
Energy Recovery Systems, czyli Systemy Odzyskiwania Energii. To doładowanie bolidu ekstra mocą.
Wprowadzone przed sezonem 2014 urządzenie odzyskuje energię z hamowania oraz spalin i przetwarza ją w energię elektryczną. Ta gromadzi się w baterii, następnie jest automatycznie wykorzystywana przez bolid do wzmocnienia osiągów. Dzięki niej samochód na jednym okrążeniu przez mniej więcej 33 sekundy ma około 160 dodatkowych koni mechanicznych. ERS zatem poważnie przyśpiesza pojazd.
Ekstra moc może asystować kierowcy w dowolnym momencie. ERS jest opracowywane przez dostawców silników - każdy buduje własny.
Na przestrzeni lat 2009-2013 zawodnikom pomagał KERS, czyli Kinetic Energy Recovery System. Pobierał energię tylko z hamowania i był 10 razy słabszy. Kierowcy używali go przyciskiem na kierownicy jako pomoc w wyprzedzaniu lub bronieniu się.
Wprowadzone przed sezonem 2014 urządzenie odzyskuje energię z hamowania oraz spalin i przetwarza ją w energię elektryczną. Ta gromadzi się w baterii, następnie jest automatycznie wykorzystywana przez bolid do wzmocnienia osiągów. Dzięki niej samochód na jednym okrążeniu przez mniej więcej 33 sekundy ma około 160 dodatkowych koni mechanicznych. ERS zatem poważnie przyśpiesza pojazd.
Ekstra moc może asystować kierowcy w dowolnym momencie. ERS jest opracowywane przez dostawców silników - każdy buduje własny.
Na przestrzeni lat 2009-2013 zawodnikom pomagał KERS, czyli Kinetic Energy Recovery System. Pobierał energię tylko z hamowania i był 10 razy słabszy. Kierowcy używali go przyciskiem na kierownicy jako pomoc w wyprzedzaniu lub bronieniu się.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
ERS w F1
Podobne: ERS w F1



Podobne galerie: ERS w F1



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter