Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Bolidy F1 nowej generacji będą tłamszone oszczędzaniem paliwa?
Bolidy F1 nowej generacji będą tłamszone oszczędzaniem paliwa?

Bolidy F1 nowej generacji będą tłamszone oszczędzaniem paliwa?

2017-03-14 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, Silniki, Bolid F1, Paliwo
Pierwsze wyścigi sezonu 2017 Formuły 1 mogą stać pod znakiem oszczędzania paliwa, donosi niemiecki magazyn Auto Motor und Sport.

Na zimowych testach kierowcy cieszyli się, że bolidy nowej generacji nie tylko lepiej wyglądają i są znacznie szybsze, ale też w przeciwieństwie do maszyn używanych w kilku poprzednich latach pozwalają jechać na maksimum możliwości, nawet na dłuższym dystansie.
Bolidy F1 nowej generacji będą tłamszone oszczędzaniem paliwa?Bolidy F1 nowej generacji będą tłamszone oszczędzaniem paliwa?
Jednak AMuS powołując się na wieści od inżynierów uprzedza, iż tegoroczne samochody początkowo prawdopodobnie będą tłamszone w zawodach przymusem skąpienia im paliwa.

Na 2017 rok podniesiono limit paliwa na wyścig ze 100 do 105 kilogramów (142 litrów), jednak przedsezonowe testy miały pokazać, że dodatkowe 5 kilogramów to przypuszczalnie za mało, aby zaspokoić wzrost spalania, spowodowany między innymi napotykaniem przez nowe bolidy na większy opór powietrza. To efekt ich większych gabarytów. Poza tym tegoroczne auta są cięższe o 26 kilogramów i jadą średnio o 10 procent dłużej na dystansie okrążenia z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu.
Bolidy F1 nowej generacji będą tłamszone oszczędzaniem paliwa?Bolidy F1 nowej generacji będą tłamszone oszczędzaniem paliwa?
Przy tym akurat tak się składa, że trzy z pierwszych czterech eliminacji sezonu - GP Australii, GP Bahrajnu i GP Rosji - to zawody słynące z paliwożerności.

Auto Motor und Sport zarazem uspokaja tłumacząc, iż problem paliwa powinien szybko zniknąć - dzięki rozwojowi jednostek napędowych.
„W poszukiwaniu większej mocy, zużycie paliwa jest ograniczane". - wskazuje artykuł.
Bolidy F1 nowej generacji będą tłamszone oszczędzaniem paliwa?Bolidy F1 nowej generacji będą tłamszone oszczędzaniem paliwa?



źródło: Auto Motor und Sport

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
11

Komentarze do:

Bolidy F1 nowej generacji będą tłamszone oszczędzaniem paliwa?

