Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Rosberg i Hamilton zadowoleni z ograniczenia team radio w F1
			
			
			
			Rosberg i Hamilton zadowoleni z ograniczenia team radio w F1
							2014-09-18 - G. Filiks     Tagi: Hamilton, Rosberg, Formuła 1, Mercedes, Team Radio
						
						
						Nico Rosberg i Lewis Hamilton z Mercedesa rywalizujący między sobą o mistrzostwo świata Formuły 1, poparli nałożenie ograniczeń na rozmowy radiowe zespołów oraz kierowców.
Od nadchodzącego GP Singapuru teamy nie będą mogły pomagać zawodnikom komunikatami typu na której partii toru da się pojechać szybciej, co potrzeba przestawić w bolidzie, czy jak zużyte są opony, hamulce, albo ile zostało paliwa w baku. Chociaż Rosberg i Hamilton byli instruowani bodaj najbardziej ze wszystkich, obaj wyrazili zadowolenie z zakazania części wiadomości w team radio. „Wszyscy fani się cieszą, więc wydaje się, że to właściwa droga". - mówił Rosberg. „Moim zdaniem to zdecydowanie dobra rzecz, ponieważ będzie po prostu bardziej czyste ściganie.
„Dotąd polegaliśmy tak bardzo na informacjach inżynierów przez radio, teraz będziemy musieli radzić sobie sami.
	
	
	
	
						„Myślę, że może być dużo ciekawiej. Komunikacja zostanie ograniczona gdzieś do 20% obecnej, więc to ogromna zmiana".
Hamilton zastanawia się, jak kierowca ma sam koordynować podczas jazdy aspekty techniczne bolidu, jednak też przyklasnął nowym zasadom.
„Nawet mi się podobają". - stwierdził.„W niektórych sprawach będzie teraz trudniej, jak np. strategia operowania silnikiem - jak teraz będziemy wiedzieć, jaką taktyką go używać?"
Próba w symulatorze
Rosberg wypróbował jazdy bez zakazanych wskazówek radiowych w symulatorze i jak zapewnił nie miał żadnych problemów.„Musiałem zapamiętać dużo więcej szczegółów o bolidzie, ale wszystko poszło dobrze". - powiedział.
Obaj mają nadzieję skorzystać
Co ciekawe, Rosberg z Hamiltonem obaj również oczekują, że ograniczenie team będzie ich przewagą nad rywalem w batalii o mistrzostwo.
„Mam nadzieję, że skorzystam na tym". - powiedział Hamilton. „Pamiętam, jak w kartingu nie było żadnych danych, więc nikt nie mógł zobaczyć, gdzie jechałem szybciej, jakich trików używałem. To trochę cofnięcie się do takiej sytuacji". - tłumaczył.Rosberg z kolei wyjaśniał: „Już wcześniej starałem się myśleć nad czynnościami (wykonywanymi z polecenia inżyniera). Wiem, dlaczego kazał mi zrobić to i to, więc będzie mi łatwiej nauczyć się jeździć w nowych okolicznościach niż temu, który tylko wykonywał automatycznie, co mówiono mu przez radio".
Kierowcy Red Bulla w gorszym położeniu
Od GP Singapuru na pewno trudniej niż obu zawodnikom Mercedesa będzie np. Danielowi Ricciardo oraz Sebastianowi Vettelowi z Red Bulla, których zespół nie będzie mógł informować o żużyciu opon, hamulców czy paliwa na wyświetlaczu kierownicy, ponieważ ich bolid nie ma kierownicy z dużym ekranem LCD dostępnym od sezonu 2014.
„Bez niego byłoby naprawdę ciężko". - powiedział Rosberg.
			 Porównanie starego i nowego wyświetlacza na kierownicach F1. Mniejszego poza Red Bullem wciąż używają jeszcze Williams, czy Lotus
Porównanie starego i nowego wyświetlacza na kierownicach F1. Mniejszego poza Red Bullem wciąż używają jeszcze Williams, czy Lotus Ricciardo jednak bagatelizował ograniczenie team radio, gdy sam także przejechał się w symulatorze bez zdelegalizowanych komunikatów radiowych.
			Ricciardo jednak bagatelizował ograniczenie team radio, gdy sam także przejechał się w symulatorze bez zdelegalizowanych komunikatów radiowych.
„Wszyscy zaczniemy skręcać nie w tę stronę i wylądujemy na ścianie". - żartował zawsze uśmiechnięty od ucha do ucha Australijczyk.
					
