Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Bolidy F1 będą dostawać więcej paliwa na wyścig w 2019 roku
			
			
			
			 
									
					
					Bolidy F1 będą dostawać więcej paliwa na wyścig w 2019 roku
							2018-04-18 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, Bolid F1, Przepisy F1, Paliwo, Silniki
						
						
						Formuła 1 uzgodniła wczoraj parę ważnych zmian na sezon 2019. Wśród nich jest złagodzenie limitu paliwa na wyścig.
O ile F1 jest najszybszą serią wyścigową świata, o tyle ostatnimi laty kierowcy startujący w niej są zmuszeni istotnie oszczędzać paliwo. Dzieje się tak od sezonu 2014, gdy weszły hybrydowe jednostki napędowe V6 turbo, a wraz z nimi zapis pozwalający zużyć na dystansie zawodów nie więcej niż 100 kilogramów paliwa. W 2017 roku limit podniesiono do 105 kg, ale nie poprawiono w ten sposób sytuacji. Chodziło po prostu o dostosowanie go do większego spalania w bolidach nowej generacji, spowodowanego ich większą wagą, wymiarami (oznaczającymi większy opór powietrza) i szybkością w zakrętach.
Tego roku samochody są jeszcze cięższe, a zarazem jeszcze szybsze, przez co problem ograniczonej ilości paliwa się nasilił. Na wtorkowym zebraniu Grupy Strategicznej i Komisji F1 w siedzibie Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) w Paryżu postanowiono, że w przyszłym roku kierowcy dostaną kolejne 5 kg paliwa ekstra. Limit będzie wynosił więc 110 kg.
Ma to pozwolić wykorzystywać pełną moc silnika od startu do mety.
	
	
	
	
						Poza tym zatwierdzono pomysł wprowadzenia minimalnej wagi kierowcy wraz z fotelem, aby zapis o minimalnej wadze bolidu przestał krzywdzić wyższych zawodników i zmuszać ich do niezdrowego odchudzania się. Więcej o całej idei przeczytacie TUTAJ.Dodatkowo dla poprawy bezpieczeństwa zdecydowano, że kierowcy będą zobowiązani używać biometrycznych rękawiczek, które opisywaliśmy TUTAJ.
Zmiany musi jeszcze wprowadzić w życie Światowa Rada Sportów Motorowych FIA, ale to formalność.
Zmiany w aerodynamice dla ułatwienia wyprzedzań wciąż możliwe
Poinformowano również o kolejnych rozmach na temat wprowadzenia w 2019 roku ewentualnych modyfikacji w aerodynamice bolidów dla ułatwienia kierowcom wyprzedzania się. Dyskusje na ten temat niedawno zakończyły się fiaskiem, ale powrócono do nich.Wydaje się, że F1 ma czas do końca kwietnia na dogadanie się. W tym miesiącu przyszłoroczny regulamin można zmienić jeszcze zwykłą większością głosów, potem potrzeba będzie zgoda już każdego zespołu.
Nowy silnik na sezon 2021
Ponadto FIA uchyliła rąbka tajemnicy, jaki dokładnie silnik na sezon 2021 zaoferowała ostatnio zespołom.
Okazało się, że pozostano przy fundamencie propozycji przedstawionej ubiegłego roku, która wzbudziła sprzeciw Ferrari, Mercedesa i Renault. Formuła Jeden ma dalej startować na 1,6-litrowych jednostkach V6 turbo, ale pozbawionych skomplikowanego i kosztownego układu MGU-H odzyskującego energię cieplną ze spalin.Teraz departament techniczny Federacji spotka się z obecnymi producentami silników w F1 i kandydatami na nowych, aby omówić wszystko w szczegółach.
Nowa formuła silników ma zostać ostatecznie ustalona do końca maja.
					
O ile F1 jest najszybszą serią wyścigową świata, o tyle ostatnimi laty kierowcy startujący w niej są zmuszeni istotnie oszczędzać paliwo. Dzieje się tak od sezonu 2014, gdy weszły hybrydowe jednostki napędowe V6 turbo, a wraz z nimi zapis pozwalający zużyć na dystansie zawodów nie więcej niż 100 kilogramów paliwa. W 2017 roku limit podniesiono do 105 kg, ale nie poprawiono w ten sposób sytuacji. Chodziło po prostu o dostosowanie go do większego spalania w bolidach nowej generacji, spowodowanego ich większą wagą, wymiarami (oznaczającymi większy opór powietrza) i szybkością w zakrętach.
Tego roku samochody są jeszcze cięższe, a zarazem jeszcze szybsze, przez co problem ograniczonej ilości paliwa się nasilił. Na wtorkowym zebraniu Grupy Strategicznej i Komisji F1 w siedzibie Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) w Paryżu postanowiono, że w przyszłym roku kierowcy dostaną kolejne 5 kg paliwa ekstra. Limit będzie wynosił więc 110 kg.
Ma to pozwolić wykorzystywać pełną moc silnika od startu do mety.
Zmiany musi jeszcze wprowadzić w życie Światowa Rada Sportów Motorowych FIA, ale to formalność.
Zmiany w aerodynamice dla ułatwienia wyprzedzań wciąż możliwe
Poinformowano również o kolejnych rozmach na temat wprowadzenia w 2019 roku ewentualnych modyfikacji w aerodynamice bolidów dla ułatwienia kierowcom wyprzedzania się. Dyskusje na ten temat niedawno zakończyły się fiaskiem, ale powrócono do nich.Wydaje się, że F1 ma czas do końca kwietnia na dogadanie się. W tym miesiącu przyszłoroczny regulamin można zmienić jeszcze zwykłą większością głosów, potem potrzeba będzie zgoda już każdego zespołu.
Nowy silnik na sezon 2021
Ponadto FIA uchyliła rąbka tajemnicy, jaki dokładnie silnik na sezon 2021 zaoferowała ostatnio zespołom.
Okazało się, że pozostano przy fundamencie propozycji przedstawionej ubiegłego roku, która wzbudziła sprzeciw Ferrari, Mercedesa i Renault. Formuła Jeden ma dalej startować na 1,6-litrowych jednostkach V6 turbo, ale pozbawionych skomplikowanego i kosztownego układu MGU-H odzyskującego energię cieplną ze spalin.Teraz departament techniczny Federacji spotka się z obecnymi producentami silników w F1 i kandydatami na nowych, aby omówić wszystko w szczegółach.
Nowa formuła silników ma zostać ostatecznie ustalona do końca maja.
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Bolidy F1 będą dostawać więcej paliwa na wyścig w 2019 roku
Podobne: Bolidy F1 będą dostawać więcej paliwa na wyścig w 2019 roku
				 Bolidy F1 nowej generacji będą tłamszone oszczędzaniem paliwa? »
Bolidy F1 nowej generacji będą tłamszone oszczędzaniem paliwa? »
					
					 Zmiany w regulaminie F1 na rok 2018 »
Zmiany w regulaminie F1 na rok 2018 »
					
					 Hembery proponuje bolidy Formuły 1 o mocy 1500 KM »
Hembery proponuje bolidy Formuły 1 o mocy 1500 KM »
					
				Podobne galerie: Bolidy F1 będą dostawać więcej paliwa na wyścig w 2019 roku
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Newsletter
			











 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Tapety Ducati
Tapety Ducati  2010 Corvette Grand Sport
2010 Corvette Grand Sport  Chevrolet Camaro SS
Chevrolet Camaro SS  Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? 
 
			
 
 
			