Bolidy F1 nowej generacji będą tłamszone oszczędzaniem paliwa?
GuArd 2017-03-14 16:48
O tym to mowa w komentarzach. Sam o tym pisałem jeszcze na jesieni :-P także będzie petarda w kwali, a później zamulanie bo na 5 ostatnich kółek braknie benzinu :-P
seba1b
Bolidy F1 nowej generacji będą tłamszone oszczędzaniem paliwa?
seba1b 2017-03-14 16:58
Jaki problem? Dodać do limitu na wyścig po 20l i po problemie. Jak ekipą przyjdzie w sezonie kupić po te 300-400l paliwa więcej chyba nikt nie zbankrutuje, a jak kogoś nie stać to niech FIA zasponsoruje. Te ograniczenia są tak debilne że szkoda słów na tych głąbów którzy je wymyślili.
seba1b
Bolidy F1 nowej generacji będą tłamszone oszczędzaniem paliwa?
seba1b 2017-03-14 17:00
Miało być kilogramów, a nie litrow
Borowczyk.
Bolidy F1 nowej generacji będą tłamszone oszczędzaniem paliwa?
Borowczyk. 2017-03-14 18:01
ale chcą być eko wiadomo że lepiej jakby zamiasyt 105 było 125 cały wyścig na maxa by jechali
Bolidy F1 nowej generacji będą tłamszone oszczędzaniem paliwa?
o0dz1m3k 2017-03-14 22:38
Ekologia i wyscigi F1 to dwie odrebne od siebie sprawy. Albo sciganie na maksa i walka na torze o ulamki sekund albo hamowanie osiagniec inzynierow i kierowcow. ja juz dwa lata F1 nie ogladam i nie zamierzam wracac to tego cyrku puki ktos z glowa nie zacznie tym rzadzic. W motogp maja limity ale tam walka toczy sie o kazdy milimetr toru. 10 lat ogladalem F1 i z kazdym rokiem bylo coraz gorzej. Jak pierwszy raz pokazali w tv ze bolid Alonso spalil 46.6% paliwa a Vettela 46,7% to malo nie padlem ze smechu. co to ma byc? zabawa dla zabawy czy wyscigi. bolid moze pedzic na maksa kolko za kolkiem ale niesety nie wygra bo albo skoncza sie opony albo w polowie zabraknie paliwa. ŻENADA. puki to sie nie zmieni to dziekuje za taki sport i za zmarnowane 10 lat. Powodzenia i wytrwałosci zycze wszystkim ogladajacym ten smieszny bal maskowy.
Bolidy F1 nowej generacji będą tłamszone oszczędzaniem paliwa?
Borat 2017-03-14 22:40
Jak chcą być eko to nich w ogóle z garażu nie wyjeżdżają.
Bolidy F1 nowej generacji będą tłamszone oszczędzaniem paliwa?
FAN F1 2017-03-15 02:14
Mysle ze nie ma strachu, zespoly projektujac nowe bolidy i przebudowujac silniki wziely to pod uwage. Zimowe testy mialy miedzy innymi i to przetestowac czy nowe wersje bolidow podolaja ograniczeniom paliwowym. Tam nie pracuja debile
Bolidy F1 nowej generacji będą tłamszone oszczędzaniem paliwa?
Skoro 2017-03-15 09:10
są wyraźnie szybsze to jakim cudem jadą około 10% dłużej z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu? Jak można pisać takie bzdury? Chodziło zapewne o porównanie iż jadą dłużej z umowną tą samą prędkością nakładając dodatkowo te 26kg a nie z wciśniętym pedałem gazu lub chcąc pokonać dystans wyścigu - wtedy by to miało sens porównywanie. Ręce opadają!
Bolidy F1 nowej generacji będą tłamszone oszczędzaniem paliwa?
1franz 2017-03-15 10:03
Zniesienie limitów na paliwo oraz powrót tankowania to metoda na radykalne podniesienie jakości wyścigów.
Bolidy F1 nowej generacji będą tłamszone oszczędzaniem paliwa?
taka prawda 2017-03-15 10:30
Dla mnie wyścigi f1 skończyły się 15 lat temu. To co mamy teraz to wydawanie $ na pro ekologiczne systemy i oczywiście nacisk na pro ekologiczną jazdę kierowcy aby wszystko oszczędzać, bo jeśli będzie się ścigał cały wyścig to nie dojedzie do mety. Żenada i tylko żenada. Więcej rywalizacji jest na placu zabaw niż na tych śmiesznych wyścigach
Bolidy F1 nowej generacji będą tłamszone oszczędzaniem paliwa?
PiotreW 2017-03-29 09:06
To żaden cud. Jeśli czas okrążenia spada to raczej oczywiste, że trzeba jechać szybciej, więc dłużej używać pedału gazu. Obecne bolidy mają więcej przyczepności mechanicznej i aerodynamicznej, kierowcy później hamują do zakrętów i wcześniej przyspieszają na wyjściu. Dodatkowo obecnie niektóre zakręty można przejechać bez odjęcia. Jeśli np.w zeszłym roku czas okrążenia był 1:30 i gaz maksymalnie wciśnięty był przez 50 sekund, to teraz jadą powiedzmy 1:25 i z gazem wciśniętym przez 55 sekund. Oczywiście to wszystko zależy zawsze od toru i jego charakterystyki. Ale stwierdzenie, które tak zażarcie i jednocześnie bezmyślnie zanegowałeś jest jak najbardziej prawdziwe.