Od nadchodzącego GP Singapuru teamy nie będą mogły pomagać zawodnikom komunikatami typu na której partii toru da się pojechać szybciej, co potrzeba przestawić w bolidzie, czy jak zużyte są opony, hamulce, albo ile zostało paliwa w baku. Chociaż Rosberg i Hamilton byli instruowani bodaj najbardziej ze wszystkich, obaj wyrazili zadowolenie z zakazania części wiadomości w team radio. „Wszyscy fani się cieszą, więc wydaje się, że to właściwa droga". - mówił Rosberg. „Moim zdaniem to zdecydowanie dobra rzecz, ponieważ będzie po prostu bardziej czyste ściganie.
„Dotąd polegaliśmy tak bardzo na informacjach inżynierów przez radio, teraz będziemy musieli radzić sobie sami.
Hamilton zastanawia się, jak kierowca ma sam koordynować podczas jazdy aspekty techniczne bolidu, jednak też przyklasnął nowym zasadom.
„Nawet mi się podobają". - stwierdził.„W niektórych sprawach będzie teraz trudniej, jak np. strategia operowania silnikiem - jak teraz będziemy wiedzieć, jaką taktyką go używać?"
Próba w symulatorze
Rosberg wypróbował jazdy bez zakazanych wskazówek radiowych w symulatorze i jak zapewnił nie miał żadnych problemów.„Musiałem zapamiętać dużo więcej szczegółów o bolidzie, ale wszystko poszło dobrze". - powiedział.
Obaj mają nadzieję skorzystać
Co ciekawe, Rosberg z Hamiltonem obaj również oczekują, że ograniczenie team będzie ich przewagą nad rywalem w batalii o mistrzostwo.
„Mam nadzieję, że skorzystam na tym". - powiedział Hamilton. „Pamiętam, jak w kartingu nie było żadnych danych, więc nikt nie mógł zobaczyć, gdzie jechałem szybciej, jakich trików używałem. To trochę cofnięcie się do takiej sytuacji". - tłumaczył.Rosberg z kolei wyjaśniał: „Już wcześniej starałem się myśleć nad czynnościami (wykonywanymi z polecenia inżyniera). Wiem, dlaczego kazał mi zrobić to i to, więc będzie mi łatwiej nauczyć się jeździć w nowych okolicznościach niż temu, który tylko wykonywał automatycznie, co mówiono mu przez radio".
Kierowcy Red Bulla w gorszym położeniu
Od GP Singapuru na pewno trudniej niż obu zawodnikom Mercedesa będzie np. Danielowi Ricciardo oraz Sebastianowi Vettelowi z Red Bulla, których zespół nie będzie mógł informować o żużyciu opon, hamulców czy paliwa na wyświetlaczu kierownicy, ponieważ ich bolid nie ma kierownicy z dużym ekranem LCD dostępnym od sezonu 2014.
„Bez niego byłoby naprawdę ciężko". - powiedział Rosberg.
 Porównanie starego i nowego wyświetlacza na kierownicach F1. Mniejszego poza Red Bullem wciąż używają jeszcze Williams, czy Lotus
Porównanie starego i nowego wyświetlacza na kierownicach F1. Mniejszego poza Red Bullem wciąż używają jeszcze Williams, czy Lotus 
			„Wszyscy zaczniemy skręcać nie w tę stronę i wylądujemy na ścianie". - żartował zawsze uśmiechnięty od ucha do ucha Australijczyk.
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Rosberg i Hamilton zadowoleni z ograniczenia team radio w F1
Podobne: Rosberg i Hamilton zadowoleni z ograniczenia team radio w F1
				 Rosberg: Bottas może zostać mistrzem świata »
Rosberg: Bottas może zostać mistrzem świata »
					
					 Mercedes cieszy się z dorównania dominacji Ferrari w F1 »
Mercedes cieszy się z dorównania dominacji Ferrari w F1 »
					
					 Hamilton lepszy dzięki odejściu Rosberga i weganizmowi »
Hamilton lepszy dzięki odejściu Rosberga i weganizmowi »
					
					 Hamilton zadowolony z Bottasa dużo bardziej niż z Rosberga »
Hamilton zadowolony z Bottasa dużo bardziej niż z Rosberga »
					
				Podobne galerie: Rosberg i Hamilton zadowoleni z ograniczenia team radio w F1
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Newsletter
			














 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   2010 Alitalia Aprilia RSV4
2010 Alitalia Aprilia RSV4  Nowa Skoda Superb Combi
Nowa Skoda Superb Combi  Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Tapety Spyker
Tapety Spyker  
 
			
 
 
			