Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Zespoły naciskają na złagodzenie restrykcji radiowych w F1
Zespoły naciskają na złagodzenie restrykcji radiowych w F1

Zespoły naciskają na złagodzenie restrykcji radiowych w F1

2016-07-11 - G. Filiks     Tagi: Rosberg, Formuła 1, Mercedes, Team Radio
Po następnym incydencie z ograniczeniami radiowymi w Formule 1, zespoły upierają się, aby zostały złagodzone.

Wczoraj sędziowie doliczyli Nico Rosbergowi 10 sekund na mecie GP Wielkiej Brytanii i zepchnęli kierowcę Mercedesa z 2. na 3. miejsce za przekazanie mu przez Mercedesa drogą radiową na ostatnich okrążeniach wyścigu nielegalnych wskazówek, co zrobić ze szwankującą skrzynią biegów.
Zespoły naciskają na złagodzenie restrykcji radiowych w F1Zespoły naciskają na złagodzenie restrykcji radiowych w F1
Niemiec dostał karę mimo tłumaczenia, że gdyby nie pomoc teamu, musiałby się zatrzymać.

Jeszcze przed zawodami na torze Silverstone stajnie spytały FIA o przyhamowanie z restrykcjami radiowymi, ale nic nie wskórały.

Jednak teraz tylko wzmógł się raban o nie.

„Może FIA oraz zespoły muszą przemyśleć przepisy i ustalić bardziej szczegółowo, co jest dozwolone".
- mówił stojący na czele Mercedesa "Toto" Wolff.

„Jeżeli nie wolno komunikować się wcale, można po prostu wyłączyć radio i wyrzucić je z bolidu". „Rozmowy radiowe są częścią jazdy od dawna. Trzeba omówić ten temat".


Mercedes ma sprzymierzeńców.

„(...) Nakaz prowadzenia bolidu przez kierowcę samemu i bez pomocy jest bardzo, bardzo niejasnym przepisem". - stwierdził dyrektor techniczny Williamsa, Pat Symonds.

„Usłyszeliśmy parę rzeczy przez radio, o które pytaliśmy Charliego
(Whitinga, dyrektora wyścigów F1 - red.), czy na pewno je akceptuje. Odpowiedział, że tak".
„W każdym wyścigu toczy się debata o tym na pitwall".

Symonds krytykował FIA również za zabronienie ekipie Force India poinformowania Sergio Pereza w GP Austrii o złym stanie hamulców, które w końcu nie zadziałały i spowodowały wypadek Meksykanina tuż przed metą.„Jak absurdalne to jest? (...) Tamten incydent kosztował zespół dziesiątki tysięcy funtów". - alarmował.

Tymczasem dyrektor sportowy Force India - Andy Stevenson irytuje się, że w tych samych zawodach Williams mógł powiadomić o podobnym problemie Felipe Massę.„Nikt tego nie rozumie". - powiedział.

Zakaz komunikowania się z kierowcą nawet na temat kłopotów technicznych potępił też szef Red Bulla - Christian Horner, mimo że wzywał sędziów do należytego ukarania Rosberga, na którym skorzystał Max Verstappen, zamieniony z nim pozycjami.

„Te zasady są bzdurne".
- ocenił Horner. „Samochody F1 są bardzo skomplikowane i można zrozumieć, dlaczego Mercedes chciał pomóc swojemu zawodnikowi kontynuować jazdę".„Musimy się tym zająć na następnym zebraniu Grupy Strategicznej i zmienić przepisy. Rozumiem, co chciała osiągnąć FIA. Jesteśmy za tym, aby pomaganie kierowcom w prowadzeniu bolidu dalej było zakazane. Ale w przypadku problemów technicznych zawodnik musi mieć pomoc".



źródło: autosport.com, Auto Motor und Sport

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Zespoły naciskają na złagodzenie restrykcji radiowych w F1

Zespoły naciskają na złagodzenie restrykcji radiowych w F1
Niech wymyślą 2016-07-11 20:27
łatwiejsze w obsłudze. Rozmowy radiowe powinny być zakazane. Kierowcy nie mają co robić w przerwie zimowej czy między wyścigami. Niech się tego nauczą. Co za problem.