Formuła 1 » Aktualności F1 » Allison pracuje nad krótszym nosem do bolidu Ferrari

Allison pracuje nad krótszym nosem do bolidu Ferrari
2015-04-06 - G. Filiks Tagi: Ferrari, James Allison, Nos bolidu
Ferrari walczy o skrócenie nosa w swoim bolidzie Formuły 1, przyznał dyrektor techniczny zespołu James Allison.
Samochód Sebastiana Vettela i Kimiego Raikkonena ma jeden z najdłuższych, o ile nie najduższy dziób wśród tegorocznych samochodów F1, podczas gdy uważa się, że dla dobra osiągów najlepiej jeździć z jak najkrótszym nosem. Super krótki nos posiada m. in. broniący mistrzowskich tytułów Mercedes.
Zimą niemiecki magazyn Auto Motor und Sport typował Ferrari do skrócenia dziobu i o ile w dwóch pierwszych wyścigach Scuderia startowała wciąż z tak samo długim nosem, o tyle Allison pracuje nad mniej pokaźną końcówką.
Brytyjczyk zaznaczył bądź co bądź, że Ferrari nie będzie mieć aż tak krótkiego nosa jak główny rywal Mercedes ze względu na budowę całego dziobu w modelu SF15-T.
„Cały czas nad tym pracujemy, szczerze mówiąc". - odparł Allison spytany, czy Ferrari planuje wprowadzić krótszy nos.
„Jest parę przeszkód, m. in. charakter testów zderzeniowych wymaga odpowiednio długiego nosa. Z naszą budową całego dzioba, raczej trudno zrobić super krótką końcówkę i zaliczyć testy zderzeniowe.
„Możemy skrócić nasz nos, ale prawdopodobnie nie na tyle, by stał się tak krótki, jak u niektórych rywali. Tak bywa".
Agresywny rozwój bolidu
Allison dodał, że Ferrari chcące regularnie pojedynkować się z Mercedesem po wygraniu ostatniego GP Malezji, planuje wprowadzać poprawki do bolidu jedne za drugimi.
„Nie będziemy grać zachowawczo, zamierzamy zwiększać osiągi samochodu tak szybko, jak możemy". - mówił.„Mamy dużo nowych części przygotowanych w fabryce i zamontujemy je do bolidu możliwie najprędzej.
„(...) Nasz program rozwoju aerodynamiki idzie dobrze. Obecna aerodynamika bolidów jest nadal dosyć surowa, więc można spodziewać się zysków w tym obszarze.
„To samo z silnikiem. (...) Bez względu na to, jak bardzo poprawiliśmy naszą jednostkę napędową dotąd, wciąż możemy wyciągnąć z niej dużo dodatkowych osiągów zmianami w trakcie sezonu".
Samochód Sebastiana Vettela i Kimiego Raikkonena ma jeden z najdłuższych, o ile nie najduższy dziób wśród tegorocznych samochodów F1, podczas gdy uważa się, że dla dobra osiągów najlepiej jeździć z jak najkrótszym nosem. Super krótki nos posiada m. in. broniący mistrzowskich tytułów Mercedes.
Zimą niemiecki magazyn Auto Motor und Sport typował Ferrari do skrócenia dziobu i o ile w dwóch pierwszych wyścigach Scuderia startowała wciąż z tak samo długim nosem, o tyle Allison pracuje nad mniej pokaźną końcówką.
Brytyjczyk zaznaczył bądź co bądź, że Ferrari nie będzie mieć aż tak krótkiego nosa jak główny rywal Mercedes ze względu na budowę całego dziobu w modelu SF15-T.
„Cały czas nad tym pracujemy, szczerze mówiąc". - odparł Allison spytany, czy Ferrari planuje wprowadzić krótszy nos.
„Jest parę przeszkód, m. in. charakter testów zderzeniowych wymaga odpowiednio długiego nosa. Z naszą budową całego dzioba, raczej trudno zrobić super krótką końcówkę i zaliczyć testy zderzeniowe.
„Możemy skrócić nasz nos, ale prawdopodobnie nie na tyle, by stał się tak krótki, jak u niektórych rywali. Tak bywa".
Allison dodał, że Ferrari chcące regularnie pojedynkować się z Mercedesem po wygraniu ostatniego GP Malezji, planuje wprowadzać poprawki do bolidu jedne za drugimi.
„Nie będziemy grać zachowawczo, zamierzamy zwiększać osiągi samochodu tak szybko, jak możemy". - mówił.„Mamy dużo nowych części przygotowanych w fabryce i zamontujemy je do bolidu możliwie najprędzej.
„(...) Nasz program rozwoju aerodynamiki idzie dobrze. Obecna aerodynamika bolidów jest nadal dosyć surowa, więc można spodziewać się zysków w tym obszarze.
„To samo z silnikiem. (...) Bez względu na to, jak bardzo poprawiliśmy naszą jednostkę napędową dotąd, wciąż możemy wyciągnąć z niej dużo dodatkowych osiągów zmianami w trakcie sezonu".
źródło: ESPNF1
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
6
Komentarze do:
Allison pracuje nad krótszym nosem do bolidu Ferrari

Allison pracuje nad krótszym nosem do bolidu Ferrari
seba1b 2015-04-06 17:42
Scuderia ewidentnie ożyła po tym wietrzeniu przed sezonem
Allison pracuje nad krótszym nosem do bolidu Ferrari
henry 2015-04-06 17:57
Krótszy nos? Chyba nie tędy droga. Mogą stracić czujność...
Allison pracuje nad krótszym nosem do bolidu Ferrari
lobek12 2015-04-06 19:22
henry a ty jakieś testy robiłeś w tym temacie,symulacje? bo wiesz najgorzej jak się komuś coś wydaje...
Allison pracuje nad krótszym nosem do bolidu Ferrari
Poziom ludzi 2015-04-06 20:20
piszących tutaj jest dramatycznie niski. Widać jak wielu nie rozumie co czyta. Przecież henry napisał coś w rodzaju przenośni. A nie, ze mu coś się wydaje.
Allison pracuje nad krótszym nosem do bolidu Ferrari
FAN F1 2015-04-07 00:53
Co do Alisona to i tak juz wykonal swietna robote i napewno wszystkie nastepne zmiany w bolidzie mocno przemysli wraz ze swoim zespolem, napewno nie zrobi nic nie przemyslanego. Widac ze teraz Ferrari dziala w dobrym kierunku. Ogladam F1 od 27 lat i nie raz widzialem jak potrafia sie mocno podniesc i stac sie bardzo konkurencyjnym zespolem w trakcie sezonu tymbardziej majac kierowcow ktorzy czynnie uczestnicza w budowaniu i udoskonalaniu bolidu
Podobne: Allison pracuje nad krótszym nosem do bolidu Ferrari




Podobne galerie: Allison pracuje nad krótszym nosem do bolidu Ferrari
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Ferrari