Formuła 1 » Aktualności F1 » Hybrydowe silniki V6 turbo w F1 naturalnie osiągną 1000 KM?

Hybrydowe silniki V6 turbo w F1 naturalnie osiągną 1000 KM?
Niewykluczone, że obecne silniki hybrydowe V6 turbo w Formule 1 osiągną magiczny pułap 1000 koni mechanicznych dzięki normalnemu rozwojowi, twierdzi portal Motorsport.com.
Zobacz także: Formuła E może pomóc Formule 1 osiągnąć moc 1000 KM »Jak można zauważyć po czasach okrążeń, F1 wyraźnie zwolniła w ciągu ostatniej dekady, ale według dominującego Mercedesa, ma teraz tak mocne jednostki napędowe, jak prawie jeszcze nigdy.
Szef działu silnikowego mistrzów świata Andy Cowell powiedział, iż hybrydowe V6 turbo o pojemności 1,6 litra już przewyższa zarówno poprzednie, wolnossące, 2,4-litrowe V8, jak i rozpamiętywane przez kibiców 3-litrowe V10. W sezonie 2016 powinno mieć powyżej 900 KM.
„Dzisiejszy silnik spalinowy w F1 ma mniej więcej tyle samo mocy co posiadała jednostka V8". - mówił Brytyjczyk. „Oba te motory wyposażono w układ hybrydowy. Po dodaniu KERS do V8 i ERS do V6 turbo, dzisiejszy silnik jest o 10 procent mocniejszy od poprzedniego". „Poza tym ERS doładowuje silnik przez większość okrążenia, natomiast KERS było dostępne tylko przez 6,6 sekundy na jednym kółku - więc ma dużo większy wpływ na uzyskiwane czasy".
„Porównując dzisiejszy silnik z jednostką V10, (też) mamy więcej mocy niż pod koniec ery V10".
„Wtedy jeszcze mieliśmy przepływ paliwa ponad 190 kilogramów na godzinę - dokładnie 194. Teraz jest limit 100 kilogramów".
„Więc uzyskujemy taką samą moc przy dwukrotnie mniejszym przepływie paliwa.To fenomenalna poprawa wydajności".
„(...) Uważam, że Mercedes nigdy nie skonstruował tak mocnego silnika jak obecny". - podsumował.Zdecydowanie więcej mocy Formuła 1 doświadczyła jedynie w połowie lat 80. Pierwsze wówczas silniki turbo pozbawione ograniczeń generowały nawet ponad 1200 KM w kwalifikacjach.
F1 ubiegłego roku dyskutowała na temat podniesienia mocy hybrydowych V6 turbo do działającego na wyobraźnię 1000 KM za pomocą specjalnych zmian, w tym złagodzenia limitu przepływu paliwa, jednak inicjatywa ostatecznie upadła.Według Motorsport.com, być może do tysiąca koni uda się dojść naturalnie.
Producenci hybrydowych V6 turbo będą w stanie wyciągnąć z nich aż tyle mocy?
Zobacz także: Formuła E może pomóc Formule 1 osiągnąć moc 1000 KM »
„Dzisiejszy silnik spalinowy w F1 ma mniej więcej tyle samo mocy co posiadała jednostka V8". - mówił Brytyjczyk. „Oba te motory wyposażono w układ hybrydowy. Po dodaniu KERS do V8 i ERS do V6 turbo, dzisiejszy silnik jest o 10 procent mocniejszy od poprzedniego". „Poza tym ERS doładowuje silnik przez większość okrążenia, natomiast KERS było dostępne tylko przez 6,6 sekundy na jednym kółku - więc ma dużo większy wpływ na uzyskiwane czasy".
„Porównując dzisiejszy silnik z jednostką V10, (też) mamy więcej mocy niż pod koniec ery V10".
„Więc uzyskujemy taką samą moc przy dwukrotnie mniejszym przepływie paliwa.To fenomenalna poprawa wydajności".
„(...) Uważam, że Mercedes nigdy nie skonstruował tak mocnego silnika jak obecny". - podsumował.Zdecydowanie więcej mocy Formuła 1 doświadczyła jedynie w połowie lat 80. Pierwsze wówczas silniki turbo pozbawione ograniczeń generowały nawet ponad 1200 KM w kwalifikacjach.
F1 ubiegłego roku dyskutowała na temat podniesienia mocy hybrydowych V6 turbo do działającego na wyobraźnię 1000 KM za pomocą specjalnych zmian, w tym złagodzenia limitu przepływu paliwa, jednak inicjatywa ostatecznie upadła.Według Motorsport.com, być może do tysiąca koni uda się dojść naturalnie.
Producenci hybrydowych V6 turbo będą w stanie wyciągnąć z nich aż tyle mocy?
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
5
Komentarze do:
Hybrydowe silniki V6 turbo w F1 naturalnie osiągną 1000 KM?
Hybrydowe silniki V6 turbo w F1 naturalnie osiągną 1000 KM?
Borat 2016-01-28 16:34
I co z tej mocy jak czasy okrążeń są gorsze niż kiedyś a bolid na maksymalnych obrotach ma dźwięk gorszy niż sportowa wersja drogowego Forda Focusa czy Subaru Imprezy.
Hybrydowe silniki V6 turbo w F1 naturalnie osiągną 1000 KM?
xsawierr 2016-01-28 17:38
Dźwięk owszem gorszy niż bokser Subaru,ale czasy okrążeń to tylko wina słabego pakietu aero i słabych opon. Obecny agregat pozwolił by pobić wszystkie rekordy torów i może V-max F 1 ale musi być ubrany w odpowiednie nadwozie
Hybrydowe silniki V6 turbo w F1 naturalnie osiągną 1000 KM?
panafinea 2016-01-28 20:11
@xsawierr: pełna zgoda. To aero i opony są przyczyną przeciętnych czasów okrążeń. Sama moc silnika i jego wydajność to dalece zbyt mało. O czasie okrążenia w o wiele większym stopniu decyduje szybkość pokonywania zakrętów /aero/ niż V na prostych /KM/. IMO: rozstaw kół zwiększyć do 200 cm. Tylne skrzydło większe i niżej mocowane. Nieco, ale tylko nieco większy dyfuzor. W tylnej części auta aero musi być bardzo przemyślane, aby nie powrócić do czasów, kiedy prawie nie można było utrzymać za autem, a wyprzedzanie było ekstremalnie trudne.
Hybrydowe silniki V6 turbo w F1 naturalnie osiągną 1000 KM?
xsawierr 2016-01-28 23:37
O to właśnie chodzi
Podobne: Hybrydowe silniki V6 turbo w F1 naturalnie osiągną 1000 KM?



Podobne galerie: Hybrydowe silniki V6 turbo w F1 naturalnie osiągną 1000 KM?
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć