Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Aktywne zawieszenie sekretem szybkości Mercedesa W04?
Aktywne zawieszenie sekretem szybkości Mercedesa W04?

Aktywne zawieszenie sekretem szybkości Mercedesa W04?

2013-03-15 - G. Filiks     Tagi: Mercedes
Piątkowe treningi GP Australii potwierdziły przypuszczenia z zimowych testów, że Mercedes przystępuje do sezonu 2013 bardzo mocny. Jeszcze zanim Srebrne Strzały wyjechały na tor Albert Park, niemieckie media doniosły, iż za znakomite osiągi modelu W04 w dużej mierze odpowiada system przypominający aktywne zawieszenie.Aktywne zawieszenie pojawiło się w Formule 1 w latach 80. ale od dawna jest zakazane. Jednak Mercedes miał obejść przepisy, utrzymując bolid w stałej odległości od nawierzchni toru nie elektronicznie, a hydraulicznie.
Aktywne zawieszenie sekretem szybkości Mercedesa W04?Aktywne zawieszenie sekretem szybkości Mercedesa W04?
O aktywnym zawieszeniu Mercedesa poinformowała m. in. telewizja RTL, czy magazyn Auto Motor und Sport, według którego ekipa z Brackley pracowała nad wynalazkiem „trzy lata". Według AMuS podobny system tworzy Sauber.

Na początku 2012 roku mechaniczny stabilizator zawieszenia pokazał Lotus, ale FIA go zakazała. W czarno-złotym bolidzie sercem urządzenia były specjalne siłowniki hydrauliczne zamontowane pod wahaczami przedniej osi.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Aktywne zawieszenie sekretem szybkości Mercedesa W04?