Formuła 1 » Aktualności F1 » Bolidy F1 na sezon 2015 wydają tylko lepszy dźwięk, nie głośniejszy
Bolidy F1 na sezon 2015 wydają tylko lepszy dźwięk, nie głośniejszy
Silniki w Formule 1 wbrew wcześniejszym doniesieniom nie stały się głośniejsze tego roku, choć jest prawdą, że brzmią lepiej, donosi hiszpański dziennik Marca.
Podczas pierwszych testów F1 przed sezonem 2015 w Jerez niemiecki magazyn Auto Motor und Sport pisał, iż wprowadzone ubiegłego roku ciche jednostki napędowe V6 turbo po usprawnieniu zimą są "dużo głośniejsze" w bolidach i "ich odgłos bardziej przypomina silnik wyścigówki, zamiast kosiarkę". Opinię tę podzielał m. in. szef działu silnikowego Mercedesa, Andy Cowell. Jednak jak informuje Marca, lepszy dźwięk motorów tylko sprawia wrażenie, że są bardziej hałaśliwe.
„Jak ustaliliśmy, o ile odgłos silników jest teraz lepiej słyszalny, o tyle liczba decybeli nie wzrosła". - wyjaśnia gazeta.
Marca mierzyła natężenie dźwięku na zeszłorocznych testach F1 w Jerez i wówczas rekordowym wynikiem były 102 decybele silnika Ferrari. Teraz najlepszym rezultatem okazało się 100 decybeli jednostki Renault. Mercedes miał ich 97, Ferrari 96, zaś jeszcze rozstrojony nowy motor Hondy 93.
„Wciąż w żadnym momencie nie potrzeba było zatyczek do uszu". - pisze Marca. „Próg bólu to około 120 decybeli". - dodaje.
Testy F1 w Jerez - dźwięk bolidów
Podczas pierwszych testów F1 przed sezonem 2015 w Jerez niemiecki magazyn Auto Motor und Sport pisał, iż wprowadzone ubiegłego roku ciche jednostki napędowe V6 turbo po usprawnieniu zimą są "dużo głośniejsze" w bolidach i "ich odgłos bardziej przypomina silnik wyścigówki, zamiast kosiarkę". Opinię tę podzielał m. in. szef działu silnikowego Mercedesa, Andy Cowell. Jednak jak informuje Marca, lepszy dźwięk motorów tylko sprawia wrażenie, że są bardziej hałaśliwe.
„Jak ustaliliśmy, o ile odgłos silników jest teraz lepiej słyszalny, o tyle liczba decybeli nie wzrosła". - wyjaśnia gazeta.
Marca mierzyła natężenie dźwięku na zeszłorocznych testach F1 w Jerez i wówczas rekordowym wynikiem były 102 decybele silnika Ferrari. Teraz najlepszym rezultatem okazało się 100 decybeli jednostki Renault. Mercedes miał ich 97, Ferrari 96, zaś jeszcze rozstrojony nowy motor Hondy 93.
„Wciąż w żadnym momencie nie potrzeba było zatyczek do uszu". - pisze Marca. „Próg bólu to około 120 decybeli". - dodaje.
źródło: Marca
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Bolidy F1 na sezon 2015 wydają tylko lepszy dźwięk, nie głośniejszy
Podobne: Bolidy F1 na sezon 2015 wydają tylko lepszy dźwięk, nie głośniejszy
Awarie silnika Renault - zawodziła bateria »
McLaren zatrzymany przez poluzowany wydech »
Silnik Hondy działa perfekcyjnie w bolidzie Toro Rosso »
F1 przedstawiła koncepcję silnika na sezon 2021 »
Podobne galerie: Bolidy F1 na sezon 2015 wydają tylko lepszy dźwięk, nie głośniejszy
Drugie testy Formuły 1 przed sezonem 2019 »
Pierwsze testy Formuły 1 przed sezonem 2019 »
Testy F1 po GP Abu Zabi 2018 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć