Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Brawn: Utrata szefa aerodynamików zagrożeniem dla dominacji Red Bulla
Brawn: Red Bull straci na odejściu szefa aerodynamików

Brawn: Utrata szefa aerodynamików zagrożeniem dla dominacji Red Bulla

2013-11-19 - G. Filiks     Tagi: Red Bull, Ross Brawn, Christian Horner
Konkurencyjność Red Bulla w kolejnych sezonach Formuły 1 ucierpi na odejściu z teamu szefa aerodynamików Petera Prodromou, przekonuje kierujący Mercedesem doświadczony Ross Brawn.

Prodromou najpóźniej na 2015 rok ponownie zasili szeregi McLarena.

Kluczem Red Bulla do trwającej od sezonu 2010 dominacji wydaje się genialny dyrektor techniczny Adrian Newey, ale według Brawna, który przebywa na padoku F1 od 35 lat, utrata Prodromou może zachwiać mistrzami świata. „Szczerze mówiąc nie znam Petera, lecz ma opinię mocnego inżyniera i był zaangażowany w kilka bardzo udanych projektów". - mówił pryncypał Srebrnych Strzał.

„Zatem coś się zmieni w Red Bullu. Nie sądzę, by jakakolwiek stajnia mogła nie odczuć odejścia pracownika takiego kalibru. „Red Bull jest teraz gdzie jest, bo ściągnął Adriana Neweya z McLarena. To normalny bieg zdarzeń w F1, który się powtarza.

„Jeżeli Red Bull ma jakąś unikalną filozofię, to McLaren po przyjściu Prodromou ją skopiuje.

„Taka natura F1".


Według Brawna, w następnych latach możemy się spodziewać wzrostu formy nie tylko McLarena, ale i Ferrari.

„Niedawno przyszedł tam James Allison, który przygotowywał bardzo dobre bolidy Lotusowi i jestem przekonany, że Ferrari na sezon 2014 wystawi lepszy samochód".
- powiedział.
Silniki ważniejsze od personelu?

Jednak według szefa Red Bulla - Christiana Hornera, największym zagrożeniem dla supremacji jego ekipy i szansą dla rywali jest wejście w przyszłym roku nowych silników V6 turbo 1.6 litra.

„Jednostka napędowa naprawdę stanie się kluczowym czynnikiem i bardzo wiele będzie zależeć od pracy, jaką wykonali poszczególni producenci motorów". - wyjaśniał.

„Dlatego jest ogromna presja na Renault, podobnie jak na Mercedesie, Ferrari oraz Hondzie, która przyjdzie rok później.„W tym momencie to wielka niewiadoma - jak dużą rolę w F1 odegra nowy silnik?"



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
8

Komentarze do:

Brawn: Utrata szefa aerodynamików zagrożeniem dla dominacji Red Bulla

Brawn: Utrata szefa aerodynamików zagrożeniem dla dominacji Red Bulla
korba 2013-11-19 17:26
Nic nie trwa wiecznie.Każdy prymat ma swój początek i koniec,a jak będzie to w rzeczywistości,to na razie niewiadoma.
Brawn: Utrata szefa aerodynamików zagrożeniem dla dominacji Red Bulla
Skoczek120 2013-11-19 17:30
Koniec pewnie kiedyś przyjdzie... oby jednak jak najpóźniej!!! :-))
Brawn: Utrata szefa aerodynamików zagrożeniem dla dominacji Red Bulla
klakir 2013-11-19 18:36
Przecież RB mają Ventyla to przecież on jest jak niektórzy piszą tak wspaniałym kierowcą że wygrywał by nawet bez silnika w bolidzie
Brawn: Utrata szefa aerodynamików zagrożeniem dla dominacji Red Bulla
MarFe 2013-11-19 22:19
To że odszedł z RB to chyba nic wielkiego, mają Vettela więc fani nie muszą sie niczym martwić,on chyba da sobie rade w nie ważne jakim aucie pojedzie :-)
Brawn: Utrata szefa aerodynamików zagrożeniem dla dominacji Red Bulla
adamiszu 2013-11-19 23:09
Skoro to silnik będzie kluczowym elementem nowych bolidów, to utrata szefa aerodynamików nie powinna być aż tak wielkim ciosem, no sorry...
haakon
Brawn: Utrata szefa aerodynamików zagrożeniem dla dominacji Red Bulla
haakon 2013-11-20 01:21
@adamiszu, aero będzie nadal odgrywało ogromną rolę, choć wszyscy najbardziej boja się usterek mechanicznych a w szczególności silnika, oraz systemów odzyskiwania energii, które nota bene będą mocno rozbudowane w stosunku do aktualnych. Dojdzie dodatkowo HERS i znacznie zwiększy się moc silników elektrycznych. Każdy niewypał może skończyć się odpadnięciem z wyścigu, więc w pierwszym okresie to niewątpliwie mechanika stanie się oczkiem w głowie inżynierów, jednak druga połowa sezonu powinna być już spokojniejsza i aero, które też przechodzi równie spore zmiany będzie musiało być, możliwie jak najlepiej opracowane. Przy nowych warunkach jest to równie spore wyzwanie, którego nie zbagatelizuje żaden, choćby i mierny inżynier. Myślenie, że można sobie tę część projektowania odpuścić jest najnormalniejszą głupotą, a strata Petera może okazać się dla puszek nie taka nic nie znacząca, posuwając się dalej, pozwolę sobie poprzeć Rossa, iż może się okazać to ciosem na skalę straty Allisona przez Lotusa, który odpowiada za konkurencyjność E21 . Tym bardziej, że Prodromou przejdzie zaraz po opracowaniu kluczowych elementów dla redka.
GrzegorzF1
Brawn: Utrata szefa aerodynamików zagrożeniem dla dominacji Red Bulla
GrzegorzF1 2013-11-20 09:29
Red Bull na pewno już odsunął Prodromou od wszelkich poważniejszych prac przy nowym bolidzie.
haakon
Brawn: Utrata szefa aerodynamików zagrożeniem dla dominacji Red Bulla
haakon 2013-11-20 10:16
Dokładnie, i nie byłbym tym jakoś mocno zdziwiony, jednak odsunięcie go nie zmieni faktu, że będzie ze wszystkim miał i tak bliski kontakt. W moim mniemaniu jest to już tylko gra na przetrzymanie pewnych informacji dotyczących bolidu na sezon 2014 na jak najdłuższy okres, po to żeby wyrobić sobie przewagę technologiczną. A jak już ogólnie wiadomo i tak prędzej czy później stajnie adoptują i skopiują pewne rozwiązania od innych ekip.