobata Ecclestone'a i prezydenta FIA - Jeana Todta, jednak idea potrzebowała poparcia większością głosów w Komisji F1, natomiast sprzeciwili się jej nie tylko producenci hybrydowego, 1,6-litrowego V6 turbo - Mercedes, Ferrari, Renault i Honda - ale też niektóre prywatne ekipy, jak Sauber, czy Lotus.
Zobacz także: Lotus: Dwa różne silniki w F1 to puszka pandory »FIA teraz w oświadczeniu wyjaśniła, że zgodziła się odstąpić od standardowej jednostki w zamian za zgodę producentów hybrydowego V6 turbo na wprowadzenie innych rozwiązań dla problemów, jakim nowy silnik miał zaradzić.
Mercedes, Ferrari, Renault oraz Honda zobowiązały się opracować własne pomysły, dzięki którym żaden prywatny zespół już nie będzie miał kłopotów ze zdobyciem silnika (problem ten przydarzył się Red Bullowi), spadną ceny jednostek, ulegną uproszczeniu ich specyfikacje techniczne, a dodatkowo poprawi się cichy odgłos motorów.Producenci mają przedstawić swoje propozycje 15 stycznia przyszłego roku, aczkolwiek pierwsze spotkanie na ten temat odbędzie się już w tym tygodniu, przy okazji finałowego wyścigu sezonu 2015 w Abu Zabi.
FIA wymaga, aby wspomniane sprawy zostały załatwione na rok 2017 lub 2018. Jednocześnie uprzedziła, że jeśli zaproponowane rozwiązania nie będą satysfakcjonujące, może wskrzesić pomysł alternatywnego silnika.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) forsując razem z szefem F1 - Bernie Ecclestone'em, nową, tanią jednostkę napędową do dyspozycji prywatnych zespołów od sezonu 2017, nawet oficjalnie przyjmowała zgłoszenia do przetargu na dostarczenie jej i otrzymała oferty od czterech firm. Zainteresowanie skonstruowaniem V6 twin turbo bez żadnych systemów odzyskiwania energii, o pojemności do 2,5 litra i mocy około 870 KM wyraziły na pewno Ilmor, AER oraz Mecachrome. Nie wiadomo, kto był czwartym chętnym. Mimo uruchomienia procedury wdrożenia drugiego silnika do królowej sportów motorowych, FIA teraz wycofała się z całej inicjatywy przyjmując do wiadomości, że nie zdobyła wystarczającego poparcia.
Na spotkaniu Grupy Strategicznej pomysłowi alternatywnego silnika wystarczyła aprobata Ecclestone'a i prezydenta FIA - Jeana Todta, jednak idea potrzebowała poparcia większością głosów w Komisji F1, natomiast sprzeciwili się jej nie tylko producenci hybrydowego, 1,6-litrowego V6 turbo - Mercedes, Ferrari, Renault i Honda - ale też niektóre prywatne ekipy, jak Sauber, czy Lotus.
Zobacz także: Lotus: Dwa różne silniki w F1 to puszka pandory »
FIA wymaga, aby wspomniane sprawy zostały załatwione na rok 2017 lub 2018. Jednocześnie uprzedziła, że jeśli zaproponowane rozwiązania nie będą satysfakcjonujące, może wskrzesić pomysł alternatywnego silnika.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
F1 odrzuciła pomysł alternatywnego silnika
F1 odrzuciła pomysł alternatywnego silnika
qhr 2015-11-25 11:57
Wyrzucić fabryczne zespoły one nigdy nie były prawdziwymi zespołami z pasją do ścigania. Wprowadzić jednego dostawce który dostarczałby takie same silniki wszystkim zespola tak samo jak jest z oponami. Ograniczyć koszty i będziemy mieć naprawdę ciekawe widowisko z kilkoma zespołami walczacymi o zwycięstwa. A nie że Mercedes wszystko wygrywa
F1 odrzuciła pomysł alternatywnego silnika
F1@ 2015-11-25 12:49
Chyba sam nie wierzysz w to co piszesz , wyobrażasz sobie Formule bez Ferrari albo Renault , a poza tym nie po to ktoś ciężkie pieniądze wydaje na stworzenie jednostki zeby teraz je likwidować , a ten pomysł z silnikami alternatywnymi jest po to żeby Red Bull nie miał problemów z silnikiem.
F1 odrzuciła pomysł alternatywnego silnika
Tydzień czy 2015-11-25 20:36
dwa temu pisałem, że nic z tego nie będzie. Po co wprowadzać alternatywne silniki, skoro zespoły nie są nimi zainteresowane. Jeśli ktoś chce tych samych producentów niech ogląda inne serie wyścigowe. Jest masa serii gdzie bolidy są takie same. GP2 nawet ładniej brzmi.
Podobne: F1 odrzuciła pomysł alternatywnego silnika
Limit spalania oleju w F1 jeszcze ostrzejszy na sezon 2020 »
FIA dalej walczy z możliwymi sztuczkami w silnikach F1 »
Red Bull chce pozbawienia Mercedesa specjalnego trybu pracy silnika w F1 »
Prywatne zespoły F1 w końcu będą mieć równie mocne silniki co fabryczne? »
Podobne galerie: F1 odrzuciła pomysł alternatywnego silnika
GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
GP Australii 2019 - wyścig »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć