Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Zespoły naciskają na złagodzenie restrykcji radiowych w F1
			
			
			
			 
									
					
					Zespoły naciskają na złagodzenie restrykcji radiowych w F1
							2016-07-11 - G. Filiks     Tagi: Rosberg, Formuła 1, Mercedes, Team Radio
						
						
						Po następnym incydencie z ograniczeniami radiowymi w Formule 1, zespoły upierają się, aby zostały złagodzone.
Wczoraj sędziowie doliczyli Nico Rosbergowi 10 sekund na mecie GP Wielkiej Brytanii i zepchnęli kierowcę Mercedesa z 2. na 3. miejsce za przekazanie mu przez Mercedesa drogą radiową na ostatnich okrążeniach wyścigu nielegalnych wskazówek, co zrobić ze szwankującą skrzynią biegów. Niemiec dostał karę mimo tłumaczenia, że gdyby nie pomoc teamu, musiałby się zatrzymać.
Jeszcze przed zawodami na torze Silverstone stajnie spytały FIA o przyhamowanie z restrykcjami radiowymi, ale nic nie wskórały.
Jednak teraz tylko wzmógł się raban o nie.
„Może FIA oraz zespoły muszą przemyśleć przepisy i ustalić bardziej szczegółowo, co jest dozwolone". - mówił stojący na czele Mercedesa "Toto" Wolff.
„Jeżeli nie wolno komunikować się wcale, można po prostu wyłączyć radio i wyrzucić je z bolidu". „Rozmowy radiowe są częścią jazdy od dawna. Trzeba omówić ten temat".
Mercedes ma sprzymierzeńców.
„(...) Nakaz prowadzenia bolidu przez kierowcę samemu i bez pomocy jest bardzo, bardzo niejasnym przepisem". - stwierdził dyrektor techniczny Williamsa, Pat Symonds.
„Usłyszeliśmy parę rzeczy przez radio, o które pytaliśmy Charliego (Whitinga, dyrektora wyścigów F1 - red.), czy na pewno je akceptuje. Odpowiedział, że tak".
	
	
	
	
						„W każdym wyścigu toczy się debata o tym na pitwall".
Symonds krytykował FIA również za zabronienie ekipie Force India poinformowania Sergio Pereza w GP Austrii o złym stanie hamulców, które w końcu nie zadziałały i spowodowały wypadek Meksykanina tuż przed metą.„Jak absurdalne to jest? (...) Tamten incydent kosztował zespół dziesiątki tysięcy funtów". - alarmował.
Tymczasem dyrektor sportowy Force India - Andy Stevenson irytuje się, że w tych samych zawodach Williams mógł powiadomić o podobnym problemie Felipe Massę.„Nikt tego nie rozumie". - powiedział.
Zakaz komunikowania się z kierowcą nawet na temat kłopotów technicznych potępił też szef Red Bulla - Christian Horner, mimo że wzywał sędziów do należytego ukarania Rosberga, na którym skorzystał Max Verstappen, zamieniony z nim pozycjami.
„Te zasady są bzdurne". - ocenił Horner. „Samochody F1 są bardzo skomplikowane i można zrozumieć, dlaczego Mercedes chciał pomóc swojemu zawodnikowi kontynuować jazdę".„Musimy się tym zająć na następnym zebraniu Grupy Strategicznej i zmienić przepisy. Rozumiem, co chciała osiągnąć FIA. Jesteśmy za tym, aby pomaganie kierowcom w prowadzeniu bolidu dalej było zakazane. Ale w przypadku problemów technicznych zawodnik musi mieć pomoc".
					
Wczoraj sędziowie doliczyli Nico Rosbergowi 10 sekund na mecie GP Wielkiej Brytanii i zepchnęli kierowcę Mercedesa z 2. na 3. miejsce za przekazanie mu przez Mercedesa drogą radiową na ostatnich okrążeniach wyścigu nielegalnych wskazówek, co zrobić ze szwankującą skrzynią biegów. Niemiec dostał karę mimo tłumaczenia, że gdyby nie pomoc teamu, musiałby się zatrzymać.
Jeszcze przed zawodami na torze Silverstone stajnie spytały FIA o przyhamowanie z restrykcjami radiowymi, ale nic nie wskórały.
Jednak teraz tylko wzmógł się raban o nie.
„Może FIA oraz zespoły muszą przemyśleć przepisy i ustalić bardziej szczegółowo, co jest dozwolone". - mówił stojący na czele Mercedesa "Toto" Wolff.
„Jeżeli nie wolno komunikować się wcale, można po prostu wyłączyć radio i wyrzucić je z bolidu". „Rozmowy radiowe są częścią jazdy od dawna. Trzeba omówić ten temat".
Mercedes ma sprzymierzeńców.
„(...) Nakaz prowadzenia bolidu przez kierowcę samemu i bez pomocy jest bardzo, bardzo niejasnym przepisem". - stwierdził dyrektor techniczny Williamsa, Pat Symonds.
„Usłyszeliśmy parę rzeczy przez radio, o które pytaliśmy Charliego (Whitinga, dyrektora wyścigów F1 - red.), czy na pewno je akceptuje. Odpowiedział, że tak".
Symonds krytykował FIA również za zabronienie ekipie Force India poinformowania Sergio Pereza w GP Austrii o złym stanie hamulców, które w końcu nie zadziałały i spowodowały wypadek Meksykanina tuż przed metą.„Jak absurdalne to jest? (...) Tamten incydent kosztował zespół dziesiątki tysięcy funtów". - alarmował.
Tymczasem dyrektor sportowy Force India - Andy Stevenson irytuje się, że w tych samych zawodach Williams mógł powiadomić o podobnym problemie Felipe Massę.„Nikt tego nie rozumie". - powiedział.
Zakaz komunikowania się z kierowcą nawet na temat kłopotów technicznych potępił też szef Red Bulla - Christian Horner, mimo że wzywał sędziów do należytego ukarania Rosberga, na którym skorzystał Max Verstappen, zamieniony z nim pozycjami.
„Te zasady są bzdurne". - ocenił Horner. „Samochody F1 są bardzo skomplikowane i można zrozumieć, dlaczego Mercedes chciał pomóc swojemu zawodnikowi kontynuować jazdę".„Musimy się tym zająć na następnym zebraniu Grupy Strategicznej i zmienić przepisy. Rozumiem, co chciała osiągnąć FIA. Jesteśmy za tym, aby pomaganie kierowcom w prowadzeniu bolidu dalej było zakazane. Ale w przypadku problemów technicznych zawodnik musi mieć pomoc".
źródło: autosport.com, Auto Motor und Sport
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Zespoły naciskają na złagodzenie restrykcji radiowych w F1
Podobne: Zespoły naciskają na złagodzenie restrykcji radiowych w F1
				 Mercedes: Ograniczenie team radio w F1 na sezon 2015 byłoby koszmarem przy problemach Rosberga »
Mercedes: Ograniczenie team radio w F1 na sezon 2015 byłoby koszmarem przy problemach Rosberga »
					
					 Rosberg i Hamilton zadowoleni z ograniczenia team radio w F1 »
Rosberg i Hamilton zadowoleni z ograniczenia team radio w F1 »
					
					 Rosberg: Bottas może zostać mistrzem świata »
Rosberg: Bottas może zostać mistrzem świata »
					
					 Mercedes cieszy się z dorównania dominacji Ferrari w F1 »
Mercedes cieszy się z dorównania dominacji Ferrari w F1 »
					
				Podobne galerie: Zespoły naciskają na złagodzenie restrykcji radiowych w F1
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Galerie zdjęć



 'Toto' Wolff
'Toto' Wolff
 Andy Stevenson (pierwszy od lewej)
Andy Stevenson (pierwszy od lewej)

 Christian Horner
Christian Horner

 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Nowy Lexus LFA
Nowy Lexus LFA  NASCAR: Indianapolis - przed rozgrywkami
NASCAR: Indianapolis - przed rozgrywkami  Tapety Lexus
Tapety Lexus  
 
			
 
 
			